Delta 2,0 16vt - problem z czujnikiem położenia wału

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Delta 2,0 16vt - problem z czujnikiem położenia wału

Post autor: mac1us » 11 cze 2011, 20:45

Problem polega na tym, że nie da się uruchomić auta, wyskakuje błąd czujnika położenia wału. Nie odpalałem auta przed wymianą rozrządu, bo pasek był za luźny, ale jakieś 3 tygodnie temu jeszcze chodził ok, czyli ja coś zepsułem. Błąd nie jest stały tzn. da się go skasować, ale pojawia się w momencie kręcenia rozrusznikiem. Zdejmowałem koło pasowe to z 4 wypustkami do czujnika, ale wydawało mi się, że nie ważne jak go założę będzie dobrze, czy w tym jest problem jeżeli tak to jak je dobrze ustawić?

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta 2,0 16vt problem z czujnikiem położenia wału

Post autor: blejku » 11 cze 2011, 21:29

pierwsza sprawa to to kolo da sie poprawnie przykrecic tylko w jednej pozycji. Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie jest na 4 srubach krora se delikatnie tak przesuniete ze na sile sie moze da przykrecic inaczej ale krecac nim bez srub widac dokladnie kiedy jest w dobrej pozycji.
Wtyczka od czujnika jest kolo zbiorniczka spryskiwaczy..tam gdzie zlacze ecu. zmierz opornosc to bedziesz wiedzial chociaz czy przewod do czujnika zyje.. jesli opornosc ok to przelacz miernik na woltomierz..zakres smiennego napiecia i zakrec silnikiem.. powinno cos skakac.
Odstep od krzywki do czujnika jest okolo milimetra.. typowo chyba 1.4.. ale u mnie bylo kiedys z 5 i dzialalo.
Tyle procedury testowania czujnika.. daj znac co wyszlo

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 2,0 16vt problem z czujnikiem położenia wału

Post autor: Mariusz91 » 11 cze 2011, 23:09

Dokładnie tak, koło można przykręcić dobrze tylko w jeden sposób (na siłę da się inaczej) otwory nie są rozmieszczone symetrycznie, aczkolwiek gdyby tu leżał problem, to wątpię by komputer zgłaszał błąd, ponieważ czujnik wysyłał by sygnał do układu zapłonowego.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2,0 16vt problem z czujnikiem położenia wału

Post autor: mac1us » 11 cze 2011, 23:34

Zobaczymy w poniedziałek, może zamienię czujnik z 16v, a koło na sucho spróbuje założyć. Nie ukrywam, że mogłem je założyć źle z tego względu, że było to robione na siłę, jakoś nie widzi mi się luzowanie paska kompresora klimatyzacji, więc zakładam naciągnięty więc i koło muszę naciągać. Mam nadzieję, że na tym błędzie się zakończy i odpali w końcu.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 2,0 16vt problem z czujnikiem położenia wału

Post autor: Mariusz91 » 11 cze 2011, 23:55

Obawiam się ze jeżeli przykręciłeś na siłę to mogłeś trochę zrypać gwint :-? Ale spoko, ja zakładałem dokładnie w ten sam sposób (nie luzując sprężarki) i zapłon jest ok :D Tylko spalania nie mogę ogarnąć...

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2,0 16vt - problem z czujnikiem położenia wału

Post autor: mac1us » 13 cze 2011, 12:39

Zrobiłem się w balona, bo nie sprawdziłem dokładnie błędu i czujnik położenia wału jest sprawny : gafa : . Wina nieodpalania leży niestety w czujniku położenia wałka rozrządu, a w 16v jest inny także Delta będzie musiała poczekać przynajmniej 2 tygodnie na naprawę, czyli jak wrócę z pracy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”