Dedra - pompa wspomagania

Awatar użytkownika
spontan13
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2011, 10:12
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Dedra - pompa wspomagania

Post autor: spontan13 » 22 paź 2011, 21:44

Witam Szanownych Pasjonatów Lanci,

Czytałem inne posty lecz nie znalazłem w nich rozwiązania mojego problemu. Postaram się go opisać tak szczegółowo jak tylko laik potrafi.

Miałem uszkodzony przewód hydrauliczny w układzie wspomagania. Wymieniłem go na nowy i tą operacje wykonałem książkowo. Odkręciłem nawet zbiornik z olejem hydraulicznym i podnosiłem go kilka razy żeby dokładnie zalać pompę aby nie obracała się na sucho.

Problem jest następujący na niskich obrotach 1tyś. kierowniczka chodzi lekko (wspomaganie działa poprawnie) i też trochę pojękuje jak się bardziej w miejscu operuje. Podczas jazdy przy obrotach 2-3 tyś kierownica można by powiedzieć dębieje robi się sztywna( odczuwam jak by wspomagania prawie nie było).

Panowie jestem laikiem bo samochód mam zaledwie od 3 miesięcy. Proszę o konstruktywne wypowiedzi bardziej doświadczonych użytkowników.

Moje auto to Lancia Dedra 1.6 IE. Używam oleju do przekładni hydraulicznych BOXOL 26.

Zastanawiam się czy to może być wina tego oleju?
Nie mam pojęcia co może powodować to sztywnienie układu wspomagania proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra - Pompa Wspomagania

Post autor: topcio » 23 paź 2011, 10:51

Boxol ? A jaki ma kolor?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
spontan13
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2011, 10:12
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: spontan13 » 24 paź 2011, 12:21

Lekko pomarańczowy wręcz przezroczysty gdyż Kolor bardziej nadaje pojemnik. Jak wymieniałem węża to zalałem mu prawie 400 -500ml nowego oleju. Stary został tylko w maglownicy około 200 do 300 ml. Wiec zastanawiam się czy innym użytkownikom też tak się robi z kierownicą(objaw sztywnienia powyżej 2tys obrotów)?

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: markiz » 24 paź 2011, 13:14

Do wspomagania to chyba ....... ATF II (DEXSRON )-czerwony. BOXOL jest rzadki
Masz już praktykę to może wymień :?: Zobaczysz czy to coś zmieni.Jeżeli wcześniej nie miałeś problemu,pomijając nieszczelność to może wina płynu.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6293
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: vanisch » 24 paź 2011, 22:45

spontan13 pisze: Wiec zastanawiam się czy innym użytkownikom też tak się robi z kierownicą(objaw sztywnienia powyżej 2tys obrotów)?
W mojej 1.6ie nic takiego się nie działo
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: dr_scott » 14 lis 2011, 21:00

Coś mi się to nie podoba.
Nie wiem co to za szajs ten Boxol... Płyn do układu musi być czerwony, np z Mobila ATF-220.
Wymień wpierw płyn.

Pozdro
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”