Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 lip 2019, 14:24

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 20 wrz 2010, 23:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

posiadam Delte II z silnikiem 1.6 16V. Zwracam się z pytaniem do innych właścicieli Delty - jaką temperaturę ma wasz silnik w czasie jazdy? Mój samochód w moim subiektywnym odczuciu nagrzewa się dosyć szybko, w korku temperatura podnosi sie do 110 stopni i wentylator zbija ją do 100. Podczas jazdy po mieście (często zatrzymuję się na światłach, wolna jazda itp) temperatura wynosi zwykle ok 90 stopni. W czasie ciągłej jazdy, jak na przykład jadę 1km bez zatrzymywania się i ze stałą prędkością, temperatura silnika wynosi 70 stopni. W trasie również temperatura nie wzrasta powyżej 70 stopni. Ten typ tak ma czy termostat walnięty i do wymiany?


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 7:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2009, 9:20
Posty: 187
Imię: Max
Lokalizacja: Skała
Silnik Delty pracuje w takich samych temperaturach jak inne silniki...... ;)
Termostat do wymiany.( temp. nie może spadać do 70 !)

_________________
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 8:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Posty: 364
Lokalizacja: Będzin
... mam podobną sytuację - temp silnika po mieście w granicach 90-110 i później sobie spada za pomocą wentylatora ale na trasie utrzymuje u mnie 90


... nie zmienia to faktu , że termostat mam do wymiany o taki właśnie - a przy okazji zrobię sobie płukanko układu chłodzenia i wymienię płyny na sezon zimowy :)

_________________
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 10:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Po odpaleniu auta(zimnego) chwyć za rurę dochodzącą do chłodnicy i poczekaj chwilę jeżeli poczujesz, że wężem zaczyna lecieć cieplejszy płyn tzn. że do wymiany. Normalnie termostat w twojej Delcie otwiera się w okolicach 80 stopni także chwilę to musi potrwać, a wąż wtedy dla ręki jest naprawdę gorący.
W mojej Delcie przy sprawnym termostacie również podczas trasy, czy jazdy trochę szybciej i na stosunkowo niskich prędkościach obrotowych temperatura spada w okolice 70 stopni i u taty w Dedrze jest tak samo. Na autostradzie przy dość znacznym obciążeniu silnika moja Delta ma ok. 90 stopni temperature cieczy, a oleju czasem dochodzi do 130.


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 12:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Posty: 364
Lokalizacja: Będzin
... a taki objaw jak leci cały czas gorące powietrze a na dodatek nie da się przekręcić pokrętła od temp. ?

_________________
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 16:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Kurcze, sprawdze jeszcze termostat w sposob jaki proponuje mac1us. Nie chce pochopnie wymieniac termostatu bo to w przypadku mojego silnika dosyc droga impreza :(


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 21:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Sopel pisze:
... a taki objaw jak leci cały czas gorące powietrze a na dodatek nie da się przekręcić pokrętła od temp. ?
Pewnie przycięty zawór nagrzewnicy, lub problem z linką, nie wiem nawet jak tam wygląda sterowanie pokrętłem dokładnie, bo u mnie się samo zmienia :D .

[quote="Paweu"Nie chce pochopnie wymieniac termostatu bo to w przypadku mojego silnika dosyc droga impreza :([/quote]
Dość droga, ale nie ma kosmosu, bo są w Deltach droższe np. mój kosztuje w okolicach 200 zł, bo również nie da się wymienić samego wkładu.


