Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 sie 2019, 2:18

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 21 lis 2004, 17:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Posty: 418
Lokalizacja: Piła
W mojej delcie, po ostrej jezdzie, np dzis ostra jazda na placu, po sniegu, kiedy temperatura silnika dochodzi do 90 stopni, zapala sie czerwona lampka informujaca o jakims problemie z wtryskiem, kiedy zaczne jechac normalnie, temepratura spada do standardowych 75 i lampka gasnie. czy to prawidlowy objaw. dodam ze jezdze na gazie. dodam ze nie ma zadnych objawow zewnetrznych, nic nie szarpie wkreca sie na obroty, wszytsko OK.dzieki za pomoc.

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł: sonda
PostDodany: 28 lis 2004, 13:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 23 lip 2004, 0:00
Posty: 56
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kielce
lampkę uruchamia sonda informując o niewłaściwym stanie spalin

_________________
tapatic
lancia dedra 1,8 94r
uno 1,0 88r
Astra 1,6 98r automat
teraz Zafira 1,8 99r automat


Na górę
PostDodany: 28 lis 2004, 17:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Posty: 418
Lokalizacja: Piła
jak juz pisalem w inym poscie mam problem z termostatem, temperatura stio ciagle na 70 stopniach a czasami skacze na 90-podczas postoju i wlasnie wtedy zapala si ta lampka, z ksiazki serwisowej przetlumaczylem ze oznacza ona zaburzenia we wtrysku paliwa ale skoro piszesz ze bada sklad spalin, to moze wiesz gdzie jest umieszczona ta sonda i jak mozna temu zaradzic?dzieki

_________________
Obrazek


Na górę
PostDodany: 20 gru 2004, 12:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Posty: 676
Lokalizacja: KRAKÓW
Sonda jest na kolektorze wydechowym a zaradzić można zmianą składu mieszanki do ostrej jazdy proponuje podkręcić większe ciśnienie paliwa najlepiej jak z tym się udasz do zakładu posiadającego analizator spalin to ci to ustawią .kiedy robiłeś ostatni przegląd (spaliny) ??:lol:


Na górę
PostDodany: 14 sty 2005, 11:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 23 lip 2004, 0:00
Posty: 56
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kielce
po pierwsze 70 stopni to za mało - powinno być stale 90, masz więc uszkodzony termosat (za wcześnie się otwiera)
sonda bada skład spalin - jeżeli jest za bogata to komputer podaje na wtrysku mniej paliwa, a jeśli za uboga - to zwiększa dawkę

sonda jest przed katalizatorem. dojście z kanału.

przy zapalającej się kontrolce chwilami może to świadczyć że sonda jest za "wolna". Ja mam taki problem z sondą, niestety nie wiemczy da się ją wyczyścic czy trzeba wymieniać. Ponoć jest też cyrk z jej demontażem i montażem.

_________________
tapatic
lancia dedra 1,8 94r
uno 1,0 88r
Astra 1,6 98r automat
teraz Zafira 1,8 99r automat


Na górę
PostDodany: 14 sty 2005, 11:30 
Z wymianą sondy nie powinno być cyrku ale bez narzędzi diagnostycznych nie da rady sprawdzić czy działa prawidłowo ale jeśli masz temperatue 70 stopni to auto bedzie więcej palić wymien termostat


Na górę
   
PostDodany: 16 mar 2005, 9:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy
witam. mam pytanie dotyczace wlasnie sondy lambda w mojej Delcie 1.8.
w ubiegłym tygodniu został założony gaz. wszystko super tylko wlasnie co jakis czas zapala sie kontrolka tego wtrysku. byłem na regulacji i gazownik podłączył centralke od gazu do testera i sprawdził sonde. okazalo sie ze na benzynie ma cały czas bogata mieszanke (0,89 V) a na gazie pracuje szybciutko i napięcie zmienia sie od 0,1 do 0,9 czyli jest ok. Na beznynie i na gazie silnik pracuje równiutko na gazie troszke sie dławi ale tylko na niskich obrotach. Stąd moje pytanie dlaczego kontrolka wtrysku zapala sie gdy sonda pracuje dobrze na gazie (co było widac na testerze) a nie zapala sie na benzynie ( gdy ma bogata mieszanke). W sumie to jest to przypadek kiedy sie zapali i kiedy zgaśnie. Nie ma jakiejs metodyki w jej świeceniu. Może poprostu gdzies styki w złączkach sa zabrudzone lub niepołaczone dobrze. Może ktoś z was miał juz taki problem, byłbym wdzięczny za podpowiedzi.
P.S. czym sie rózni silnik 835C2 od 835A2?

