Dedra - termostat

Anonymous

Dedra - termostat

Post autor: Anonymous » 11 gru 2004, 16:55

Witam.
Przymierzam sie do wymiany termostatu /obecnie nie przekracza temperatura 70/i mam pytanie,czy wymiana jest bardzo skomplikowana i na co zwrocic szczegolna uwage.Wymieniam termostat bez obudowy,ktory kosztuje tylko 24,- a z obudowa 145,-.

Anonymous

Re: Termostat

Post autor: Anonymous » 11 gru 2004, 17:47

ostatnio też wymieniałem termostat w swojej Delcie, ponieważ ciężko się dogrzewała i uzyskanie 90 stopni było wyczynem. nie wiem jak konstrukcyjnie jet to rozwiązane u Ciebie ale w moim silniku było to banalnie proste... a więc kluczyk nasadowy dyszka i odkręcic 3 śruby, przedtem najlepiej ściągnąć troszke wody ze zbiorniczka wyrównawczego ponieważ jest wyżej w układzie i podczas operacji może nam troszke się wylać, przy wkładaniu nowego dobrze ułożyć uszczelke z termostatem w obudowie, skręcić, dolać wody i gotowe...myśle że odpowietrzanie będzie zbędne, podczas pracy silnika obserwuj czy nie ma wycieków w okolicach przy których grzebałeś. mi taka operacja bardzo pomogła a przez to nawet mniej pali :lol:

tapatic
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 23 lip 2004, 0:00
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kielce

wymiana termostatu

Post autor: tapatic » 16 gru 2004, 21:19

ja wymienilem termostat tydzien temu, pasowal od poloneza za 14 zł, natomiast miałem problem bo urwała się śrubka przy głowicy. Mnóstwo cyrku było z jej wykręceniem. Przy okazji jak zdjąłem głowice obudowy termostatu okazało się ze niemiaszki zalozyli lipna uszczelke co sie rozpuściła !!!
czy macie pod kopułka termostatu uszczelkę papierową? tam mi nadal przecieka pomimo że termostat miał uszczelkę gumową...
tapatic
lancia dedra 1,8 94r
uno 1,0 88r
Astra 1,6 98r automat
teraz Zafira 1,8 99r automat

Anonymous

Dedra - termostat

Post autor: Anonymous » 18 gru 2004, 8:58

Jak wymienialem termostat to uszczelki nie bylo,montujac ponownie nie pomyslalem,ze nalezy pod obudowe termostatu wlozyc uszczelke,tez mam niewielki przeciek.Za uszczelka latalem wszedzie,praktycznie nie do zdobycia, ,jak nie ustapi wyciek jeszcze raz rozbiore i naloze cienka warstwe silikonu,tylko czy przy nastepnej wymianie termostatu nie bedzie klopotu z oddzieleniem obudowy termostatu od reszty?

Anonymous

Dedra - termostat

Post autor: Anonymous » 19 gru 2004, 17:52

Witam.
Jeszcze mam jedno pytanie do tapatica,z jakiego POLONEZA pasuje termostat do DEDRY?

tapatic
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 23 lip 2004, 0:00
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kielce

termostat od poloneza

Post autor: tapatic » 14 sty 2005, 11:18

"Krzysztof" pisze:Witam.
Jeszcze mam jedno pytanie do tapatica,z jakiego POLONEZA pasuje termostat do DEDRY?
mam gdzies pudełko to podam numery
ja wyjąłem termostat i poszedłem do sklepu i szukałem metodą doboru zewnętrznego hehe
ważną jest guma przy termostacie bo to ona uszczelnia obudowę (nie ma tam uszczelki papierowej)
tapatic
lancia dedra 1,8 94r
uno 1,0 88r
Astra 1,6 98r automat
teraz Zafira 1,8 99r automat

Anonymous

Dedra - termostat

Post autor: Anonymous » 14 sty 2005, 11:26

Wymina termostatu
1.odłączyc akumulator by przypadkiem płyn wyciekający nie zrobił gdzieś zawarcia
2.poczekać jak silnik ostygnie by sie niepopażyć :D
3.odkręcic obudowe termostatu na pewno troche płynu wyleci
4.wymienić termostat
5.przy przykreciu polecam uszczelke posmarować silikonem samochodowym czerwonym do 300 stopni lub jak nie ma uszczelki to wyłącznie na silikon ale przed taką operacja odtłuścic powierzchnie benzyną ekstrakcyjna bo płyn chłodzący jest tłusty
6.skręcić wszystko
7.poczekać 30 minut aż silikon złapie
8.podłączyć akumulator
9.zapalić auto przejechać się
10.po powrocie i ostygnięciu silnika uzupełnić pozim płyny

