Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lip 2019, 3:10

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 lut 2012, 15:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Jeśli ktoś ma wyjęty jakiś stary termostat od Delty 1,8 VVT tego typu to byłbym wdzięczny, gdyby zerknął czy da się wymienić w nim wkład.

Mam taki motyw, że ten termostat jest na 83 stopnie i mam wciąż niedogrzany silnik i średnio przyjemnie w kabinie. Istnieje wersja na 88 stopni do tego silnika, ale różni się ilością wypustów na węże, czyli zapewne nici z podmianki.

Pozostaje chyba jedynie podpasować wkład, o ile jest w ogóle możliwość, w co watpię, bo gdyby tak było to pewnie możnaby dostać sam wkład na rynku...

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 14 mar 2012, 12:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Niedogrzany silnik masz z powodu uszkodzonego termostatu, a nie jego zakresu temperaturowego.
Wymień na ten o oryginalnym zakresie temperaturowym i będzie ok.

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 14 mar 2012, 12:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Ale mam taki właśnie oryginalny - na 83 stopnie i był wymieniany trochę ponad rok temu na nowy (Behr), objawy takie same jak przed wymianą.

W dodatku trzymałem za szlauch od chłodnicy i ciepły zrobił się jak wskazówka na desce pokazywała około 82 stopni, zatem moim skromnym zdaniem on jest sprawny, tyle, że nie jest odpowiedni na Polskę.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 14 mar 2012, 22:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Masz elektronicznie sterowany panel nawiewu, czy manualnie?
Szukaj w sterowaniu nagrzewnicą, potem sprawdź czy nagrzewnicy nie masz przytkanej lub zapowietrzonej.

Ja ze względu na lpg założyłem termostat na 82 stopnie i taki też włącznik wentylatora w chłodnicy i mam bardzo ciepło.

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 15 mar 2012, 9:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Mam klimatyzację.

Ciepło też mam, ale jak nastawię sobie z 28 stopni.

Jak fura postoi na pracującym silniku i wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dobrnie do około 90 stopni to też czuć, że leci cieplejsze powietrze niż normalnie.

Wydaje mi się, że to nie nagrzewnica, bo jak pisałem cały czas mam podczas jazdy wskazówkę od temperatury w przedziale 75-80 stopni, dopiero jak silnik popracuje dłuższą chwilę na postoju to temperatura się podnosi, ale wystarczy ruszyć i kawałek przejechać to już spada z powrotem. W mieście mam tyle samo i na trasie mam tyle samo, wydaje mi się, że gdyby termostat był walnięty to by w mieście pokazywało trochę inaczej niż na trasie - tutaj wskazania są stałe, tylko stanowczo nie przy środku skali.

Pytanie ile u Ciebie pokazuje wskazówka po założeniu termostatu na 82 stopnie - okolice 90 czy okolice 80 ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 15 mar 2012, 9:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Posty: 594
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Termostat podobny do mojego. Może zrób tak jak ja :link:Ale w/g mnie to termostat masz dobry. Szukaj w regulacji powietrza do kabiny zimno-ciepło. U mnie ( Lybra )padł silniczek sterujący mieszaniem powietrza od strony kierowcy i podawał tylko zimne.

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.


Na górę
PostDodany: 15 mar 2012, 12:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Wszystko się zgadza tylko powtarzam, że u mnie temperatura cieczy jest stała, tylko wydaje się po prostu za niska.

Jak jest niższa to logiczne wg mnie, że i w kabinie jest chłodniej...

