Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: schab » 21 maja 2012, 8:22

Syn ma Deltę II 2,0 16V . Ostatnio w tym nadwoziu gościł silnik 2,0 16V T z Fiata Coupe . Niestety - po półrocznej przygodzie z tym silnikem - okazało się , że wymaga kapitalnego remontu, w związku z czym został wyjęty z auta i czeka na lepsze czasy.
Jako, że stoi na podwórku ( czekając na rozbiórkę na części ) Tempra 4x4 z silnikem 2,0 8V ( silnik w przyzwoitym stanie -137 tys przebiegu ) - syn wpadł na pomysł, żeby do czasu zrobienia docelowego silnika - włożyć silnik z Tempry do Delty . Jak pomyślał - tak zrobił . Przy tej operacji wymagała wymiany miska olejowa - bo ta od 4x4 jest zupełnie inaczej ukształtowana i był problem z wydechem. Założyliśmy miskę z silnika 1,6 z Ritma i Delta wróciła na drogi .
Niestety - równolegle z tą przekładką - dalszej współpracy odmówił silnik w kolejnym aucie : Dedrze SW 1,8 . Jest to o tyle cenniejsze auto w domu, że ma sporo większy bagażnik, niż Delta i rzecz najważniejsza : ma gaz - więc znacznie tańsze w eksploatacji . Niby moje , ale i tak wszyscy nim jeżdżą ... ;) I tu ciekawostka : wyjęty z Delty silnik nie dał się włożyć do Dedry ! Miska olejowa ( fakt - nieoryginalna ) kolidowała w Dedrze z sankami ( ramą zawieszenia ) . Po wymianie na miskę z wyjętego 1,8 silnik wszedł .
Pytanie brzmi : co w nadwoziu Delty II jest inne , niż w Dedrze ? Wysokość poprowadzenia podłużnic ? Bo silnik wisi na tych samych łapach, tych samych poduszkach ... :?:
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: bassman » 21 maja 2012, 19:28

Witam!
Temat ciekawy, muszę przyznać.
Czy jesteś pewien, że sanki są identyczne? Nie mierzyłem podłużnic między swoją Dedrą i Deltą II Taty, ale "na oko" nie widziałem jakichkolwiek zmian w budowie podłużnic między tymi modelami...

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: mac1us » 21 maja 2012, 19:44

W pierwszym momencie jak zobaczyłem temat myślałem, że coś jest nie do dupy i nie odpala nie jeździ ;).

Coś musi się różnić tylko co? Męczyłem się z włożeniem silnika do dedry już chciałem ciąć i spawać łapy. W mojej Delcie ten silnik 2,0 8v jeździł z chłodnicą oleju, czyli łapa teoretycznie inna, ale mierzyłem ja i wychodzi, że długość i odsadzenie jest identyczne, silnik był spięty ze skrzynią od 16vt. Poduszki silnika patrzyłem wszystkie są takie same wysokościowo, Dedra, Delta, Tempra 4x4 i inne jakie miałem chyba jeszcze z Fiata Coupe mają tą samą wysokość. W tej chwili nie pamiętam jak silnik siedział w Delcie, nie widziałem takiej potrzeby, a dało się go założyć. W Dedrze brakowało naprawdę sporo i miska nie puszczała by nawet siłowo zawiesić silnik. Miski jakie mam od 1,8 8v, 2,0 16v i 2,0 16vt mają podcięcie na sanki(w Temprze 4x4 jest zupełnie inna), ta którą założyłem do siebie była z Ritma 1,6 dohc.

Potwierdzają się słowa kolegi, że wszystko jest takie samo, ale trochę inne.

Rozwiązanie jest, ale nie będę miał na nie czasu ani ochoty tzn. założyć któryś silnik z nie podciętą miską i patrzeć co się będzie działo.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2012, 19:59 przez mac1us, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: bassman » 21 maja 2012, 19:54

Wydaje mi się, że sanki muszą się ciut różnić. Ja też mam "podciętą" miskę olejową w swojej Dedrze, a w Delcie Tatowej - jeśli dobrze kojarzę - podcięcia nie pamiętam. I wydaje mi się, że to ma związek z szerokością budy - Delta w niektórych wersjach jest szersza, Dedra już nie. Może dlatego sanki ciut inne pakują do Dedry i Delty.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: mac1us » 21 maja 2012, 20:02

Tyle, że szeroka Delta z tego co wiem i miałem okazję się na swojej przekonać różni się wahaczami, półosiami. Jeśli sanki w hpe, dieslach i turbo byłyby inne nie zgrałoby mi się to z moimi, mam szerokie zawieszenie w wąskiej budzie.

Jak będę w domu to może uda mi się Tempre do końca rozebrać i wtedy porównam z sankami z Fiata Coupe i Delty.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: bassman » 21 maja 2012, 20:25

Sanki mogą się kosmetycznie różnić, a mocowania wahaczy i innego szpeju mogą mieć w tych samych miejscach.
Może jeszcze inną hipotezę podam: Dedra jako model starszy ma sanki takie jak Tempra, Tipo i Alfa 155. Delta jako model nowszy ma sanki takie jak Bravo, Brava, Marea i Alfa 145, 146...?
Szkoda, że z Eper'em w necie się ucieło, bo nie byłoby wątpliwości.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: schab » 22 maja 2012, 8:17

bassman pisze:Sanki mogą się kosmetycznie różnić, a mocowania wahaczy i innego szpeju mogą mieć w tych samych miejscach.Szkoda, że z Eper'em w necie się ucieło, bo nie byłoby wątpliwości.
ten link działa :
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?DRI ... EY=STARTUP
I według niego numery sanek dla Delty i Dedry są różne . Natomiast czym się różnią ? Z samych rysunków nic nie wynika - musiałyby być zwymiarowane .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: bassman » 22 maja 2012, 14:52

Więc tak.
Z tego Eper'a co podałeś - też niewiele wynika (kiedyś był online taki, który sam wypisywał w których modelach występowała dana część) - w każdym razie jak się poszuka to wynika następująca rzecz:
Sanki w Alfie 145, 146 (nie dotyczy modeli z silnikiem boxera), w Fiacie Marea i Lancii Dedrze są identyczne.
Sanki w Fiacie Tipi, Tempra i Lancii Delcie też są identyczne.
Sanki w Fiacie Bravo, Brava są identyczne.
Natomiast między tymi grupami się różnią, nie wiem czym, bo się nie przyglądałem - pewnie tym, że miska nie wchodzi ;) - może chodzi o sztywność wzdłużną (na skręcanie) przy dłuższym nadwoziu i dlatego płaty blachy są szersze... Tak sobie hipotetycznie rozważam...

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta II/Dedra - problem przy przekładce silnika

Post autor: MaciekTTT » 22 maja 2012, 22:42

w ciągu tygodnia postaram się obadać sanki, bo będę rozbierał Delte HPE, a później sobie je dokładnie porównam do sanek z Tipo i Dedry.
Dzidziuś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”