Generalnie wymina termostatu to bardzo prosta czynność

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Dedra - termostat

Post autor: Grzejnik » 07 lut 2005, 8:35

hej ho! witam Panowie to moje pierwsze pytanko na tym forum :-) dotyczy właśnie termostatu ale w Delcie II 1.8 8v '95r.
Tydzień temu wziąłem sie za wymiane termostatu... odkręciłem 3 srubki, ten przewod co dochodzi do kolanka i wyjąłem cały termostat. Okazał sie nierozbieralny :-( zamowiłem go ma byc za 4 dni bo z niemiec mi ściągaja (podobno w Polsce nie ma) i w związku z tym mam pytanie czy ten silnik sie sam odpowietrza czy ma jakis zaworek lub cos innego żebym uszczelki pod głowicą nie sfajczył... dzięki za ewentualną pomoc. podzro
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - termostat

Post autor: Kmicic » 07 lut 2005, 11:06

Mam to samo auto. I mialem totalnie zepsuty termostat. Samochod nie osiagal 50 stopni.
Jesli chodzi o termostaty to sa dwa modele. Jeden jest wymienny a drugi stanowi calosc razem z pokrywa.

Probowalem przerobic swoj, ktory byl w calosci z obudowa. Potraktowalem mloteczkiem ;-) ladnie odpada sam termostat. Zalozylem sam wklad + uszczelke za 40 zl.

Akurat w tym silniku odpowietrzanie wydaje mi sie zbedne.
Znowu mam 80-90 stopni i 3 litry na setke mniej ;-)
Kmicic

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Dedra - termostat

Post autor: Grzejnik » 07 lut 2005, 16:09

serio?? tak poprostu sie go wybija z tego kolanka?? nie wiedziałem... w sumie to nie chciałem ryzykowac. ale teraz moge spróbowac heheheheh dzieki pozdro
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - termostat

Post autor: Kmicic » 07 lut 2005, 16:28

serio, serio.
Trzeba tylko "z uczuciem" uderzyc w te lapy trzymajace termostat.
Powodzenia ;-)
Kmicic

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Dedra - termostat

Post autor: GRZECHUU » 08 lut 2005, 10:16

Kurcze mnie też czeka wymiana termostatu,bo przy tych temperaturkach(-20 ) to ledwo łapie 50 stopni a zaczyna palic jak smok.
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - termostat

Post autor: Kmicic » 08 lut 2005, 10:41

do twojego to widze, ze jest nierozbieralny.
W intercarsie kosztuje: Vernet 99,08 zł, WAHLER 197,77 zł.
Polecam:
http://ekatalog.intercars.com.pl/
Kmicic

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Dedra - termostat

Post autor: GRZECHUU » 08 lut 2005, 20:31

Właśnie tak patrzyłem na tą obudowe i tak sobie pomyślałem że to ustrojstwo jest nierozbieralne.Tylko w moim przypadku to w życiu nie dam za termostat tyle.Rozbiore to wyciągne sam termostat przecież musi sie dac wyciągnąć,bo to nie jest odlew razem z obudowa i wtedy cos dobiore(słyszałem że z zastawy ma być).
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

Anonymous

Dedra - termostat

Post autor: Anonymous » 08 lut 2005, 21:56

Rozbiore to wyciągne sam termostat przecież musi sie dac wyciągnąć,bo to nie jest odlew razem z obudowa
Niekoniecznie, ja u siebie mam wlasnie odlany z jednego kawalka a w srodku biometal i sprezynka. W sumie urzadzonko proste jak mlotek, ale fiatowskie wiec nie bylo kosmicznie drogie ok. 78pln.
Oczywiscie ja mam inne auto wiec tylko opisuje swoj przypadek jako ciekawostke.
Chcialem zauwazyc, ze (to zdanie dwoch niezaleznych mechanikow) jak masz problemy z termostatem, zagotuje ci sie plyn to mozna sie spodziewac wymiany uszczelki pod glowica za jakies 10tys km.
Potwierdzam to, tak bylo u mnie :)
Wiec jezeli jeszcze plyn ci sie nie zagotowal, tylko termostat nie domaga to wymien go jak najszybciej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”