Pozostaje tylko pytanie jak wygląda temperatura u innych, którzy jeżdżą na termostacie 82-83 stopnie, bo jeśli też około 80 stopni to mam odpowiedź, a jeśli normalna, czyli w okolicach 90 to muszę szukać innej przyczyny.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 15 mar 2012, 12:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli uważasz temperaturę cieczy na poziomie 80 stopni jako za niską do nagrzania wnętrza samochodu nawet w bardzo duże mrozy, to jesteś w dużym błędzie.
Mój wskaźnik temperatury (w Dedrze) ma wskazówkę na kresce przed 90cioma stopniami.
W kabinie jest ukrop.
Masz jakąś usterkę kranika cieczy nagrzewnicy (nie otwiera do końca), lub usterkę klapki powietrza omijającego nagrzewnicę (nie zamyka całkowicie kanału omijającego nagrzewnicę), lub masz zatkaną nagrzewnicę jakimś syfem lub kamieniem (przepływ cieczy jest zbyt wolny i ulega zbyt szybkiemu wychłodzeniu przez powietrze płynące przez lamele).
Wszelkiego rodzaju zabiegi z montażem dodatkowego termostatu w układzie gdzie jest już termostat sprawny, może skutkować niebezpiecznym wzrostem temperatury i ciśnienia cieczy chłodzącej. Dodatkowy termostat można zamontować po uprzednim wydłubaniu starego z korpusu - w letnie ciepłe dni przepływ cieczy może być na tyle wolny, że w gorącym bloku silnika będą się tworzyć pęcherze gazowe, czego skutkiem w najlepszym wypadku będzie uszkodzenie uszczelki pod głowicą.


Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 15 mar 2012, 14:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Uważam, że temperatura oscylująca między 75 a 80 stopni podczas jazdy jest za niska. Od tego wychodzę. Małe ciepło w kabinie może mieć faktycznie różne przyczyny, które trzeba sprawdzić, ale podstawą rozważań dla mnie jest temperatura cieczy nie przekraczająca 80 stopni, co uważam swoim skromnym zdaniem za nienormalne, po prostu za niedogrzany silnik. Wymiana termostatu na nowy kompletnie nic nie dała.

Może się mylę, ale wnioskuję, że skoro auto było przeznaczone na rynek belgijski (a było, bo tam było po raz pierwszy zarejestrowane i stamtąd sprowadzone), gdzie chyba generalnie jest cieplej, zwłaszcza w zimie, to tam termostat 83 stopnie się sprawdzał.

U mnie chyba niezbyt. Swoje przypuszczenia opieram też na fakcie, że ten silnik posiadał również drugi typ termostatu, na 88 stopni, można to sprawdzić np. na stronie Inter Carsu, ale też Eper to pokazuje.

Nie wiem tylko dlaczego jest on inny pod względem budowy, tzn różni się ilością króćców. Ale przypuszczam, że ten "cieplejszy" był np. w Niemczech, również w Polsce (ma go np. sprzedawana u nas Barchetta z takim samym silnikiem).

Jak się upewnię, że silnik jest nagrzewany prawidłowo to wtedy mogę się wziąć za nagrzewnicę, póki co jestem przekonany, że silnik jest niedogrzany, chyba, że wyprowadzicie mnie z błędu.

Dodam tylko, że takie temperatury (w porywach do 80 stopni) występowały u mnie od zawsze, przed i po wymianie termostatu a także nie zanotowałem zmian po założeniu LPG. Zarówno w trasie jak i w mieście jest to cały czas przedział 75-80 stopni i nie ma mowy o więcej dopóki nie zatrzymam się i nie zostawię na kilka minut auta z włączonym silnikiem.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 15 mar 2012, 23:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Podstawowa rzecz, na jakich pomiarach się opierasz? Jeśli na wskaźniku temperatury na desce rozdzielczej, to pomiar jest mocno nie wiarygodny.
Co rozumiesz przez "przedział 75-80 stopni", falowanie temperatury w krótkich odstępach czasu między tymi punktami, czy stałe utrzymywanie się temperatury w tym zakresie w zależności od warunków (pogodowych, jazdy itp.)?
Wnioskowanie, że termostat na dany zakres temperatury jest wypuszczany na "jakiś" rynek sprzedaży auta jest dużym błędem - zależy to od konstrukcji silnika i nie tylko - a w Twoim przypadku od wielkości chłodnicy, w Twoim modelu powinna być mniejsza chłodnica (taka jak w 1,6) i stąd ten termostat.
Nie wiem jak wygląda u Ciebie sprawa z EGRem, ale to też ma wpływ na temperaturę silnika.

