Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

dawidson

Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: dawidson » 02 maja 2012, 19:47

Jakie jest prawidłowe ciśnienie dla wersji 193 KM?
Instrukcja mówi o 1,05 bar. Jak to wygląda u Was? U mnie na wskaźniku NIGDY nie pojawia się więcej niż 0,9 bar a przeważnie jest 0,5-0,6.
Jak jest u Was?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: mac1us » 02 maja 2012, 21:56

U mnie pojawiał się 1 bar od zera do 3000 zupełnie nie jechało powyżej wstawało dość gwałtownie, turbo seria po regeneracji, dolot prawie seria i wydech przelot. Kiedy się ten boost 1 bar pojawiał nie pamiętam, ale jest to boost w peaku, a nie utrzymujący się stale.

dawidson

Odp: Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: dawidson » 02 maja 2012, 22:05

U mnie w turbo zaczyna wstawać od około 2500-3000 RPM, zależnie od biegu. W peaku pojawia się 0,9. Później opada na 0,5-0,6.

Już mi nawet chodzi po głowie żeby pozbyć się zaworu i złożyć mbc a potem ręcznie ustawić na 1 bar.

Jakaś dobra rada jak sprawdzić czy wastegate się zamyka?

Awatar użytkownika
MiroMiglia
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1552
Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: MiroMiglia » 02 maja 2012, 22:26

Ściągnij przewód podciśnieniowy z zaworu przy turbinie i przejedż się kawałek , powinno ci zacząć mocno ładować ale nie przesadż !
Jeżeli nie ma poprawy , to albo już się kończy turbo albo masz nieszczelność w układzie dolotowym .

Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks :-)
Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356

dawidson

Odp: Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: dawidson » 02 maja 2012, 22:33

To już sprawdziłem. Po zdjęciu przewodu turbo ładuje 1,5-1,6 bar. Problem musi zatem leżeć gdzie indziej.

viva la macchina!

Awatar użytkownika
MiroMiglia
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1552
Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odp: Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: MiroMiglia » 02 maja 2012, 22:51

dawidson pisze:To już sprawdziłem. Po zdjęciu przewodu turbo ładuje 1,5-1,6 bar. Problem musi zatem leżeć gdzie indziej.

viva la macchina!
Więc patrz p.2 zdejmij wąż z przepustnicy - zaślep , z drugiej strony zapodaj ciśnienie i szukaj dziury w całym , zwróć uwagę na intercooler .
W mojej Dedrze ktoś go próbował kleić i wszystko się rozszczelniło a znalazłem to dopiero po wymontowaniu z auta.
Zło czai się wszędzie :)

Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks :-)
Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356

dawidson

Odp: Delta II - 2,0T ciśnienie doładowania

Post autor: dawidson » 03 maja 2012, 0:09

Układ jest szczelny. Gdyby nie był to wolne obroty by falowały. Podejrzewam zawór sterowania doładowaniem, turbo lub...wskaźnik.

Wskaźnik chyba można wykluczyć bo dwa różne pokazują to samo.
Wpiąłem się w przewód idący z kolektora do map-sensora przy pomocy trójnika.

Turbo nie daje żadnych oznak, które wskazywały by na to, że umiera. Żadnego kopcenia, nic niepokojącego...

Zawór sterowania już podmieniłem na używany - brak zmian. Mam jeszcze zawór z Cromy turbo, ale nie wiem czy jest sens go wkładać.

Czy jest możliwe, że fabryczny DV puszcza?

A, tak dla zasady byłem odczytać błędy - żadnych ;)
viva la macchina!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”