Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 lis 2019, 6:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 gru 2012, 21:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Posty: 100
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec
Witam
w mojej Delcie podczas jazdy co jakiś czas zapala się kontrolka wtrysku. Mechanik wymienił jakąś płytkę sterującą czy coś takiego i powiedział że to pomoże. Nie pomogło. Po włączeniu zapłonu kontrolka się pali (to chyba normalne) po odpaleniu silnika gaśnie i podczas jazdy się zapala. Najczęściej załącza się gdy wiedzie się w jakiś dołek. Wyczytałem na forum że może to być przyczyna czujniku wału lub wałka rozrządu. Gdy ktoś miał przy tym silniku podobny problem proszę o pomoc. Dodam jeszcze że komputer nic nie wykazuje i czasami Lancia nie zapala za pierwszym razem. Nie mam instalacji LPG.


Na górę
PostDodany: 15 gru 2012, 8:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
I jeszcze do tego czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu dopisz czujnik położenia przepustnicy , silniczek krokowy, moduł zapłonowy, przewody , świece, wtryskiwacze. Wszystko jest na jednej linii. Sprawdź od tych rzeczy styki w kostkach. Również masy na silniku. Kostka do kompa ( ecu ) również do sprawdzenia. Jak to nic nie da odpal i ruszaj przewodami od tych czujników , a ktos inny niech obserwuje czy zapali sie marchewa.

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
PostDodany: 15 gru 2012, 17:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Posty: 366
Lokalizacja: Toruń
Czujnika położenia wałku rozrządu sprawdzać nie potrzeba, bo po prost go tam nie ma. Zamiast na ślepo wymieniać, ruszać przewodami i skakać w tańcu wokół samochodu lepiej kupić interfejs za ~50zł, ściągnąć darmowego Multiecuscana, który ma od ostatniej wersji pełen support ecu z delty 1.6 i po prostu sprawdzić jakie błędy się zapisały.


Na górę
PostDodany: 15 gru 2012, 17:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 469
Lokalizacja: Będzin
jesli nie ma szarpniec..zmian mocy itd to moze byc sonda lambda..grzalka sondy itd.
stan wtryskow nie jest kontrolowany przy tym ecu.
podobnie jesli nawali cewka to nie wygeneruje bledu ecu.

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 16 gru 2012, 9:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
GrimlocK tak mówisz że pełen support? A wtyczka do interfejsu ma pewnie 30 wejść oddzielnych do każdego z czujników i powie konkretnie do którego bez tańca trzeba sobie podejść. Przykro mi ale ma 3 wejścia i jest to bardzo prymitywna kwestia kontroli samochodu. Nawet w serwisie pod urządzeniem serwisowym strzelają co może być. Mam interfejs , podłączałem nie raz i wiele razy potwierdziłem to co piszę. Interfejs może tylko zasugerować ( wskazać drogę poszukiwań ). Jak nie potrzebuje wydawać kasy na interfejs to chyba lepiej za darmo poruszać przewodami bo może się okazać że jest walnięty tylko przewód w wiązce. A interfejs wskaże jego wymianę i dodatkowe koszty. Lancie maja problem z elektryką i każdy o tym wie. Blejku może mieć rację . Sprawdź jak wyglądają przewody na sondzie lambda. One często dostają przy wymianach tłumika i zaspach. W swojej wypowiedzi sugeruje sie tym , że zapala sie dopiero po wjechaniu na nierówności.

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
PostDodany: 18 gru 2012, 10:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Posty: 366
Lokalizacja: Toruń
Nie twierdze, że program jest jakąś wyrocznią - ale jeżeli jest problem w jakimś z czujników lub w lambdzie (załóżmy) to po analizie przebiegu można łatwo do tego dojść. Sprawdzenie kabli to co innego, podłączanie ma sens jeżeli wszystkie wiązki na oko wyglądają w porządku. A pełen support ma dopiero teraz :) Wcześniej nie było wymienione te ECU aczkolwiek bravo/brava miało ten sam komputer i dało rade się połączyć.


Na górę
PostDodany: 18 gru 2012, 18:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Posty: 100
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec
emil504 , to co opisałeś w ostatniej wypowiedzi, pomogło mi troszkę .. Aczkolwiek zmieniałem tłumik niedawno, ale kontrolka zapalała się przed wymianą, a po wymianie tłumika, zaczęły mi skakać obroty na biegu jałowym. Zawsze lekko skakały - było to ledwo zauważalne, ale teraz potrafią skakać od 1tyś do 2 tyś i czasami jest tak że zatrzyma się na 2 tyś i spadną dopiero po dodaniu gazu. Wczoraj wieczorem gdy wyjeżdżałem z garażu, nie chciała mi zapalić, a dzisiaj po odpaleniu zapaliła się znana kontrolka i obroty spadły poniżej tysiąca i Lancia zaczęła się dusić.


