Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym sklepie
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym sklepie
Już od dłuższego czasu motam się z tym problemem i zaczyna mnie to naprawdę irytować.
W zimne dni silnik się nie dogrzewa (ok 70-75 stopni na wskaźniku) a w takie dni jak dziś w trasie mam ok. 85 a po mieście nawet ok. 105. i na postoju rośnie do ok. 110 (wg wskaźnika).
Wiem tylko tyle, że nie ma prawa tak być. W sprawnym aucie wskaźnik, o ile by się nie mylił w stosunku do prawdziwej temp. to powinien przynajmniej stać w miejscu po nagrzaniu i koniec kropka, nie uwierzę w gadki, że "Delta tak ma", ojciec miał Tipo i tam też wskazówka stała jak wryta w jednym miejscu po nagrzaniu.
Chłodnica jest nowiutka, wymieniona miesiąc temu.
Czy takie objawy może np. dawać w części otwarty termostat? Może jest "zacięty" w jednej pozycji, gdzieś po środku (lekko uchylony) i "popuszcza" na chłodnicę w zimne dni, choć nie powinien a w ciepłe nie pozwala na swobodny przepływ cieczy do chłodnicy?
Bo ja już innego pomysłu nie mam...
W zimne dni silnik się nie dogrzewa (ok 70-75 stopni na wskaźniku) a w takie dni jak dziś w trasie mam ok. 85 a po mieście nawet ok. 105. i na postoju rośnie do ok. 110 (wg wskaźnika).
Wiem tylko tyle, że nie ma prawa tak być. W sprawnym aucie wskaźnik, o ile by się nie mylił w stosunku do prawdziwej temp. to powinien przynajmniej stać w miejscu po nagrzaniu i koniec kropka, nie uwierzę w gadki, że "Delta tak ma", ojciec miał Tipo i tam też wskazówka stała jak wryta w jednym miejscu po nagrzaniu.
Chłodnica jest nowiutka, wymieniona miesiąc temu.
Czy takie objawy może np. dawać w części otwarty termostat? Może jest "zacięty" w jednej pozycji, gdzieś po środku (lekko uchylony) i "popuszcza" na chłodnicę w zimne dni, choć nie powinien a w ciepłe nie pozwala na swobodny przepływ cieczy do chłodnicy?
Bo ja już innego pomysłu nie mam...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym sklepi
Problem jest prosty i złożony jednocześnie, bo opisywane przez Ciebie objawy są powodowane przez dwie rzeczy U mnie jest teraz mniej więcej to samo, niestety. Po pierwsze - niedogrzewanie silnika to zapewne termostat i wypadałoby go wymienić. Powodem zbyt wysokiej temperatury jest pewnie uszkodzony 1 bieg wentylatora, tzn. to co powoduje jego uruchomienie, czyli rezystor 30Ohm w chłodnicy. Ja zabieram się za wymianę tych dwóch elementów za kilka dni, bo mam te same objawy, tylko temperatura spada mi do ok. 80c, nie niżej.
Re: Delta - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym sklepi
witam,moim skromnym zdaniem na postoju temperatura zawsze będzie większa[czy włącza się wentylator?]
70/80 podczas dłuższej jazdy to zbyt niska temperatura[za długo otwarty termostat],zmieniałeś termostat,może układ zapowietrzony.
pzdr.adam
70/80 podczas dłuższej jazdy to zbyt niska temperatura[za długo otwarty termostat],zmieniałeś termostat,może układ zapowietrzony.
pzdr.adam
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
Wentylator jest sprawny i się włącza także na 1. biegu. Rok temu opornik wymieniałem.
Moim zdaniem temperatura nie powinna iść w górę nawet na postoju, o czym świadczy zachowanie mojej Kappy. Ale ok, niech się podniesie o te parę stopni, a u mnie o 20...
Coś jest nie tak.
Termostat wymieniałem 2 lata temu na Behra, bo wcześniej też w zimne dni się nie dogrzewał. Może jakiś trefny jest?
Moim zdaniem temperatura nie powinna iść w górę nawet na postoju, o czym świadczy zachowanie mojej Kappy. Ale ok, niech się podniesie o te parę stopni, a u mnie o 20...
Coś jest nie tak.
Termostat wymieniałem 2 lata temu na Behra, bo wcześniej też w zimne dni się nie dogrzewał. Może jakiś trefny jest?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Jaca!
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
Może masz syf w układzie i termostat się zamulił... Albo wskaźnik po prostu jakieś bzdury pokazuje. Spróbuj zmierzyć temp w układzie jakimś termometrem, Wyrównawczy reaguje na zmiane cisnienia?
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM
Manufaktura Italia
Dedra 20VT 230KM
Manufaktura Italia
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
Podłączałem się z FESem i w sumie wskazania na desce nie odbiegały znacząco od tego co pokazyał FES.
A jak poznać reakcję na zmianę ciśnienia - nie znam się na tyle Chodzi o to, że przy ciepłym silniku w zbiorniczku wydaje się być wyższy stan płynu?
A jak poznać reakcję na zmianę ciśnienia - nie znam się na tyle Chodzi o to, że przy ciepłym silniku w zbiorniczku wydaje się być wyższy stan płynu?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Jaca!
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
Temp rośnie to ciśnienie też, oczywista sprawa.
Teraz mi tak przyszło na myśl, może masz trochę zapowietrzony układ?
Teraz mi tak przyszło na myśl, może masz trochę zapowietrzony układ?
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM
Manufaktura Italia
Dedra 20VT 230KM
Manufaktura Italia
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
W historii są ze trzy identyczne tematy tego samego autora... Po co zakładać następny?...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
Pompę wody wymieniałeś kiedyś?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
I nawet tego samego auta dotycząbassman pisze:W historii są ze trzy identyczne tematy tego samego autora... Po co zakładać następny?...
Pozdrawiam.
Może dlatego, że tak naprawdę nikt nic mądrego dotąd nie podpowiedział a mnie to już naprawdę wnerwia (ten objaw, nie odzew).
Z moich tajnych notatek wynika, że zakupiłem po kupnie auta takową, więc raczej wymieniana była.topcio1 pisze:Pompę wody wymieniałeś kiedyś?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta II - temperatura cieczy lata jak Żyd po pustym skl
Tak, to może być przyczyna.Tomzik pisze:Czy takie objawy może np. dawać w części otwarty termostat? Może jest "zacięty" w jednej pozycji, gdzieś po środku (lekko uchylony) i "popuszcza" na chłodnicę w zimne dni, choć nie powinien a w ciepłe nie pozwala na swobodny przepływ cieczy do chłodnicy?