Delta II - czynnik chłodzący w klimie
- pani_bichoniowa
- Klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
- Imię: Karolina
- Lokalizacja: Wieliczka
Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Hej,
Czy ktoś orientuje się kiedy (rok) w Deltach II zaprzestano stosowania czynnika R12 w klimie i zaczęto stosować nowy? Bo gdybym ewentualnie chciała kupić Deltę II z klimą wolę się nie naciąć na stary, już nie stosowany.
Czy w ogóle był R12 w Deltach II stosowany, bo czytałam, że w passatach od 1992 r stosuje się już ten R134a?
Ech przeczesałam neta za tą informacją i nic nie znalazłam, a po napisaniu tu, znalazłam piękną taką oto tabelkę czynnik klimy Lancie
Czy ktoś orientuje się kiedy (rok) w Deltach II zaprzestano stosowania czynnika R12 w klimie i zaczęto stosować nowy? Bo gdybym ewentualnie chciała kupić Deltę II z klimą wolę się nie naciąć na stary, już nie stosowany.
Czy w ogóle był R12 w Deltach II stosowany, bo czytałam, że w passatach od 1992 r stosuje się już ten R134a?
Ech przeczesałam neta za tą informacją i nic nie znalazłam, a po napisaniu tu, znalazłam piękną taką oto tabelkę czynnik klimy Lancie
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 21:21 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami! :)
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami! :)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 308
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
- Skype: Sajmond1987
- Imię: Samuel
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Lancia Delta II - Czynnik chłodzący w klimie
Wątpię żeby udałoby Ci się kupić samochód który będzie miał jeszcze stary typ czynnika który o ile dobrze pamiętam był stosowany do 1993r(nie jestem pewien czy wcześniej z niego nie zrezygnowano). Nawet jeśli oryginalnie nabite byłoby R12 to po tylu latach ktoś musiał już uzupełniać czynnik. A z tabelki wynika że w Delcie II był stosowany tylko R134a. Dodatkowo na naklejce gdzie jest podana ilość stosowanego czynnika jest też podany jego rodzaj.
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD
Jest: Delta HPE 1.9 TD
- pani_bichoniowa
- Klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
- Imię: Karolina
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
ok. szukam informacji, żeby się mąż nie wykręcał w przyszłości, że stary czynnik i już nikt nie napełni a przerobienie jest trudne albo drogie
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Jakie przerobienie?... Z tego co wiem to stary czynnik się odciąga i napełnia nowym. owe mają tak dobrany skład, że przed układ klimatyzacji nie są rozróżniane w jakikolwiek sposób.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- pani_bichoniowa
- Klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
- Imię: Karolina
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
To nie ja twierdze, że trzeba przerabiać, tylko szukając w sieci informacji, znalazłam, że zaleca się wymianę gumowych części układu a cała instalacja może zostać....
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Jeśli mówimy o zmianie R12 stosowanego w latach 80-tych na R134a, stosowanego od lat 90-tych do obecnie, to nie masz racji. Układ wymaga przeróbki i jest ona mało opłacalna jeśli nie mamy do czynienia z wozem unikatowym/zabytkowym itp. Jeśli chodzi o Deltę II to wątpię aby kiedykolwiek stosowano w niej czynnik R12, z uwagi na jej debiut rynkowy w 1993 roku, kiedy to tego czynnika już nie stosowano (także w Themie czy w Y10). No i najważniejsza sprawa, R12 jest w dzisiejszych czasach praktycznie nie do kupienia...bassman pisze:Jakie przerobienie?... Z tego co wiem to stary czynnik się odciąga i napełnia nowym. owe mają tak dobrany skład, że przed układ klimatyzacji nie są rozróżniane w jakikolwiek sposób.
Pozdrawiam.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
R12 był stosowany do 1995 roku, później zastąpiony R134a, który jest zamiennikiem - więc przeróbka nie jest potrzebna.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
R12 na 100% był w Alfie 155 w jakiś latach produkcji, więc pewnie w Tipo, Temprze też, może w Dedrze w pierwszych latach produkcji. Jeśli chodzi o Deltę to raczej nie, bo wyszła w 93, ja mam luty 94 rok Delte i jest R134a.