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2010, 21:29 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 05 gru 2009, 20:24
Posty: 12
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Miałem praktycznie identyczny problem, temp w czasie jazdy stała, ok 75 stopni, w korku do 100 i zbijał wentylator na 90. Termostat w tych silnikach ma temperaturę otwarcia 88 stopni. Ja postanowiłem wymienić termostat (zdarzają się z rozbieralną - choć nie łatwo, obudową, ale ja oczywiście musiałem zakupić całość - za Verneta dałem 130zł,).
Obecnie w czasie jazdy temperatura utrzymuję się na poziomie ok 88 (ok milimetra poniżej kreski 90 stopni), w korkach wzrasta jak poprzednio. Możesz sprawdzić termostat tak jak opisuje mac1us, jeśli będziesz miał podobnie jak ja, to przewodami od chłodnicy zacznie płynąć ciepła ciecz przy ok 70 stopni. Wtedy musisz sam zdecydować czy wymienić termostat, bo ogólnie będzie to znaczyło, że działa tylko otwiera się przy za niskiej temperaturze (a nie bez powodów ma się to odbywać przy 88stopniach).

_________________
Na co dzień: Lancia Delta II LE 1,6 16V 1996 :) i Renault Laguna RTE 1,8 F3P 1998
Od święta: Fiat 126P 650E 1986 - oczko w głowie :D


Na górę
PostDodany: 22 wrz 2010, 14:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Posty: 364
Lokalizacja: Będzin
mac1us pisze:
Sopel pisze:
... a taki objaw jak leci cały czas gorące powietrze a na dodatek nie da się przekręcić pokrętła od temp. ?
Pewnie przycięty zawór nagrzewnicy, lub problem z linką, nie wiem nawet jak tam wygląda sterowanie pokrętłem dokładnie, bo u mnie się samo zmienia :D .

[quote="Paweu"Nie chce pochopnie wymieniac termostatu bo to w przypadku mojego silnika dosyc droga impreza :(
Dość droga, ale nie ma kosmosu, bo są w Deltach droższe np. mój kosztuje w okolicach 200 zł, bo również nie da się wymienić samego wkładu.[/quote]



... czyli raczej spawa mechaniczna niż termostatowa

a ten termostat co podałem godny jest uwagi ? bo cena atrakcyjna jest ?

_________________
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2010, 18:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Co do tematu to proponuję przeczytać temat opisany przeze mnie w dziale zrób to sam. Myślę, że nie będzie pytań.
Co do termostatu to proponuję zamówić sobie sam wkład w Polskiej Firmie Mera! Koszt dużo mniejszy z przesyłką niż ten termostat, a jest Polski i naprawdę Dobrze Wykonany! Sam tak zrobiłem.
Termostat jest taki sam jak w Fiacie Punto 1,6 90KM, tam taki widnieje w katalogu.

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 02 paź 2010, 23:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
Zmień termostat i zalej układ dobrym płynem chłodniczym a nie jakimiś sikami. Temperatura powinna trzymać się na 90 stopni. Podczas postoju może wzrosnąć, ale nie dużo. Podczas jazdy nie powinna spadać poniżej 85 stopni.

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 13 paź 2010, 23:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Wymieniłem termostat. Temperatura w czasie jazdy utrzymuje się w okolicach 90 stopni :) zatem był to strzał w dziesiątkę. Dziękuję wszystkim za pomoc!


Na górę
PostDodany: 14 paź 2010, 21:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
you welcome!

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 27 gru 2010, 14:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
No dobra- a jak po wymianie termostatu nadal jest maks. 75stopni? Niezależnie czy trasa (choc tam spada do 70) czy miasto?

Może czujnik? Gdzie dziada szukać?

I jeszcze temperatura oleju- zawsze mam bardzo małą, nigdy jeszcze nie doszła "do pionu" (w Delcie to w sumie "do poziomu" ;) ), raczej kręci się wokolicy początku skali. Miałem to samo kiedyś w Cromie. Też czujnik? Jeśli tak- gdzie tego dziada szukać?

Z góry dzięki.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 27 gru 2010, 14:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli chodzi o czujnik płynu to zaobserwuj przy jakiej temperaturze włącza się wentylator - u mnie przy sprawnych czujnikach i sprawnym termostacie, włącza się przy 110 stopniach. Jeżeli temperatura podczas jazdy wynosi u Ciebie 70 stopni, a wentylator przykładowo włącza się przy 90 to ewidentnie walnięty czujnik, bo ma przesuniętą skalę o 20 stopni.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl