Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 sie 2019, 2:44

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 kwie 2011, 22:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Witam!

Ponieważ zakupiłem Dedrę z automatyczną klimatyzacją od Lenina (Dedra SW 1,6 MPI 8V OHC GM Multec 1995'), chciałbym mieć na jej temat jakiekolwiek informacje.
Zależy mi najbardziej na schemacie elektrycznym i blokowym (potrzebne do możliwej przekładki klimy), marki i typy części użytych.
Zależy mi też na jakiejś rzetelnej instrukcji odczytywania błędów i parametrów w trybie serwisowym panelu sterowania klimatyzacją.
Rarytasem byłaby instrukcja serwisowa tej klimatyzacji, instrukcja obsługi też mile widziana.

Na forum znalazłem tylko opisowe, mocno skrócone instrukcje opisujące działanie poszczególnych przycisków na panelu sterowania, z pośród ponad 30 tematów dotyczących klimatyzacji w Dedrze.

Z góry dziękuję za pomoc, odwdzięczę się jak tylko umie.
Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 13 kwie 2011, 11:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Posty: 403
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
Generalnie dużej filozofii z klimatyzacją (sterowaniem) nie ma. Po prawej stronie panelu, masz przyciski którymi sterujesz strumieniem powietrza (wybierasz kartki, z których ma dmuchać ), to chyba oczywiste :) Wybór może odbywać się w trybie manualnym jak i automatycznym. Aby aktywować tryb automatyczny trzeba dwa razy kliknąć na tym samym przycisku wyboru "kraty wyziewnej " każda następna manualna zmiana wyłącza tryb automatyczny. Następna grupa przycisków służy do : otwierania i zamykania obiegu wewnętrznego, przycisk off do wyłączenia nawiewu, econ do wyłączania klimatyzacji ( świecące się światełko obok przycisku sygnalizuje wyłączenie klimatyzacji, mamy najzwyklejszy w świecie nawiew z funkcją automatycznego wybierania parametrów, taki climatronic bez klimy ) oraz przycisk auto, do włączenia automatycznej klimatyzacji, o czym świadczą dwie zielone diody świecące światłem ciągłym :) Dalej mamy przyciski wyboru siły nawiewów oraz żądanej temperatury wewnątrz samochodu. Siła nawiewu również może być sterowana automatycznie (na wyświetlaczu mamy o tym informację) włączenie trybu automatycznego polega na...wciśnięciu przycisku "auto" Dwie diody - tryb automatyczny, jedna - manualny. Tak to mniej więcej wygląda...


Na górę
PostDodany: 13 kwie 2011, 12:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 807
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Podaj mi na priv "normalny" adres mailowy . Mam instrukcję wentylacja / klimatyzacja . Wady : po niemiecku ( ale po obrazkach wiele się dowiesz ) , duży plik ~16Mb .

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 13 kwie 2011, 12:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
schab
Poszło PW, dzięki wielkie.

NajMlodszyM
Chodzi mi bardziej o dane potrzebne do serwisowania, oporności czujników temperatury, presostatów, ilość czynnika chłodniczego, instrukcja trybu serwisowego, schemat elektryczny itd.
Z obsługą codzienną nie mam problemów.

Z neta dowiedziałem się, że Dedra SW 1,6 MPI 1995' ma klimatyzację napędzaną czynnikiem R-12, który już od dawna jest zabroniony w eksploatacji indywidualnej. Zamiennikiem podobno jest R-134a, czy ktoś zmieniał czynnik u siebie z R-12 na R-134a? Zauważył jakąś różnicę w pracy?

Przydałby mi się jeszcze schemat wiązki komputera silnika 1581ccm 8V MPI GM odchodzącej do klimatyzacji (ile przewodów jest wyprowadzonych, z których pinów i do czego).

Ponieważ Fiat ePER chodzi jak by chciał a nie mógł, potrzebowałbym też informację jaki dokładnie jest skraplacz w tym samochodzie i w jakich innych samochodach z koncernu Fiata był stosowany.

Na razie to tyle.
Jeśli nic dalej nie wejdzie mi w oko, że jest uszkodzone, to te informacje mi wystarczą.

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2011, 21:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Witam ponownie.
Zrobiłem autodiagnostykę klimatyzacji zgodnie z wytycznymi manuala Dedry.
Wygląda na to dość obiecująco.

Czy ktoś z Was przekładał klimatyzację do samochodu bez niej?
Właśnie staję przed takim zadaniem, potrzebuję kilka wskazówek na co w szczególności zwrócić uwagę i na co się przygotować.
Z góry dziękuję za rady i sugestie.

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2011, 22:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2009, 0:00
Posty: 419
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bydgoszcz
bassman pisze:
Czy ktoś z Was przekładał klimatyzację do samochodu bez niej?
Wolek do dedry integrale
Ja niedługo ruszę do swojej 8vt(czerwiec)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl