no to jeszcze jeden kamyczek do ogródka...schab pisze:Cytując stary dobry kabaret : "praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb"... ( nie bierz tego "głąba" do siebie ) .vanisch pisze:Pompa hamulcowa jest wystarczająca
Pompa MUSI !!! być dopasowana do konkretnych zacisków !
Zasada działania hamulców hydraulicznych jest taka : średnica tłoczka ( mała ) x skok pompy hamulcowej ( duży ) przekłada się na mały skok tłoczka zacisku hamulcowego , który z racji swojej dużej średnicy oddziaływuje na klocki z dużą siłą ( parcie = ciśnienie x powierzchnia ) . Ilość płynu jest niezmienna .
Zmieniając jeden z elementów układu - w tym przypadku zacisk , w którym tłoczek ma większą średnicę ( a więc zacisk ma większą "pojemność skokową" ) - doprowadzamy do sytuacji w której pomimo wciśnięcia pompy hamulcowej do oporu - zacisk się nie wysunie do końca ! A czym to grozi ... ?
To samo dotyczy serwa - jego mniejsza średnica spowoduje , że siła z jaką oddziaływuje na pompę będzie mniejsza , a więc ciśnienie w układzie też ( to chyba jasne dla każdego ) , a więc hamulce nie osiągną maksymalnej wydajności .
Pominąwszy teorię - zapraszam niedowiarków na prezentację zestawów : pompa z serwem + zaciski , pochodzące z kilku różnych aut : Fiat 128 ( tarcze 240 ) , Alfa 33 ( tarcze 240 ) , Fiat Ritmo 100 ( tarcze 257 ) , Dedra 1,8 ( tarcze 257 wentylowane ) , Delta 2,0 16V ( 284 wentylowane ) . Nie wiedzieć czemu - wszystkie są inne ...
pamiętaj że np delta 1.6 mając z przodu te "słabsze" zaciski ma jednocześnie z tyłu cylinderki (szczęki i bębny) a wersje "mocniejsze" z tyłu tarcze i zaciski
więc tu jest cały dowcip że wraz ze słabszym wysunięciem się zacisku przedniego mniejszy jest posów zacisku tylnego (ale oba mają większą siłę !!!)
(średnica cylinderka to coś koło 20mm (nie pamiętam ile) a zacisk tył to chyba 36mm...)
a wydatek pompy jest naprawdę wystarczający - więc zasady fizyki zachowane...
natomiast inne serwo w różnych modelach samochodów to między innymi wynik ustawienia grodzi, pedałów (więc i przełożenia) itp
(miałem themę 2,0 z serwem od AR33 1,7 po przeróbkach mocowania... działo!!! )
a na ostatek proponuję sprawdzić w ePERze - podaje on to samo serwo dla 1,6 1,8 i 2,0
a fiata `74 składałem w 2002roku i bez różnicy było czy kupę 131/132 czy 125p + Argentę na dawcę - koszty i tak wysokie