Dedra - problem z temperaturą silnika

Awatar użytkownika
marcinklufanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2011, 9:02
Imię: Marcin
Lokalizacja: Skwierzyna

Dedra - problem z temperaturą silnika

Post autor: marcinklufanka » 27 sie 2012, 19:09

Witajcie

Opiszę mój problem od początku

Po odpaleniu autka po nocy silnik rozgrzewa się do temperatury około 80 stopni gdzieś w 15 minut. Gdy jadę w trasie około 100km/h temperatura utrzymuje się na poziomie 70 stopni ,ale gdy już wjadę do miasta gdzie na przykład jest korek zaraz autko nagrzewa się do około 90stopni i włącza się wentylator i tak potrafi podnieść się nawet do 105stopni i później za cholerę nie chce zejść cały czas chodzi wiatrak (A w upalne dni gdzie temperatura sięgała nawet 35 stopni to i przy szybkiej jeździe temperatura utrzymywała się w okolicach 100-105 st. i wiatrak cały czas chodził) . znajomy powiedział mi ze przy korku od wlewu płynu powinno się odpowietrzać ale gdy dmucham w korek z tym wężykiem to ok ale gdy w odwrotna stronę to już powietrze nie chce iść tak jakby tylko w jedna stronę . Powiedzcie mi co możne być przyczyna, i jaka mniej więcej powinna być temperatura silnika.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2012, 20:34 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy zakładać posty w odpowiednim dziale!!!

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lancia Dedra Problem z temperaturą silnika

Post autor: schab » 27 sie 2012, 20:16

Po pierwsze : nie traktuj wskazań wskaźnika temperatury , jak z termometru laboratoryjnego . Jeżeli pokazuje 105'C to wiadomo jedynie , że masz wysoką temperaturę :D . Równie dobrze może to być 95' , jak i 115 !
Po drugie : jeżeli masz w silniku płyn , a nie wodę - też możesz być spokojny . Temperatura wrzenia płynu wynosi ~130'C , a w zamkniętym układzie chłodzenia - jeszcze wzrasta .
Opisywane zachowanie korka jest jak najbardziej prawidłowe . On ma wypuścić nadmiar ciśnienia , ale z powrotem nie powinien nic wpuszczać .
Natomiast jeżeli w trakcie jazdy w upalne dni dalej pracuje wentylator - wskazuje to jednoznacznie na zakamienioną od wewnątrz chłodnicę , albo zaklejoną od zewnątrz błotem.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
marcinklufanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2011, 9:02
Imię: Marcin
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Lancia Dedra Problem z temperaturą silnika

Post autor: marcinklufanka » 27 sie 2012, 20:31

no ok dzieki bardzo

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra - problem z temperaturą silnika

Post autor: bassman » 28 sie 2012, 22:19

Jeszcze kwestia tych 70 stopni, co opisujesz... może wskazywać na zużycie się termostatu - jak będą temperatury w okolicach zera, to będzie jednoznacznie wiadomo, czy termostat sprawny, czy nie.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra - problem z temperaturą silnika

Post autor: blejku » 28 sie 2012, 23:11

u mnie w silniku 2.0 16v wentylator załącza sie często jak stoje w korku w upalne dni... ale wylacza sie jednak.
Jak juz jade 20-30 km/h to sie nie zalacza.
Czy masz klimatyzacje? jesli tak to układ jest 2 biegowy.
Temperatura może sie wahać ale właśnie troche to za duże róznice.
Może jest coś zapowietrzone.. ale wątpie bo ten układ prawie sam sie mi zawsze odpowietrza o ile odkręce odpowietrznik na chłodnicy.
Najlepiej podlaczyc komputer ale jesli sie go nie ma to mysle ze zmierzyc temperature termometrem w zbiorniku wyrownawczym. Tylko ostrożnie bo jesli jest cisnienie w ukladzie to temp. wrzenia jest wyższa .. a jak bedzie odkrecony korek to majac pecha można zagotować wode/płyn.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
marcinklufanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2011, 9:02
Imię: Marcin
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Dedra - problem z temperaturą silnika

Post autor: marcinklufanka » 29 sie 2012, 20:02

tak mam klimatyzację,ale jej nie używam .
Po weekendzie będę działał to napiszę.
A może spróbować odpowietrzyć tak jak ty piszesz na chłodnicy ? Mógłbyś mi opisać dokładnie w jaki sposób go odpowietrzyć?

argenta67

Re: Dedra - problem z temperaturą silnika

Post autor: argenta67 » 29 sie 2012, 20:09

marcinklufanka pisze:tak mam klimatyzację,ale jej nie używam .
Po weekendzie będę działał to napiszę.
A może spróbować odpowietrzyć tak jak ty piszesz na chłodnicy ? Mógłbyś mi opisać dokładnie w jaki sposób go odpowietrzyć?
Nie szukaj problemu w zapowietrzonym układzie to nie jest przyczyną problemu.

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra - problem z temperaturą silnika

Post autor: jerzy » 30 sie 2012, 17:51

Mam ten sam problem z wysoką temp.nawet gdzieś pirazy-oko 115 stopni,ale mam to po zaślepieniu czterech okienek chłodnicy bo lała.Czyli problem jest z obiegiem i Ty możesz mieć ten sam - zapchana chłodnica,kiepski obieg i tyle.Ja się tym nie przejmuje.temperatura wraca do normy czyli do 90 stopni przy mniejszym wysiłku.A występowało to u mnie przy ciągnięciu przyczepy ok.1200 kg.
Dedra 19TDS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”