Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 maja 2018, 01:09

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 sie 2008, 09:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 00:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
na wszelki wypadek odepnij jeszcze przepływkę i zobacz, czy to ona nie wprowadza zamieszania
na pewno masz ja odłaczoną ,bo jej nie ma...

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
Post: 28 sie 2008, 09:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 00:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
ja bym sprawdził:
egr,zawór by-pass na turbinie czy domyka otwór szczelnie.
filtr powietrza(ja mam sportową wkładke)
katalizator (wyje : cenzura : )wyciać

są to 4 rzeczy które maja ogromny wplyw na turbine.
2 pierwsze na ładowanie dwie ostatnie na trwałość.
stary katalizator zabije turbine w mgnieniu oka,
100 razy szybciej niz gaszenie na gorąco

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
Post: 28 sie 2008, 10:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Prawdopodobnie nie mam egr i katalizatora


Na górę
Post: 28 sie 2008, 20:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 00:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
Cytuj:
Cytuj:
Silnika doładowanego nie można gasić bezpośrednio po przegazówie (na wysokich obrotach)! Turbina nie zdąży wytracić prędkości a wraz z zatrzymaniem silnika ustaje smarowanie silnika i turbiny. Brak smarowania w rozkręconej do kilkudziesięciu tysięcy obrotów turbinie to jej szybka i bolesna śmierć poprzez zatarcie.
To jest główny powód dla którego powinno się poczekać aż turbina się uspokoi (kilka sekund na biegu jałowym).
Zamknięcie przepustnicy przy rozkręconej turbinie nie jest tak szkodliwe, gdyż nadmiar powietrza wywalany jest przez zawór upustowy jeśli taki istnieje. Poza tym turbina przystosowana jest do tego typu zachowań.
Najgorszy jest brak smarowania. Bez oleju nic długo nie pociągnie.
panowie znowu kopiujecie bezkrytycznie posty,jaka przepustnica w TD??
gasze swoja dedre czesto od razu,nie mam czasu na czekanie aż wystygnie
ma 280 tysi i nic sie nie zaciera,
Nie chodzi mi o studzenie turbiny, ale o uspokojenie. Turbina nie może się kręcić z prędkością kilkudziesięciu tysięcy RPM przy odcięciu smarowania.
A czy jest gorąca czy zimna... jeden kit. Zresztą zawsze jest gorąca.

A co do przepustnicy... mój błąd powielony ze wcześniejszych postów. Chodziło mi o brak odbioru powietrza przez silnik po jego zatrzymaniu (efekt jak zamknięcie przepustnicy).

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
Post: 28 sie 2008, 22:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 00:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
po co kopiować oklepane slogany,jeszcze nie na temat

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
Post: 01 paź 2008, 19:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Panowie wracam do tematu tej słabnącej turbiny dowiedziałem się,że pompa jest ok. a silnik pracuje jak zegarek -

wszystko było by ok. gdyby autko mniej paliło - i tu jest podobno przyczyna nie w pompie wtryskowej a w tej słabnącej turbinie.... i mam pytanie CZY KTOŚ Z WAS CZYŚCIŁ KIEDYKOLWIEK INTERKULER (czyli chłodnicę turbiny) - i czym to robić?

dzisiaj się dowiedziałem ,że mogę mieć nagar w tej chłodnicy i nie ma odpowiedniej mocy - co się wiąże z zwiększonym zużyciem paliwa ok.9l.


__________________________
lancia dedra 19td 1995


Na górę
Post: 02 paź 2008, 01:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 00:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
nagar powstaje na skutek spalania oleju w cylindrach silnika,
ciekawe skąd u ciebie miał by sie znaleźć w coolerze....
zmień tego fachowca

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
Post: 02 paź 2008, 08:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Czy można na chwilę odłączyć od intercoolera węże dolotowy i odlotowy i je połączyć - by sprawdzić czy jest drążny ten IC ,bo tylko tak można to sprawdzić?

______________________
lancia dedra 19td 1995


Na górę
Post: 02 paź 2008, 08:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 00:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
oczywiście że można,w citroenie nie miałem ic.
ale gdyby był zapchany(nie wiem czym),to by go rozerwało na wejściu,
albo przewody

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
Post: 02 paź 2008, 13:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Mechanik przycisnął kolanko węża dolotowego na kolektorze i przegazował go i stwierdził ,że nie ma ciśnienia - jak nie ma ciśnienia to gdzie się podziewa ? układ szczelny turbina sucha nie wyje - wygląda,że wszystko OK a turbina dopiero bierze od 2.5.3.0 obrotów a brała od 2.0 a na jedynce kała mieliło przy mokrej nawierzchni i minimalnych obrotach.
Teraz jest auto mulaste.A MOŻE IC SADZAMI ZAMULIŁO ?