Na górę
PostDodany: 18 gru 2012, 19:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
Falowanie obrotów to zazwyczaj silniczek krokowy. Ale nie ma to związku z duszeniem się bo on odpowiada za obroty na biegu jałowym. Jak jest uszkodzony silniczek krokowy również zapala się kontrolka wtrysków ( marchewa - krócej :) ). A tak dokładniej możesz opisać w czym Ci to pomogło? Wspólnie damy radę . Każdy z nas coś dorzuci i spotkamy się u celu :) . A jak wygląda sprawa spalin z wydechu? Czuć wyraźnie niespaloną benzynę? Jak wyglądają przewody zapłonowe i świece ( kiedy zmieniane ) ?

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
PostDodany: 19 gru 2012, 16:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Posty: 100
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec
Świece były zmieniane w wakacje a przewody zapłonowe to nie wiem. Spaliny chyba okej są ale czasami czuć benzynę po odpaleniu w garażu. Dzisiaj przykładowo dusiła mi się i występowały spadki mocy. Na biegu jałowym zawsze przy wciśnięciu gazu w podłogę obroty dochodziły do odciny a dzisiaj tylko do 5 tyś i to z ledwością. Rozmawiałem z mechanikiem i on też wspominał o tym silniczku krokowym. Stawiałbym raczej na niego. Co do tego silniczka.. wie ktoś może czy pasowałby on od fiata brava 1.6 ?


Na górę
PostDodany: 19 gru 2012, 20:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Podstawowa sprawa: silnik 16v, czy 8v?
-jeśli 16V to ma czujnik położenia wałka rozrządu!
Sprawa następna: czy przy wymianie tłumika używany był młotek i było tłuczone po układzie wydechowym?
-jeśli tak to prawdopodobnie masz uszkodzoną sondę lambda.
Kolejna rzecz: czy łaskawie włożyłeś głowę pod maskę, jak radzili Koledzy i sprawdziłeś wtyczki i przewody?
-jeśli nie to nie licz, że pisanie na forum problem naprawi.
Używanie wszelakich interfejsów do pomiaru tego silnika jest czynnością podobną do pomiarów za pomocą śruby mikrometrycznej średnicy rury 5/4" (cala)...
Tutaj wystarczy zwykły poglądowy multimetr z marketu, za wygórowaną kwotę 12 złotych polskich. Zapewniam, że sprawdzisz każdą rzecz w elektryce tego samochodu.
Opinia, że Lancie mają wadliwą elektrykę, bierze się właśnie od takich ludzi jak... - pozwolicie, że przemilczę. Nie spotkałem się z wadliwością elektryki w żadnej Lancii z którą miałem do czynienia. Obawiam się że jej "wadliwość" bierze się z wiedzy jaką w danym momencie "naprawiający" posiada.

Czy kiedykolwiek to auto miało regulowane luzy zaworowe?... Jeśli jesteś pewien, że luzy zawierają się w odpowiednich widełkach to przejdź dalej i czytaj.

Jeśli chodzi o usunięcie Twojego problemu, skoncentrowałbym się na sprawdzeniu styków/przewodów tuż przy opisanych wcześniej duperelach. Dalej oczyścił połączenia masowe nadwozia i silnika. Jeśli uparcie nie będzie efektu, to wypłukałbym silniczek krokowy biegu jałowego z syfu i wymył jego gniazdo. To powinno pomóc na falujące obroty silnika. Jak to wykonasz to będziemy radzić na upierdliwe odpalanie samochodu.

Pozdrawiam.

_________________
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony: Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje: Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95'
: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'

Tatowa: Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - moja była.


Na górę
PostDodany: 20 gru 2012, 17:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
bassman jakich ludzi? Rozwiń ciekawe. Ja miałem problem z instalacją i kilka osób również na tym forum.

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
PostDodany: 20 gru 2012, 18:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Posty: 100
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec
silnik 8v... przewody były sprawdzone i wszystko oczyszczone oprócz silniczka krokowego, nie pomogło nic a nic. Mam już zamówiony nowy silniczek . A co do tłumika to nie by on tłuczony ani nic. Odpuściłbym sondę lambada i skupił się na silniczku. Po swiętach będę miał wymieniany silniczek krokowy i zobaczymy co będzie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl