Proponuję "zdziekcić" to bez użycia linki, nie będzie wtedy problemu z przedostaniem się do wnętrza samochodu.
Widzę, że jest tam sporo miejsca, więc da się zamontować siłownik do sterowania tego.
Napiszę jak ja to widzę, jest to tylko moja wizja i nigdy nie była nigdzie testowana, jak na razie nie było takiej potrzeby.
Wersja tania:
Części:
- siłownik 12 V z wyłącznikami krańcowymi (można zastosować od centralnego zamka),
- dłuższy pręt z gwintem, lub szprycha rowerowa,
- kawałek blachy, najlepiej aluminiowa grubości 2mm.
- ze 3 metry przewodu jednożyłowego YL 1mm2,
- mały włącznik min. 2A.
- kilka złączek konektorowych,
- kawałek koszulki termokurczliwej lub izolacji.
Nie posiadam takiego silnika w swojej Lancii i nie wiem dokładnie jak to powinno wyglądać. Więc dbałość o szczegóły zostawiam Wam.
Trzeba określić gdzie ma być zamontowany siłownik - najlepiej aby był zamontowany na silniku (będzie drgał razem z nim), w miejscu przewiewnym, możliwie jak najchłodniejszym, tak aby nie kolidował z innymi podzespołami. Trzeba także zwrócić uwagę na to by podczas drgań silnik nie zmiażdżył go uderzając nim np. o nadwozie.
Dobrze byłoby zamontować go jak najbliżej pompy wtryskowej.
Jeśli taki montaż nam się obmyśli to zamontować go należy na wspomnianej blasze aluminiowej i dopiero ją zamontować do silnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie łatwo demontowalny i blacha zapewni niższą temperaturę na nim.
Zamontowany musi być tak aby zworka ruchoma była zwrócona w kierunku dźwigni przyspieszacza kąta zapłonu pompy.
Jeśli już mamy zamontowany tak siłownik to pozostaje trochę pracy manualnej z prętem lub szprychą przy pomocy kombinerek.
Trzeba połączyć dźwignię ze zworą tak aby ruch siłownika odpowiadał wymaganemu przez nas ruchowi dźwigni. Z doświadczenia wiem, że podobne rzeczy dobrze wykonuje się jakimś prętem gwintowanym, co daje możliwości regulacji nakrętkami itd.
Po takim położeniu trzeba sprawdzić czy lekko wszystko chodzi od jednego do drugiego położenia skrajnego zwory siłownika.
Jeśli tak to mamy połowę za sobą.
Teraz dobrze byłoby zamontować włącznik w takim miejscu gdzie chcemy i jaki chcemy - byle by miał przynajmniej 2 ampery.
To wszystko należy połączyć w odpowiedni sposób kabelkami i powinno zadziałać.
Jeśli nie da się zamontować i połączyć siłownika z dźwignia sztywnym prętem to można zastosować do tego linkę np. od gazu z malucha (sprężysty drut w pancerzu), poprowadzić w odpowiedni sposób i też zadziała.
Wersja droższa to w pełni automatyczna, (zamiast włącznika manualnego) trzeba zastosować termowłącznik na ustalona przez nas temperaturę, lub przekaźnik czasowy. Można też znaleźć jakiś pomocny nam obwód, który się załącza gdy silnik jest cieplejszy, lub coś podobnego. Podpiąć przekaźnik i też zadziała.
Specjalnie nie opisuję jak łączyć przewody, gdyż nie wiem jaki kto ma siłownik, włącznik, czujnik temperatury, termowłącznik itd.
Z doświadczenia wiem, że nie ma rzeczy uniwersalnych, a w dobie zalewającej nas chińszczyzny nie ma też już standardowych.
Jeśli mam polecić jakieś części do tego to ja bym wybrał tak:
siłownik - polski Mera Błonie 6kg Master 5 przewodów (nie produkowany już, ale do dostania) - niezawodna rzecz.
włącznik - rzecz gustu jeśli będzie widoczny, jeśli nie to dźwigienkowy tablicowy, też jakiś polski.
szprycha - najlepiej nierdzewna, można drut spawalniczy może być też nierdzewny, jeśli chcemy gwintować to trzeba dobrać z głową średnicę.
blacha - jak wspomniałem aluminiowa, 2mm grubości - jeszcze łątwo sie formuje i ma dobrą charakterystykę radiacji.
termowłącznik - polecam tą firmę, dobra jakość i niskie ceny, a z doświadczenia wiem, że potrafią przysłać na swój koszt dwie szt. jako reklamę.
http://www.tomic.home.pl/index.htm
Trzeba się z nimi skontaktować i powiedzieć od jakiej temperatury ma działać i jaką wytrzymywać, chętnie doradzają i pomagają w nietypowych problemach.
To chyba tyle.
Jeśli chodzi o połączenia elektryczne, chętnie pomogę jak będę miał dane poszczególnych części jakie chcecie zamontować - nie kupujcie już teraz wszystkiego, upatrzeć sobie zapisać dane techniczne i wyprowadzenia elektryczne, typ i markę, zapytać ja chętnie odpowiem czy się nada.
Pozdrawiam.