Tak na marginesie, to nic wcześniej nie wspomniałeś o lpg zainstalowanym w Twoim aucie.
Może to być kluczowa sprawa i tutaj doszukiwałbym się przyczyny niedogrzewania wnętrz - silnik masz dogrzany.
Pokaż kilka fotek komory silnika, miejsca gdzie jest (i jak jest) zamocowany parownik, oraz gdzie i jak jest wpięty w instalację cieczy.

I zaraz się okaże, że będziesz miał saunę w aucie.

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 16 mar 2012, 9:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Na wskaźniku, który przy tych temperaturach pokazuje podobne wartości co ECUScan - podłączałem się do kompa i sprawdziłem.

Przez przedział 75-80 stopni rozumiem zakres, w którym porusza się wskazówka, jest on utrzymywany stale, około 80 stopni jest w momencie jak porządnie przegonię furę po mieście (czytaj - pokręcę na wyższych obrotach), około 75 w pozostałych sytuacjach (także podczas spokojnej jazdy po mieście), nie są to wahania o jakiejś częstotliwości, temperatura wzrasta do tych 80 jedynie przy porządniejszym wykorzystaniu silnika ;)

Może błędnie wnioskuję w sprawie termostatu przypisując go do rynku, ale wobec tego powiedz mi dlaczego w Eperze po wpisaniu VIN mojego auta pokazuje dwa numery termostatu, przy czym jeden jest aktywny? Bo wg mnie oznacza to 2 warianty, może nie z podziałem na klimat, tylko coś innego, niemniej Fiat przewiduje do tego silnika także termostat 88 stopni, co potwierdza choćby wersja termostatu dla Barchetty czy Bravo/Bravy/Marei, które w przeciwieństwie do Delty - były u nas sprzedawane.

EGR nie sprawdzałem, nie znam się, wydaje mi się, że auto chodzi jak należy, ECUScan również nie pokazał żadnych błędów w sterowaniu silnikiem.

LPG mam założone od stycznia tego roku i nic pod względem dogrzania kabiny i silnika instalacja nie zmieniła. Poprzedniej zimy jeździłem tylko na benzynie a sytuacja była identyczna.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 17 mar 2012, 15:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Po przeczytaniu kolejnego Twojego postu, nie wiem czy pisanie enty raz Tobie, ma jakikolwiek sens.
Napisałem Ci same konkrety. Nie będę się powtarzał czym jest uwarunkowana u Ciebie temperatura otwarcia termostatu.
Jeśli byś miał jakiekolwiek pojęcie o termice silnika spalinowego otoczonego płaszczem wodnym, podczas jego pracy i zasadzie działania instalacji lpg w fazie lotnej w tym silniku, to wiedziałbyś, że odparowanie gazu (to się dzieje podczas jazdy na lpg) w parowniku, ma znikomy wpływ na temperaturę silnika.

Jeżeli chcesz jakiejkolwiek pomocy w rozwiązaniu problemu, to dołącz rzetelne fotki o których wcześniej pisałem, jeśli chcesz dalej się upierać na swoim to zmień ten termostat i kup sobie zapasową uszczelkę pod głowicę - w lecie może Ci się przydać.

PS.
Nie uważasz, że jeśli tylko Ty masz problem z grzaniem wnętrza, w tej konfiguracji auta z całego forum użytkowników Lancii (bankowo ta konfiguracja nie jest jedyną tutaj), to nie jest to problem źle dobranego termostatu na dany rynek - jak Ty to opisujesz...?

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 18 mar 2012, 10:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Po pierwsze nie rozumiem Twoich pretensji, bo odpisałem Ci konkretnie na pierwsze i drugie pytanie.

