Delta II 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Bobson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 sty 2011, 18:48
Lokalizacja: Gdańsk

Delta II 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: Bobson » 18 sty 2011, 19:10

Witam.
Mój problem tak jak w temacie dotyczy silnika w delcie II, dokładnie wygląda to tak ze stary silnik się rozsypał i szukam jakiegoś zamiennika. Niestety sprawa nie jest prosta bo nie mogę nic znaleźć (oczywiście nadal musi zostać 2.0 16V). Ostatnio jednak udało mi się znaleźć silnik od Themy 2.0 16V ale 152km a nie tak jak miałem 139km. Pytanie brzmi czy ten silnik będzie pasował na mocowania, czy skrzynia i osprzęt są takie same??

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: mac1us » 18 sty 2011, 19:53

Rozsypał to pewnie panewka Ci poszła w szczególności jeśli jest to 2,0 16v?
Bardziej sensowne będzie remont starego silnika, ale tylko i wyłącznie u kogoś kto ogarnia temat, ze względu na wał, było już pisane w kilku innych tematach.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: Mariusz91 » 18 sty 2011, 19:55

Osprzęt na pewno nie, skrzynia będzie pasować(pytanie tylko jak z przełożeniami skrzyni) łapy... raczej też, ale pewien nie jestem więc poczekajmy na wypowiedź kogoś kto miał do czynienia z jednym i drugim silnikiem

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6291
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: vanisch » 18 sty 2011, 19:58

mac1us pisze:Rozsypał to pewnie panewka Ci poszła w szczególności jeśli jest to 2,0 16v?
Bardziej sensowne będzie remont starego silnika, ale tylko i wyłącznie u kogoś kto ogarnia temat, ze względu na wał, było już pisane w kilku innych tematach.
Borbety masz teraz na Delcie?
Mariusz91 pisze:Osprzęt na pewno nie, skrzynia będzie pasować(pytanie tylko jak z przełożeniami skrzyni) łapy... raczej też, ale pewien nie jestem więc poczekajmy na wypowiedź kogoś kto miał do czynienia z jednym i drugim silnikiem
Ale jakie znaczenie mają przełożenia skrzyni? przekłada sam goły silnik, reszta jest mu zbędna...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: Lukasz_TG » 18 sty 2011, 20:31

Goły silnik pasuje tzn blok z głowicą, całą reszte musisz z uszkodzonego przełożyć
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: Mariusz91 » 18 sty 2011, 20:37

vanisch pisze: Ale jakie znaczenie mają przełożenia skrzyni? przekłada sam goły silnik, reszta jest mu zbędna...
No przełożenia mają znaczenie :) załóż sobie skrzynie np od Diesla do Benzyny, często jest duża różnica, ale w tym wypadku powinno grać to razem, to tylko takie moje gdybanie ;)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6291
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: vanisch » 18 sty 2011, 20:38

Mariusz91 pisze:
vanisch pisze: Ale jakie znaczenie mają przełożenia skrzyni? przekłada sam goły silnik, reszta jest mu zbędna...
No przełożenia mają znaczenie :) załóż sobie skrzynie np od Diesla do Benzyny, często jest duża różnica, ale w tym wypadku powinno grać to razem, to tylko takie moje gdybanie ;)
Wiem o tym, ale w tym przypadku nie przekłada skrzyni bo nie potrzebuje niczego poza gołym silnikiem.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Bobson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 sty 2011, 18:48
Lokalizacja: Gdańsk

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: Bobson » 18 sty 2011, 20:49

w starym silniku poszły właśnie panewki. Zastanawiałem się nad naprawą starego ale nie wiem czy sobie sam z tym poradzę a w przekładaniu silników mam już jakieś doświadczenie wiec powinienem dać rade. Od themy chce wziąć właśnie goły silnik bez osprzętu i skrzyni bo to włożę od starego silnika ze swojej delty (jeśli będzie pasować). Prosiłem sprzedającego chociaż o jakieś zdjęcia tego silnika i rozstaw poduszek ale on nie często bywa w domu i nie ma czasu dlatego wolałem się dopytać co i jak :)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: delta II- 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: mac1us » 18 sty 2011, 21:56

vanisch pisze:Borbety masz teraz na Delcie?
Teraz mam prawie oryginalne 15-stki tzn. polakierowane na grafitowy, a na lato mam te borbety 16-stki.

Co do remontu to napisze po raz n-ty problem w wałach korbowych lancii polega na tym, że czopy są azotowane. Po szlifie warstwa, która została fabrycznie utwardzona można powiedzieć znika i tu pojawia się problem z doborem odpowiednich panewek lub ponownym azotowaniem wału co jest ryzykowne ze względu na możliwość owalizacji czopu.

Jeśli kupujesz używany silnik zawsze masz loterie, czy nie kupisz następnego trupa, a takie przypadki są znane również na tym forum, możesz też trafić na dobrą sztukę i jeździć co końca żywota auta. Twoje pieniądze, Twoje ryzyko :roll: .

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II 2.0 16v - wymiana silnika na Thema

Post autor: tasman3310 » 08 mar 2011, 22:05

z tego co się orientuje to sam silnik pasuje.. tylko łapy (mocowania poduszek i mocowanie filtra oleju chyba też bo nie pamiętam czy jest osobno z mocowanie poduszki czy też razem) musiał byś założyć ze swojego poprzedniego silnika a z tym chyba nie powinno być problemu.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”