Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Dzisiaj w trakcie jady w zakręcie coś mi strzeliło w kole. Od tej pory podczas skręcania słyszę stuk w kole i mam wrażenie jakby jedno koło samo próbowało skręcić (kierownica sama ciągnie w lewo i słyszę pisk opony). Drążki kierownicze i końcówki są w porządku, sworzeń wahacza tez ok. Podczas skręcania na postoju nie ma żadnych problemów, dopiero skręcając w czasie jazdy (nawet przy małej prędkości)słyszę trzaski i kierownica sama ciągnie w lewo. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Przegub zewnętrzny?
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
skąd dokładniej jesteś, może by gdzieś podjechać spotkać się i ogarnąć coś, co dwie głowy to nie jedna
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Przegub zewnętrzny nie trzaska raz , tylko sytematycznie klekota w trakcie jazdy i na pewno nie powoduje ściągania auta w którąkolwiek stronę . Mnie przychodzą do głowy dwa potencjalne problemy : poluzowana ( pęknięta ) śruba mocująca amortyzator do zwrotnicy , albo pęknięta listwa maglownicy wewnątrz przekładni kierowniczej .Paweu pisze:Dzisiaj w trakcie jady w zakręcie coś mi strzeliło w kole. Od tej pory podczas skręcania słyszę stuk w kole i mam wrażenie jakby jedno koło samo próbowało skręcić (kierownica sama ciągnie w lewo i słyszę pisk opony). Drążki kierownicze i końcówki są w porządku, sworzeń wahacza tez ok. Podczas skręcania na postoju nie ma żadnych problemów, dopiero skręcając w czasie jazdy (nawet przy małej prędkości)słyszę trzaski i kierownica sama ciągnie w lewo. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Przegub zewnętrzny?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Śruby amorka są ok. A czy ta pęknięta listwa maglownicy nie odzywałaby się na postoju? Bo na postoju skręcam kołami bez żadnych problemów i "efektów".
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Przy pechowym ustawieniu taki efekt może dawać pęknięta sprężyna zawieszenia, bardzo rzadko uszkodzone łożysko kolumny mcphersona.
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Ale sprężyna i łożysko kolumny tak samo pracują w samochodzie który "się toczy" jak i na postoju.
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Niekoniecznie, auto jeśli stoi wspomniane elementy poddaje stałej sile nacisku, podczas ruchu jest inaczej (chyba że jedzie po idealnie równej powierzchni).
Proponuje podnieść auto na lewarku i poszarpać kołem w linii poziomej i pionowej, jeśli będą wyczuwalne luzy w osi pionowej stawiam na łożysko, jeśli w poziomej na coś w zawieszeniu, jeśli przy kręceniu grzechocze i ma luzy w osi obrotu to stawiam na przegub.
Pozdrawiam.
Proponuje podnieść auto na lewarku i poszarpać kołem w linii poziomej i pionowej, jeśli będą wyczuwalne luzy w osi pionowej stawiam na łożysko, jeśli w poziomej na coś w zawieszeniu, jeśli przy kręceniu grzechocze i ma luzy w osi obrotu to stawiam na przegub.
Pozdrawiam.
- bentekQLIMAX
- Forumowicz/ka
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
a ja bym proponował sprawdzić jednak maglownice
podobny problem miałem w matizie a te stuki były dość głośne i tylko w czasie jazdy
miałem wtedy uszkodzone uszczelniacze teflonowe czy cuś takiego pod tą gumową osłoną
pozdro
podobny problem miałem w matizie a te stuki były dość głośne i tylko w czasie jazdy
miałem wtedy uszkodzone uszczelniacze teflonowe czy cuś takiego pod tą gumową osłoną
pozdro
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Współczuję...
Przecież to się nie psuje, no chyba że brakło oleju.
Pozdrawiam.
Przecież to się nie psuje, no chyba że brakło oleju.
Pozdrawiam.
Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy
Jak widać wszystko się psuje 100% szpera się zrobiła - niektórzy do tego dążą (ale nie z przodu )