Po kolei...
Gdy kupiłem samochód pedał sprzęgła brał bardzo nisko i nie bardzo chciał wracać do góry. Auto jeździło, biegi wchodziły, poziom płynu hamulcowego był zbyt niski.
Ponieważ hamulce były niemal na wykończeniu doszedłem do wniosku, że to z tego powodu poziom płynu jest taki a nie inny. Niskie sprzęgło również zrzuciłem na poziom płynu.
Po zalaniu świeżym płynem i odpowietrzniu układu wszystko wróciło do normy.
Zrobiłem kilka tysięcy km. Dwa dni temu zaświeciła się kontroka poziomu płynu. Stan był w okolicy minimum. Skrzynia mokra, wyciek ewidentnie gdzieś u góry. Cieknie coś tłustego, zakładam że to płyn.
Obstawiam, że to wysprzęglik (ten tłoczek odpowiedzialny za sterowanie sprzęgłem). Z tego co widzę nie jest on drogi i kosztuje coś koło 120 zł. Chciałbym również wymienić przewód który go zasila, ale mam problem ze znalezieniem właściwego. Czy ktoś się orientuje jaki ma numer części? Czy są jakieś zamienniki w stalowym oplocie, coś na kształt zbrojonych przewodów hamulcowych?
Czy podczas wymiany zwrócić szczególną uwagę na coś jeszcze?
Auto to HPE HF.
viva la macchina!
Delta II - wysprzęglik i okolice
Re: Delta II - wysprzęglik i okolice
Posiłkuj się nr. vin Twojego auta i programem Eper. W Polsce zarabia się przewody miedziane na daną długość z końcówkami i zakłada zamiast oryginalnych stalowych. Rozwiązanie dobre i tanie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - wysprzęglik i okolice
Czyli przewód bezciśnieniowy - to obojętnie jaki byle odporny na płyn hamulcowy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.