Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 29 wrz 2011, 19:19

witam
zamierzam wymienić w swojej dederce rozrząd i mam kilka pytań
jest to dedra 93r. 1.9TDS
jak poprawnie ustawić rozrząd oraz luz na zaworach
mam książkę serwisową ale całą po niemiecku i nic z niej nie rozumiem
jeżeli wiecie jak to poustawiać to będę bardzo wdzięczny
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 30 wrz 2011, 19:49

czyli nie bardzo możecie mi pomóc
trudno jakoś będę sobie radził sam

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 06 paź 2011, 8:38

może jednak by mi ktoś pomógł
byłbym bardzo wdzięczny

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: jerzy » 13 paź 2011, 20:22

Witam-myślę,że masz na myśli wymianę paska rozrządu .
1.podnosisz brykę i odkręcasz prawe koło,
2.odkręcasz plastikową osłonę paska ,
3.kluczem chyba 22 na wale kręcisz tak by znaki na kołach zgadzały się ze znakami tzn.koło na wale ,na pompie,i na wałku rozrządu muszą być idealnie zgodne ze znakami,(znaki na kołach to są kropki,lub kreski nie pamiętam dokładnie)i muszą się zgadzać z strzałkami na obudowie wewnętrznej czarna blacha-dot.to kół pompy i wałka.Natomiast na wale musisz poszukać odnośnika.
4.Jak już to poustawiasz to klucz 17 i luzujesz na napinaczu i ściągasz pasek.
5.Jeżeli masz klimę to jeszcze musisz popuścić napinacz kompresora i ściągnąć pierw pasek klimy.
6.montaż w odwrotnej kolejności-do napinania paska potrzebny będzie jakiś przyrząd lub kleszcze szpiczaste by można było kręcić mimośrodem by pasek był odpowiednio napięty.

Jak masz smykałkę i jakieś pojęcie o mechanice to sobie dasz radę.Jeśli nie to się sam do tego nie bierz - bo możesz sobie narobić kłopotu..Ja to opisuje mniej więcej - mogłem coś pominąć.Robiłem to już dawno.
Spróbuj poszukać w wyszukiwarce może gdzieś będzie fotka.

Pozdro,,,,,,

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 14 paź 2011, 22:51

rozrzad mam juz zdemontowany ale wynikl pewien dosc powazny problem
mianowicie mam uszkodzony walek rozrzadu ten na klawiaturze od strony wacum pompy
rozmawialem z kilkoma mechanikami i radzili mi napawac ten walek ale okazalo sie ze zaden z 3 zakladow sie tym zajmujacych nie chcialo podjac ryzyka naprawy poniewaz jest tam kanal olejowy i podczas napawania moze peknac a znajomi mechanicy mi powiedzieli ze teraz to jeszcze napedza wacum pompe ale kiedys to sie wszystko wymieli a jest to kwestia bezpieczenstwa mojego i pasarzerow wiec obecnie poszukuje takiego walka a jest to dosc klopotliwa kwestia
uzywane to sa w roznym stanie a oryginal kosztuje ponad 1000zl a zamiennikow praktycznie nie ma przynajmniej nie umiem znalesc

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: jerzy » 15 paź 2011, 9:34

Witam - zadzwoń na szrot do Brzeska - jest to dupny szrot.To jest tel do pracownika ,który się tym zajmuje.Ja tam kupowałem klapę tel.880573661 .Jak by ten nr był nie aktualny bo facet może już nie pracować to dzwoń
14 6849100 lub 14 6862008.

pozdro,,,,,,

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 15 paź 2011, 23:09

oki wielkie dzieki
pozdro

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: piterstilo » 16 paź 2011, 15:24