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Wybacz, napiszę wprost: myślę, że robisz ludziom H2O z mózgu takimi wypowiedziami i jak to mówią "siejesz defetyzm" A dlaczego :bassman pisze:R12 był stosowany do 1995 roku, później zastąpiony R134a, który jest zamiennikiem - więc przeróbka nie jest potrzebna.
Pozdrawiam.
- R134a zastąpił R12 z uwagi na normy ekologiczne i nie był żadnym zamiennikiem, tylko następcą.
- układ przy R12 pracuje pod niższym ciśnieniem niż R134a, to jedno ale jak wiadomo, da się to przeżyć. Problemem jest to, że w układach z czynnikiem R134a stosowany jest nowoczesny olej syntetyczny a z R12 współpracował olej mineralny co powoduje, że wszelkie uszczelnienia w układzie klimatyzacji "idą się kochać" po zastosowaniu R134a
- stosowanie R12 w motoryzacji od 2000 roku jest zabronione, toteż znalezienie zakładu, który napełni klimę na R12 jest trudne (ew. Panowie do lodówek), o ile pamiętam, przyłącza też są inne niż przy R134a, to i napełnienie odpowiednio kosztuje...
Jednym słowem zmiana układu z R12 do R134a jest dość kłopotliwa a i napełnienie klimy na R12 to wcale nie jest takie "włóż-wyjmij-bułka paryska"...
Serdecznie pozdrawiam.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Ciekawe co będziemy robić jak wycofają r-134a. Teraz nawet nie za bardzo szukałem, ale ciekawi mnie w jakim stopniu trzeba przerabiać klimę pod r-1234yf?
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Na razie zaczęli sprzedawać urządzenia, które robią jednym i drugim (m.in. Bosch, Waeko, chyba też MagnettiMarelli itd.) ale jeszcze się nie orientowałem na ile jeden i drugi da się stosować wymiennie, szczególnie, że czynnik dopiero co się objawił, w handlu go jeszcze nie ma, opinii fachowców branżowych, też póki co brak Za 3-4 lata, wszystko będzie już jasnemac1us pisze:Ciekawe co będziemy robić jak wycofają r-134a. Teraz nawet nie za bardzo szukałem, ale ciekawi mnie w jakim stopniu trzeba przerabiać klimę pod r-1234yf?
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Zwracam honor! Sugerowałem się opisami Wikipedii, widać niesłusznie. Rzeczywiście, zaleca się wymianę elementów gumowych, jeśli mają podane tylko znaczniki R12. Co do zamiennika 1 do 1 dla R12 jest R409a. Nie znalazłem nigdzie jednoznacznych informacji o potrzebie wymiany elementów gumowych do tego czynnika.
Z ciekawostek (dla ludzi nie obeznanych w chłodnictwie) podam, że najlepiej klimatyzacja działa na amoniaku - dużo niższe ciśnienia dla tych samych właściwości. Może lepiej tym tropem iść? Mniejsze ciśnienie - dłuższa żywotność układu.
Pozdrawiam.
Z ciekawostek (dla ludzi nie obeznanych w chłodnictwie) podam, że najlepiej klimatyzacja działa na amoniaku - dużo niższe ciśnienia dla tych samych właściwości. Może lepiej tym tropem iść? Mniejsze ciśnienie - dłuższa żywotność układu.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Sprawdziłem dzisiaj i w swojej drugiej Dedrze z 95 roku mam oficjalnie nabity czynnik R134a (przez producenta samochodu).
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
Tylko jak się rozszczelni to można tego nie przeżyćbassman pisze:Z ciekawostek (dla ludzi nie obeznanych w chłodnictwie) podam, że najlepiej klimatyzacja działa na amoniaku - dużo niższe ciśnienia dla tych samych właściwości. Może lepiej tym tropem iść? Mniejsze ciśnienie - dłuższa żywotność układu.
Re: Delta II - czynnik chłodzący w klimie
No i w tym cały szkopuł drzemie...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.