_________________
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P


Na górę
PostDodany: 16 mar 2005, 13:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 458
Lokalizacja: Kielce
Witam,
u mnie to się też czasem pojawia, :(
mam themę 3.0v6 zagazowaną i gazownik mi powiedział że przy prostych instalacjach gazowych to się może pojawiać bo komputer ECU (engine control unit) wykrywa, że zmiany sygnału z sondy nie odpowiadają korekcjom czasu wtrysku (mapom wtrysku) wpisanym do pamięci ECU. Te najprostsze układy gazowe mają tylko przekaźnik z opornikiem do "oszukiwania" ECU. Ponoć nie ma to wpływu na pracę ponieważ system przechodzi w tryb awaryjny o olewa sondę lambda a to czy sygnał na wtryski benzyny jest odrobinę dluższy czy nie to i tak nie ma wpływu na zużycie paliwa bo fizycznie nie pracują. Jeżeli po przełączeniu na benzynę i odpaleniu auta lampka gaśnie to znaczy że ECU znowu wykrył sondę jako sprawną i wszystko jest OK.

trochę grzebałem w internecie za czymś innym i przypadkiem znalazłem rozwiązanie tego problemu na stonie:
http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... page&pid=2
Może Ci się przyda. :lol:

THEMA 3,0V6 LS

_________________
FFE (F**K Fuel Economy) teraz Thesis Emblema 3.0 V6, AR156SW TI -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K, WSK Gnom


Na górę
PostDodany: 16 mar 2005, 14:49 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6852
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
"Jacek" pisze:
trochę grzebałem w internecie za czymś innym i przypadkiem znalazłem rozwiązanie tego problemu na stonie:
http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... page&pid=2
Może Ci się przyda. :lol:
Ale wg mnie odcina to tylko lampke a zapalenie sie takiej kontrolki powoduje czesto przejscie komputera w stan 'awarii' i zaczynaja sie problemy z praca na benzynie czy z iloscia spalanej benzyny ;)
THEMA 3,0V6 LS
Wrzuc to sobie jako podpis w Profilu ;)

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 16 mar 2005, 18:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 458
Lokalizacja: Kielce
Oczywiście odłączenie lampki w czsie pracy na LPG nie usuwa przyczyny którą są zaburzenia składu paliwa po np nagłym zamknieciu przepustnicy. Poprawia się jedynie nastrój użytkownika. ECU ma pamięć błędów i jeżeli błąd wystąpi zaprogramowaną przez producenta ilość razy to system przejdzie w stan pracy awaryjnej i
zapali się lampka światlem ciąglym a wtedy z pewnością wzrośnie zużycie paliwa i spadną osiągi. :cry:
Jeżeli na benzynie lampka się nie pali a na gazie czasem na chwilę się zaświeci to nie widzę powodu do dramatyzowania :)
Ale gdy się pali to wtedy......
albo jechac na komputer diagnostyczny i można poznać przyczynę tego stanu albo
można spróbować odłączyć całkowicie akumulator..................
Wyzeruje się licznik pamięci błedów i jeżeli wszystkie czujniki są wporządku to po odpaleniu auta system wróci do normalnego trybu pracy. :D Oczywiście ECU różnych generacji i producentów działają różnie, można spędzić wiele czasu na zgłębianiu tajników ich działania
-u mnie w Motronicu M1,7 akurat tak to działa i zaznaczam nie interesowalem się innymi sytemami.
Nie wolno zapominać że zły skład paliwa może być przyczyną wielu groźnych chorób dla katalizatora

_________________
FFE (F**K Fuel Economy) teraz Thesis Emblema 3.0 V6, AR156SW TI -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K, WSK Gnom


Na górę
PostDodany: 16 mar 2005, 18:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy
czyli mam zresetowac sterownik silnika? czy samo odłączenie klem pomoże czy trzeba robic to np. przy włączonym zapłonie?
Czy moze miec to związek ze ślizgającym sie paskiem napedzajacego alternator?
Aha, instalacja gazowa to Landi - renzo z "komputerem" i emuatorem wiec chyba nie powinno byc to przyczyna swiecenia sie tej lampki.

_________________
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P


Na górę
PostDodany: 16 mar 2005, 18:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy
i jeszcze jedno pytanie.... ile moze kosztowac podłączenie sterownika silnika (benzyny) do testera. Może znacie jakis tani (autoryzownany lub nie) warsztat w ktorym mogli by mi to zrobic? Bo w ASO to chyba bez 100zł sie nie obejdzie, a tester do lanci na Allegro kosztuje 700 zł. 8O
dzieki za odpowiedzi i pomoc. pozdrawiam serdecznie.

_________________
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P


Na górę
PostDodany: 23 mar 2005, 12:33 
Jeźdze deltą II 1,6 i.e. od 3 lat na gazie i mialem te same problemy teraz jednak juz wiem o co chodzi i co zrobic zeby bylo dobrze.

Jeżeli auto jest na gazie kontrolka wtrysku bedzie sie zapalac i to nic nie oznacza wszystko jest ok jezeli jednak pali sie gdy jedzimy na bezynie to trzeba podłączyc pod kompter i sprawdzic o co chodzi.

Najlepsza i sprawdzona przezemnie metoada na problemy z komputerem, sondą lambdą w samochodach z instalacją gazową jest całkowite odłączenie sondy.(dwie kostki pod maską jedna od sondy a druga od jej grzałki) Jednak po tym należy odłączyć na około minutę akumulator po to zeby skasować błedy. Komputer ustawi się wtedy na standardową mapę wtrysku. Na bezynie bedzie wiecej palil ale to nie ma znaczenia bo jeździsz na gazie. Z odłączoną sondą na gazie jeździ dobrze a na benzynie nawet lepiej - ma wiekszego kopa i to nie jest rzadna sciema po to sprawdziłem.

Jeżeli chcecie jeździć na gazie z włączoną sondą lambda to pewne jest ze po pewnym czasie silnik bedzie zle chodził bo sie przestawia mapa wtrysku. Trzeba zamontowac emulator sondy albo jakis resetetownik ale ja dokładnie nie znam sie na tym trzeba doradzić się w serwisie boscha ale to kosztuje ponad 200zł.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl