Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

karus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Imię: Karol
Lokalizacja: Bytom

Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: karus » 06 paź 2010, 19:44

Mam Dedre 1.8 i.e. 835BD.046 benzyna/gaz automat. Wymieniłem filtr, pompe paliwa, przewody paliwowe są drożne, sprawdzałem ciśnienie paliwa 3 bary ok. Obecnie ma kłopoty z odpalaniem, miałem wodę w baku, wyssałem do sucha, zalałem na nowo ale od tamtej pory nie pali jak wcześniej, co może być przyczyną? Teraz żeby go zapalić trzeba załączyć zapłon poczekać aż pompa przestanie pompować i dopiero zakręcić czasem złapie a czasem trzeba tak 2 razy. Podczas pracy pompy załączenie rozrusznika nic nie daje, trzeba odczekać aż napompuje. Ma ktoś jakiś pomysł?

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Dedra pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: Zbynek » 06 paź 2010, 20:34

karus pisze:Mam Dedre 1.8 i.e. 835BD.046 benzyna/gaz automat. Wymieniłem filtr, pompe paliwa, przewody paliwowe są drożne, sprawdzałem ciśnienie paliwa 3 bary ok. Obecnie ma kłopoty z odpalaniem, miałem wodę w baku, wyssałem do sucha, zalałem na nowo ale od tamtej pory nie pali jak wcześniej, co może być przyczyną? Teraz żeby go zapalić trzeba załączyć zapłon poczekać aż pompa przestanie pompować i dopiero zakręcić czasem złapie a czasem trzeba tak 2 razy. Podczas pracy pompy załączenie rozrusznika nic nie daje, trzeba odczekać aż napompuje. Ma ktoś jakiś pomysł?
Podczas odpalania na gazie jest tak samo?
Na benzynie może regulator ciśnienia paliwa jest uszkodzony? Pompa wytwarza dobre ciśnienie, ale regulator puszcza więcej benzyny w wężyk powrotu.

karus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Imię: Karol
Lokalizacja: Bytom

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: karus » 07 paź 2010, 18:56

jest tak:
na benzynie palił do dzisiaj rana, ale muszę czekać aż pompa skończy pompować i odpalałem z trudem. Wymieniłem akum na nowy i już nie zagadał.
Na gazie - włączam zapłon i przełączam na gaz (zapala się dioda z gazu słychać otwarcie elektrozaworu (wcześniej dioda świeciła cały czas i zapalał na gazie) i teraz w momencie załączenia rozrusznika dioda gaśnie i przełącza na benzynę. Jeśli nie załączę rozrusznika to za chwilkę dioda zaczyna mrugać - efekt taki był kiedy już zapalił na benzynie i czekał na wysokie obroty żeby przełączyć na gaz (bezpieczniki też sprawdzone).
Powymieniałem filtr, pompę, ciśnienie jest ok (sprawdzane, zresztą po zdjęciu wężyka sika na kilka metrów), jest iskra na świecach. Jak zapali to chodzi dobrze na gazie i na benzynie. Pomocy bo jutro cisnę do pracy na rowerku :(

Ten regulator o którym piszesz to jest ta puszeczka przy dolocie do listwy wtryskowej?

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: dr_scott » 14 paź 2010, 22:12

Coś mi się tu nie podoba z układem gazowym albo z elektroniką. To jest gaz której generacji?
Jakie jest napięcie na aku przy wyłączonym silniku i do ilu spada przy kręceniu rozrusznikiem??
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

karus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Imię: Karol
Lokalizacja: Bytom

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: karus » 16 paź 2010, 20:23

dr_scott pisze:Coś mi się tu nie podoba z układem gazowym albo z elektroniką. To jest gaz której generacji?
Jakie jest napięcie na aku przy wyłączonym silniku i do ilu spada przy kręceniu rozrusznikiem??
Nie znam się kolego na gazie ale to jest zwykła, najzwyklejsza instalacja, żadne sekwencje itp. reduktor tomasetto at07 a centralka nie pamiętam.

Jeśli chodzi o sam zapłon to doszedłem do silniczka krokowego. Może ktoś się orientuje:
Jeśli włączam zapłon (same kontrolki) silniczek krokowy powinien "cykać", ale nie zawsze zaskoczy. Muszę odpiąć wtyczkę z cewki i włożyć z powrotem i tak kilkakrotnie aż za którymś razem silniczek zacznie cykać i wtedy pali. Pytanie moje: czy wystarczy wymienić silniczek czy to wina cewki (cewkę wymieniłem w prawdzie na używaną ale wymieniłem)?

karus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Imię: Karol
Lokalizacja: Bytom

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: karus » 04 lis 2010, 18:36

wyjaśniło się. jeden z przekaźników pod maską przy podszybiu był zaśniedziały przez co raz załączał silnik krokowy a raz nie, taką małą pierdołe wystarczyło wyczyścić i teraz pali jak za starych dobrych czasów.

Został jeszcze problem z tym gazem...
Przy okazji dla gazowników mam pytanie - do jakiej średnicy można zrobić przewężenie dla stożkowego filtra powietrza filtra i jak to się ma przekładać na pracę i moc?

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: bassman » 04 lis 2010, 23:39

Nie rozumiem ostatniego pytania... Po co Ci filtr stożkowy, który ma dawać mniejszy opór powietrza w stosunku do fabrycznego, skoro stosujesz zwężkę venturiego, która przewęża dolot w znacznym stopniu?...

Pozdrawiam.

karus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Imię: Karol
Lokalizacja: Bytom

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: karus » 04 wrz 2011, 15:44

w gazie do 3 generacji ilość powietrza dolotowego ma ogromne znaczenie, dałem przesłonę mniej-więcej 1/2 powierzchni a moc wzrosła prawie dwukrotnie. Filtr stożkowy zastosowałem dlatego mi rozsadziło mi standard i nie chce mi się go już sklejać któryś raz z kolei. Poza tym moc teraz jest dużo większa niż przy zwykłym filtrze i dolocie powietrza.

Alan

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: Alan » 04 wrz 2011, 15:57

Bez urazy,ale z tym dwukrotnym przyrostem mocy toś grubo zaszalał. :)

karus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Imię: Karol
Lokalizacja: Bytom

Re: Dedra 1.8 - pali i nie pali - zadanie dla magika

Post autor: karus » 05 wrz 2011, 18:00

no 1/3 :) ale bardzoooo czuć różnicę. Jeżdżę już tym autkiem jakiś czas i dostałem strzał w prawe drzwi i nadkole, nie opłaca się tego składać do całości. Pojeżdżę jeszcze aż nie kupie innego. Jeśli ktoś by potrzebował super skrzynię biegów z 3-miesięcznym kompletnym sprzęgłem, czy też silnik, rozrusznik, alternator i inne ciekawostki z 1.8 i.e. wersja 835BD to odsprzedam tanio w najbliższym czasie :) fotele w bdb stanie beżowa alcantra...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”