Za to Ty nie napisałeś mi jednego konkretu o jaki prosiłem - jaka w Twoim aucie jest temperatura cieczy chłodzącej podczas jazdy. Napisałeś, że mam dogrzany silnik. Nie wątpię, że masz większe pojęcie o tych autach, ale mnie naprawdę temperatura 75 stopni nie przekonuje. Zatem kolejny raz proszę o konkrety - jak to wygląda u Ciebie. Czy masz jakieś wahania tej temperatury, jakie są wartości. Mnie dodatkowo zastanawia jedno - gdy trochę przepalić auto to temperatura podskoczy o około jedną kreskę. W Kappie po wymianie wadliwego termostatu na nowy (tam było prawie 90 stopni w mieście i trochę ponad 70 na trasie) temperatura osiąga wg wskaźnika 88 stopni i nie ma za przeproszeniem ch.. we wsi, żeby ta wskazówka ruszyła się w którąkolwiek stronę, chyba, że naprawdę latem postoję długo w korku, ale w takim wypadku wychyli się może do 92 i koniec, po interwencji wentylatora wraca na swoje miejsce. Temperatura w Delcie jest bardziej niestabilna, ale jej skoki wynoszą kilka stopni.

Wiem, że LPG nie ma wpływu na temperaturę silnika (a przynajmniej tak uważam). Napisałem też, że po założeniu instalacji LPG nic nie zmieniło się w kwestii ogrzewania wnętrza, ani w jedną ani w drugą stronę, zatem moim zdaniem temat nie istnieje. Druga rzecz - ta sama firma zakładała mi instalację w lipcu zeszłego roku w Kappie i również nie mam żadnych zastrzeżeń pod jakimkolwiek względem - dlaczego więc mieliby coś "skopać" tutaj?

Co do tego złego termostatu - nie twierdzę, że tak jest, nawet w poście powyżej napisałem, że "może błędnie wnioskuję". Ale zastanawia mnie to zagadnienie, a pewnik jest jeden - ten konkretny silnik, tzn. 1,8 VVT według Fiata posiada dwa rodzaje termostatów - na 83 i 88 stopni.

Jeśli chcesz to zrobię zdjęcie komory silnika, ale pytanie czy ma to sens, skoro jak piszę założenie LPG nie ma w moim aucie żadnego wpływu ani na temperaturę cieczy ani na odczuwalną temperaturę w kabinie.

Jeśli chodzi o chłodnicę to powinienem mieć nr 46421466 wg Epera, wg Nissena (patrząc na numery zamienników) ma ona wymiary 554 x 367 x 24 mm a wg Valeo - 558 x 378 x 34 mm. Tzn na stronie IC napisano, że obie te chłodnice zastępują taką o nr 46421466. Ciekawostka...

I jeszcze jedno - tak naprawdę to auto to stary szrot, nie wiadomo ile osób go miało i co przy nim majstrowało, może coś już było wymieniane i zostało założone niewłaściwe? Akurat patrząc na ogólny stan auta jaki prezentowało po kupnie od poprzedniego właściciela mam prawo podejrzewać chyba wszytkie możliwe scenariusze ;)

A ogólnie mam już totalny mętlik. Być może wystarczy wyczyścić nagrzewnicę ze śmieci i będzie ok, jednak cały czas nurtuje mnie ta temperatura cieczy.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 18 mar 2012, 10:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Posty: 5351
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
W Dedrze 1.8 VVT też miałem taką temperaturę wg wskaźnika na desce, grzanie/chłodzenie działało w normie.
W Dedrze 1.6 było identycznie.
W 2.0 16v już nie pamiętam, ale też okolice 80...
Też mi się wydaje że to prędzej problem z nagrzewnicą.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
Jest:
Lancia Lybra Emblema + Vectra


Na górę
PostDodany: 18 mar 2012, 12:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Oto fotki reduktora i otoczenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl