Delta II - stuki w silniku, uszkodzony tłok, panewki

Kendzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 146
Rejestracja: 01 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - stuki w silniku, uszkodzony tłok, panewki

Post autor: Kendzik » 04 lut 2009, 22:58

Dziwne stuki w silniku. Po zdjęciu głowicy na 3 i 4 tłoku i na głowicy widoczne są ślady po uszkodzonej porcelanie wokół elektrod świec. Jeden niewielki kawałek porcelany tkwi wbity w tłok. Czy to mogą być jedyne objawy stuków w silniku ? Wał obraca się normalnie. Czy wypadające elementy mogły uszkodzić zawory wydechowe ? czy ktoś zetknął się z podobnym problemem ?
Lancia Delta HPE 1.6 16V 97`
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Dziadek » 05 lut 2009, 9:02

Skąd Ci się wzięła porcelana na tłokach?Mogły uzskodzić i zawory i korbowody.Mogą być jedyną przyczyną stukania ale nie muszą.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Marcin_D » 05 lut 2009, 9:13

Kurde a w jaki sposób porcelana dostała się do komór spalania?
Takie kawałki porcelany mogły narobić "niezłego burdelu" w silniku - uszkodzone denko tłoka to pikuś - mogły polecieć i zawory, korby, gładź cylindrowa - teraz może zacząć żreć olej. Trzeba dobrze przejrzeć, co by sobie nie narobić dodatkowej roboty (raz nie zrobisz i drugi raz będziesz musiał ściągać całą górę).
Ja znam taki silnik z 125p co jeździł z wbitą w tłok nakrętką od śruby - chłopakom przez dziurę na świecę wpadła i nie chiało im się głowicy ściągć to ją wpasowali w tłok - krótki strzał z rozrusznika po poprzednim dobrym umiejscowieniu nakrętki i sama sie wbiła - jeździł tak dopoki nie trafił na złom (ruda go zeżarła - żeby nie było że silnik stanął).
Ostatnio zmieniony 05 lut 2009, 9:16 przez Marcin_D, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Kendzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 146
Rejestracja: 01 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Kendzik » 05 lut 2009, 9:16

Normalnie: Wokół elektrody jest element porcelany. Odpadł na 3 i 4 świecy i pokiereszował głowicę i tłoki.
Wieczorem dołączę fotki to może rozjaśni trochę sytuację 8O
Lancia Delta HPE 1.6 16V 97`
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Marcin_D » 05 lut 2009, 9:18

Kondzik jak to napisałem to dopiero pomyślałem, że przecież wokół elektrody też jest porcelit - no to kiszka. Niech mechanior dokładnie wszystko posprawdza, żeby potem drugi raz nie rozbierał.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Kendzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 146
Rejestracja: 01 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Kendzik » 06 lut 2009, 8:53

Udało się zrobić fotki i zamieszczam linki do nich.
Wczoraj jeszcze stwierdziłem, że rolka napinająca pasek rozrządu jest w stanie tragicznym. łożysko chrobocze i kiwa się na boki. Czy to może być efektem stukania ?


http://images24.fotosik.pl/322/2192c6bc9924cd12.jpg[/img] - zawory

http://images24.fotosik.pl/322/d77f61384054e59e.jpg[/img] - tlok 3

http://images30.fotosik.pl/322/b1bdf5e146423867.jpg[/img] - tlok 4





:cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza:
Lancia Delta HPE 1.6 16V 97`
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
Obrazek

Kendzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 146
Rejestracja: 01 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Kendzik » 10 lut 2009, 22:37

No i wszystko jasne. Przekręcona panewka korbowodowa : gafa :

Ciekawe czy ktoś policzył ile to by mogło kosztować :
szlif wału, panewki, korbowód, pierścienie, zawory wydechowe, komplet uszczelek i kto wie co tam jeszcze...
Lancia Delta HPE 1.6 16V 97`
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta - 1.8 8V 1994 stuki w silniku a uszkodzone świece.

Post autor: Dziadek » 11 lut 2009, 6:27

U mnie bez zaworów 1500 zł wszystko robiłem sam oczywiście wał dałem do szlifu.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”