Witam
Od momentu zakupienia przeze mnie Delty (1.8 8v, 94') klima nie działała, kupiłem ją od brata więc wiedziałem o tym, jednak gdy On nią jeździł zachowywała się bardzo dziwnie, tzn działała wtedy kiedy jej się chciało.
Byłem w jakimś serwisie i sprawidzili mi ciśnienie i czy jest wogóle nabita - pod tym względem jest wszystko OK, jak w nowym aucie.
Gość powiedział mi że nic mi nie może pomóc bo to jest sprawa elektroniki bo kompresor się nie załącza...
Spotkaliście się może z takim problemem??
Co to może być i co ewentualnie powinienem sprawdzić??
z góry dzięki za odpowiedzi
Nuova Delta - problem z klimą ...
- Bartexxx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: Cieszyn
Nuova Delta - problem z klimą ...
Lancia Kappa 2.4 jtd
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v
Nuova Delta - problem z klimą ...
Witam,
W pierwszej kolejności - czy, w momencie załączenia (na konsoli), klimy pojawia się napięcie załaczające sprzęgło sprężarki (jedyny przewód elektr. dochodzący do sprężarki).
Pozdrawiam
W pierwszej kolejności - czy, w momencie załączenia (na konsoli), klimy pojawia się napięcie załaczające sprzęgło sprężarki (jedyny przewód elektr. dochodzący do sprężarki).
Pozdrawiam
- Bartexxx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: Cieszyn
Nuova Delta - problem z klimą ...
...a jak mam sprawdzić czy jest napięcie???"wujek" pisze:Witam,
W pierwszej kolejności - czy, w momencie załączenia (na konsoli), klimy pojawia się napięcie załaczające sprzęgło sprężarki (jedyny przewód elektr. dochodzący do sprężarki).
Pozdrawiam
Jak załączę klimę (z konsoli) to nawiew działa, ale nie chłodzi...
Lancia Kappa 2.4 jtd
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v
Nuova Delta - problem z klimą ...
Witam,
Załączeniu sprężarki towarzyszy chrakterystyczne "szczęknięcie" elektromagnesu sprzęgła. Aby elektromagnes zadziałał musi zostaż zasilony.
Zailanie jest doprowadzone przewodem (elektr.) do sprężarki, a ten przewód ma złączkę. Rozpina się złączkę i woltomierzem (zakres 20V) mierzy, czy w momencie załączenia klimy (na panelu) pojawia się napięcie 12V. Jeżeli nie - to poszukamy dalej. Jeżeli natomiast napięcie pojawia się, a, po ponownym połączeniu złączki, elektromagnes nie załącza to może oznaczać uszkodzenie elektromagnesu lub przewodu na odcinku złączka-sprężarka. Możemy spróbować "poprowadzić wirtualnie" diagnostykę i ew. naprawę sterownia klimy - jak u Ciebie z miernikiem, znajością obsługi miernika, jakimś kanałem? I moga byc potrzebne 2 osoby - jedna w aucie włącza, a druga mierzy, co z tego wynikło.
Pozdrawiam
Załączeniu sprężarki towarzyszy chrakterystyczne "szczęknięcie" elektromagnesu sprzęgła. Aby elektromagnes zadziałał musi zostaż zasilony.
Zailanie jest doprowadzone przewodem (elektr.) do sprężarki, a ten przewód ma złączkę. Rozpina się złączkę i woltomierzem (zakres 20V) mierzy, czy w momencie załączenia klimy (na panelu) pojawia się napięcie 12V. Jeżeli nie - to poszukamy dalej. Jeżeli natomiast napięcie pojawia się, a, po ponownym połączeniu złączki, elektromagnes nie załącza to może oznaczać uszkodzenie elektromagnesu lub przewodu na odcinku złączka-sprężarka. Możemy spróbować "poprowadzić wirtualnie" diagnostykę i ew. naprawę sterownia klimy - jak u Ciebie z miernikiem, znajością obsługi miernika, jakimś kanałem? I moga byc potrzebne 2 osoby - jedna w aucie włącza, a druga mierzy, co z tego wynikło.
Pozdrawiam