Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
problem jest taki.
Rano odpalam auto, które jeździło bez problemu, a tu nagle - brak zapłonu- nie ma głównej iskry, nie chodzi pompa paliwa.
Mechanik szuka, ale bez skutku.
Po przekręceniu kluczyka pali się poniższy bezpiecznik i to cholrnie dużym prądem.
Po wyjęciu poniższego przekaźnika bezpiecznik przestaje się palić,
Pompa paliwa jest dobra, przekaźnik również - sprawdzone. Gdzie szukać zwarcia, czy przeglądać wszystkie przewody, czy też szukać w jakimś urządzeniu? Czy są jakies typowe miejsca, mogące powodować problemy?
Może ma ktoś pomysły.
Rano odpalam auto, które jeździło bez problemu, a tu nagle - brak zapłonu- nie ma głównej iskry, nie chodzi pompa paliwa.
Mechanik szuka, ale bez skutku.
Po przekręceniu kluczyka pali się poniższy bezpiecznik i to cholrnie dużym prądem.
Po wyjęciu poniższego przekaźnika bezpiecznik przestaje się palić,
Pompa paliwa jest dobra, przekaźnik również - sprawdzone. Gdzie szukać zwarcia, czy przeglądać wszystkie przewody, czy też szukać w jakimś urządzeniu? Czy są jakies typowe miejsca, mogące powodować problemy?
Może ma ktoś pomysły.
Re: Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
Dedra - tyle tylko wiemy, jaki silnik, rocznik, gdzie jest ten bezpiecznik - zrobiłeś zdjęcie tylko gniazda i kawałka obudowy filtra powietrza - trochę mało danych.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
Wątpię, czy rodzaj silnika coś powie, bo to raczej elementy standardowe. 2,0, 16V rok 1996. Tylko jeden bezpiecznik jest tak osadzony, więc, jak kto spotkał się z problemem, to wie o co chodzi. Jest obok mocowania amortyzatora, a nie filtra powietrza.
Re: Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
Dla mnie elementy standardowe są w silniku 1,6 mpi, a to dlatego bo do takiego mam dostęp, z silnikiem 2,0 16V nie miałem styczności, dlatego pytam.
Nie znam ułożenia przewodów w tym silniku, ale skoncentrował bym się na wiązce na/przy silniku od zasilania cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, pompy paliwa. Po odłączaj wszystko i sprawdź miernikiem rezystancję i przebicie do masy - cierpliwie i na pewno coś znajdziesz.
Tyle wiem ze schematu elektrycznego tego silnika.
Pozdrawiam.
Nie znam ułożenia przewodów w tym silniku, ale skoncentrował bym się na wiązce na/przy silniku od zasilania cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, pompy paliwa. Po odłączaj wszystko i sprawdź miernikiem rezystancję i przebicie do masy - cierpliwie i na pewno coś znajdziesz.
Tyle wiem ze schematu elektrycznego tego silnika.
Pozdrawiam.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
A że trzeba po kolei sprawdzać to ja wiem. Moje pytanie jasne. Czy ktos miał problem polegajacy na paleniu tegoż bezpiecznika przy przekrecaniu kluczyka w stacyjce. Jeśłi ktos miał i rozwiązał taki problem, to oszczędziłoby mi to grzebania i rozpruwania całej instalacji. Nic mi nie dają rady w stylu sprawdź to, albo tamto, bo nic nie wnoszą. Ale być może to być problem występujący w "tych typach", podobnie, jak kiedyś miałem z panelem klimy, albo z kierunkowskazami - potem rozwiązania przydały się paru osobom.
Ps. prawie na pewno problem czyni pomarańczowy przewód idący od w.w. przekaźnika. Pytanie - od czego jest pomarańczowy przewód ? Na schematach się nie znam, więc nic mi nie daje rada - poszukaj w schemacie.
Ps. prawie na pewno problem czyni pomarańczowy przewód idący od w.w. przekaźnika. Pytanie - od czego jest pomarańczowy przewód ? Na schematach się nie znam, więc nic mi nie daje rada - poszukaj w schemacie.
Re: Dedra - zapłon iskra bezpiecznik
Pomarańczowy idzie ze stacyjki.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.