______________________
lancia dedra 19td 1995


Na górę
Post: 02 paź 2008, 13:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 00:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
Cytuj:
Mechanik przycisnął kolanko węża dolotowego na kolektorze i przegazował go i stwierdził ,że nie ma ciśnienia - jak nie ma ciśnienia to gdzie się podziewa ? układ szczelny turbina sucha nie wyje - wygląda,że wszystko OK a turbina dopiero bierze od 2.5.3.0 obrotów a brała od 2.0 a na jedynce kała mieliło przy mokrej nawierzchni i minimalnych obrotach.
Teraz jest auto mulaste.A MOŻE IC SADZAMI ZAMULIŁO ?

______________________
lancia dedra 19td 1995
Jerzy - spokojnie popatrz na układ tam nie może być sadzy bo cała cześć pracuje ( powinna pracować ) czystym powietrzem - to tak jakbyś w samochodzie wolnossącym ( bez turbiny) chciał znależć sadze -spaliny w przepustnicy lub gażniku. Tą cześcią silnik zassysa.
Metoda "na kolanko mechanika" może ( jest ) błedna - wystarczy podłaczyć każdy wskażnik który ma na skali przynajmniej 2 bar ( nawet od pomki samochodowej) wrzucić go do środka - i zobaczyć ile jest faktycznego ciśnienia - nie sugeruj się wskazaniami obrotomierza - czasami pokazuje prognoze pogody , jeżeli czujesz "pod nogą" że dalej jest auto mułowate - szukaj przyczyny w pompie i ustawieniu zapłonu .
Intercooler możesz wyjąć i wypłukać , wydmuchać , ewentualnie może być zaolejony ( turbina przepuszcza olej od strony zimnej) jak tak jest to również węże od turbiny do IC i od IC do przepustnicy beda mocno zaolejone.

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
Post: 02 paź 2008, 15:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Zrobiłem skrót omijając IC ale wąż był załamany i mimo to tak mi się wydawało ,że było lepiej - trochę tak jak by wcześniej brała turbina .(miałem na wężach trochę oleju)
Jutro wyciągnę IC i przepłukam go.

GRZESIU jeden pompiarz twierdzi,że pompa wtryskowa ma wpływ na turbinę-
inny twierdzi,że pompa nie ma nic z tym wspólnego nie wiem gdzie jest prawda - w sobotę napiszę o wynikach eksperymentu.

______________________
lancia dedra 19td 1995


Ostatnio zmieniony 04 paź 2008, 07:39 przez jerzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 04 paź 2008, 07:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Niestety nic to nie dało mieliście racje - muszę szukać innej przyczyny a może coś z bączkiem ? może jak się poprawi pogoda ...zobaczę od spodu a może ma ktoś inny pomysł..

________________________
lancia dedra 19td 1995 :roll:


Na górę
Post: 04 paź 2008, 23:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 00:00
Posty: 301
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina
dla mnie powód wydaje się oczywisty i niezbyt dobrze to zabrzmi :x Pisałeś że, słychac spadek obrotów turbiny, może niektórym wyda się to śmieszne ale to oznaka upadającej turbiny (uszkodzone"pierścionki uszczelniające pomiętzy częscią zimną a ciepłą turbiny). Silnik sie"kręci"a zaj : cenzura : turbo już mało co pompuje. Jeździłem kiedys V40 T4 w którym turbina była zajechana do tego stopnia że spadek obrotów turbospręzarki był słyszalny w wydechu 8O i musze przyznac że sporo się głowiłem dlaczego własnie tak sie dzieje :lol:

_________________
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank


Na górę
Post: 04 paź 2008, 23:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 00:00
Posty: 301
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina
tylko prosze kolegów o wyrozumiałosc bo to taka jedna z moich własnych teorii z zycia wziętych :wink: W szkole uczono mnie tylko o monopolistycznych wyrobach FSO typu kultowy Fiat 125,126p i poldek:D (i tak uwielbiam te autka:D). Wiec nie do konca mam pokrycie w teorii

_________________
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]