bentekQLIMAX pisze:rozrzad mam juz zdemontowany ale wynikl pewien dosc powazny problem
mianowicie mam uszkodzony walek rozrzadu ten na klawiaturze od strony wacum pompy
rozmawialem z kilkoma mechanikami i radzili mi napawac ten walek ale okazalo sie ze zaden z 3 zakladow sie tym zajmujacych nie chcialo podjac ryzyka naprawy poniewaz jest tam kanal olejowy i podczas napawania moze peknac a znajomi mechanicy mi powiedzieli ze teraz to jeszcze napedza wacum pompe ale kiedys to sie wszystko wymieli a jest to kwestia bezpieczenstwa mojego i pasarzerow wiec obecnie poszukuje takiego walka a jest to dosc klopotliwa kwestia
uzywane to sa w roznym stanie a oryginal kosztuje ponad 1000zl a zamiennikow praktycznie nie ma przynajmniej nie umiem znalesc
Miałem tą samą awarię w Temprze 1.9 TD. Zdecydowałem się na napawanie tego wałka. Minęło kilka lat wałek rozrządu i cały silnik sprawują się dobrze. Przejechane od awarii z 50kkm.
Po awarii rozważałem kupno wałka, to jeden ze sprzedawców stwierdził, że uszkodzenie to, w tych silnikach 1.9 TD powstaje : zamiast zerwania paska rozrządu- napęd vacum pompy objeżdża w wałku rozrządu. Po prostu takie ,, mniejsze zło", ,, reakcja obronna ".
Oczywiście nie znaczy to, że pasek się nie ma prawa zerwać.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 17 paź 2011, 8:30

tak tylko co ma pasek rozrzadu do tego ze ten element sie objezdza??
bardziej prawdopodobna jest teza ze wacum poppa jest napedzana walkiem rozrzadu tym na klawiaturze czyli na samej gorze silnika i na zimnym silniku przy ubytkach oleju(np spalanie oleju lub wyciek spod pokrywy) przez chwile kreci walek vacum pompe na sucho zanim pompa dopompuje olej na sama gore i nie wiele trzeba aby takie uszkodzenie powstalo:( a kazdy z nas chyba wie ze ten kto nie smaruje ten nie jedzie :P
zobacze moze jednak to bedzie sie dalo napawac choc jeden spec powiedzial ze nie da radu bo walek moze peknac ale zobaczymy
pozdrawiam

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: piterstilo » 17 paź 2011, 16:51

bentekQLIMAX pisze:tak tylko co ma pasek rozrzadu do tego ze ten element sie objezdza??
bardziej prawdopodobna jest teza ze wacum poppa jest napedzana walkiem rozrzadu tym na klawiaturze czyli na samej gorze silnika i na zimnym silniku przy ubytkach oleju(np spalanie oleju lub wyciek spod pokrywy) przez chwile kreci walek vacum pompe na sucho zanim pompa dopompuje olej na sama gore i nie wiele trzeba aby takie uszkodzenie powstalo:( a kazdy z nas chyba wie ze ten kto nie smaruje ten nie jedzie :P
zobacze moze jednak to bedzie sie dalo napawac choc jeden spec powiedzial ze nie da radu bo walek moze peknac ale zobaczymy
pozdrawiam

Nie chcę polemizować w tej kwestii, powtarzam tylko co mi mówił sprzedawca,który handluje tym towarem ( wałkami)
Moim zdaniem może mieć rację. Ja zrozumiałem, że wałek przyjmuje na siebie całą siłę, a miejsce-otwór w wałku rozrządu jest wykonane ze słabszego stopu metalu, żeby napęd vacum z kolei wykonany z mocniejszego stopu w nim ,,objechał".
Oczywiście nie dotyczy to przypadku, gdy pasek rozrządu zrywa się : ze starości, bądź z powodu wady.
Jak u mnie doszło do awarii, to od razu chciałem kupić vacu.
Mechanik zaś postawił na wałek. Miał rację.
Kilka lat temu cały koszt (demontaż wałka, jego napawanie i montaż) wyniósł po znajomości: 200 zł.
Przed wyborem sposobu naprawy, należy też ocenić kondycję krzywek wałka. Jeśli są mocno zużyte to lepiej cały wałek wymienić. Ja miałem w b. dobrym stanie. Napawania nie ma się co obawiać, pod warunkiem, że to zrobi ktoś znający się na rzeczy.
Tempra jeździ dalej i to naprawdę w ciężkich warunkach. Obecny właściciel- mój teść preferuje specyficzny styl jazdy.Polega on na jeździe np. na 5 biegu do momentu mocnego już szarpania tj. ok.20-30 km/h. Kiedy auto nie chce jechać to redukuje bieg.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra 1.9TDS - ustawienie rozrządu

Post autor: bentekQLIMAX » 18 paź 2011, 9:51

nie bede sie klucil kazdy ma w koncu wlasne zdanie ktore moze wyglaszac
mam nadzieje ze uda mi sie szybko ten walek naprawic i dedra ponownie pojawi sie na drodze
dam znac jak dedra bedzie gotowa
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”