Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

dawidson

Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: dawidson » 30 kwie 2012, 14:00

Przy jakiej temperaturze na wskaźniku w kabinie powinny się włączać wentylatory na chłodnicy?
Gdzie szukać czujnika, który je uruchamia?

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: emil504 » 30 kwie 2012, 19:59

Z tym i ja u siebie walczę. Jeden czujnik masz na chłodnicy ( taki awaryjny ), a drugi przykręcony do termostatu ( ale tego nie jestem pewien. U mnie włącza się ( i myślę , że za późno )w okolicy 100 *C. Są dwa wentylatory i wydaje mi się że najpierw powinien wystartować ten pierwszy. A u Ciebie jak się załącza?
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: mac1us » 30 kwie 2012, 20:17

;) Na termostacie jest czujnik od wskazówki i temperatury cieczy dla ecu. Czujnik odpowiadający za wentylatory chłodnicy jest wkręcony w chłodnicę. Całość pod względem elektrycznym jest nie wiadomo dlaczego, ale poplątana co trochę rodzi problem przy turbo-timerze, ale nie o tym temat... Raczej powinny działać oba wentylatory na raz, wentylator ma 2 biegi pierwszy powinien być w okolicach 90 stopni, drugi prawie 100. Główne problemy rodzi opornik, który odpowiada za regulację 2 biegów jeśli jest zepsuty, działa tylko 2 bieg, jest przykręcony na chłodnicy, idą do niego 2 przewody.

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: emil504 » 30 kwie 2012, 20:26

To tu Cię Maciek zaskoczę. Ja mam trzy czujniki na termostacie. Jeden do ECU drugi do zegaru na desce i trzeci ( no właśnie co to jest ? ). No i kolejne szukanie :lol: . Ale to już standard
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: mac1us » 30 kwie 2012, 20:29

Kurde w 16v były dwa, już nie pamiętam jak jest w 16vt za dużo tego włoskiego dziadostwa w domu :D. Popatrzę jak będę w domu lub schab poszuka jak się będzie nudził.

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: emil504 » 30 kwie 2012, 20:41

Dokładnie za dużo dziadostwa . Jakby dwa nie wystarczały. Ciekawostka jest taka że w Fiacie coupe nie ma tego czujnika tylko jest zaślepka w tym miejscu. Chyba trzeba zrobić przebieżkę po przewodach i sprawdzić gdzie to leci.
Maciek masz patent na sprawdzenie tego czujnika na chłodnicy. On nie jest jako awaryjny?
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: mac1us » 30 kwie 2012, 21:01

Ja mam silnik z Fiata Coupe ;) Czujnik w chłodnicy przy jakiejś tam temperaturze zewrą się styki na nim, wtyczkę do niego możesz właśnie sprawdzić zwierając go między przewodami.

dawidson

Odp: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: dawidson » 30 kwie 2012, 23:21

Trzeci czujnik na termostacie jest od klimatyzacji.

U mnie działa tylko drugi bieg, wentylatory włączają się dopiero przy 110 stopniach.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: mac1us » 01 maja 2012, 17:28

To sprawdź czy te 110 to rzeczywiście 110, podepnij pod komputer lub sprawdź oporność czujnika.

dawidson

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: dawidson » 01 maja 2012, 19:58

nie mam w tej chwili możliwości żeby się podpiąć pod komputer - brak softu niestety.

W każdym razie u mnie włączają się oba wentylatory na jakieś 15-20 sekund. Sprawdziłem ceny czujnika i chyba go po prostu wymienię w ciemno - nie jest specjalnie drogi. Jedyny minus to dojście do niego. Znów trzeba będzie pół samochodu rozłożyć :?

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: emil504 » 01 maja 2012, 22:26

Tak właśnie myślałem z tym czujnikiem, że od klimy. W sumie jest różnica między termostatem do auta z klima i bez.
U mnie chyba też załącza się drugi bieg wentylatora bo zapitula jak szalony. Daj znać jak wymienisz ten czujnik w chłodnicy. I wymieniasz ten na górze chłodnicy czy ten wkręcony koło kulera? A i czy Twoja Lucia to wersja 2,0 turbo fabryczna czy przerabiana?
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

dawidson

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: dawidson » 01 maja 2012, 22:44

Wymienię czujnik wkręcony w bok chłodnicy od strony kierowcy.

Mam "fabryczną" HF-kę :)

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: emil504 » 02 maja 2012, 18:39

To fajnie i witam w gronie nielicznych HF-ek. A wersja HPE czy 5 drzwi?
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

dawidson

Odp: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: dawidson » 02 maja 2012, 18:42

Czarna jak noc HPE ;)

dawidson

Odp: Delta 2,0 16vT - wentylatory na chłodnicy

Post autor: dawidson » 06 maja 2012, 1:19

Po wymianie czujnika z chłodnicy wszystko wróciło do normy. Temperatura na postoju lekko ponad 90 stopni i nie chce iść w górę ;)

Przy wymianie jest trochę zabawy. Do czujnika da się dobrać jedynie kluczem 30. Aby w ogóle włożyć tam ręce trzeba zdemontować wentylatory z chłodnicy. Na szczęście są one przykręcone jedynie na 4 śrubach ;)

Temat do zamknięcia :)

viva la macchina!
Ostatnio zmieniony 06 maja 2012, 1:35 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”