Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 02 kwie 2008, 16:41

"jerzy" pisze:Na razie nie kombinuj z ceramizerem ja mam podobny problem choć nie zawsze
1,akie masz obroty po zapaleniu zimnego silnika powinny być gdzieś ok 1000obr

2, jakie masz w tym momencie napięcie jak jest niskie to będzie szarpał ,jak lekko przegazujesz to to wzbudzasz alternator i leprze ładowanie po ok 10 sekundach po zapaleniu puszczają świece i zwiększa sie ładowanie i wtedy jak zrozumiałem z postu wszystko jest ok. jeśli tak to trzeba by coś zrobić z ładowaniem.

Teraz ten przyspieszacz-wyprzedzenie zapłonu przy zapaleniu tzw ssanie automatyczne - nie wiem jak u ciebie ale ja mam linkę do tej dżwigni -czyżby nie było tego przy twoim silniku(pompie( i na lince reguluje tą dżwignia.-

Dodam jeszcze, że mogą być a przynajmniej jena świeca lub zapowietrzony układ paliwowy - chodzi o dymienie ,zresztą mój też zadymi na biało przy rozruchu....ale przez chwilkę i nie szarpie ....


________________________
lancia dedra 19td 1995
1. nie dziala mi obrotomierz niestety :( ale obroty wydają mi się na słuch niezmienne, wydaje mi sie ze przy rozruchu nie sa wyzsze niz normalnie na jalowym biegu.

2. napięcie jest w zasadzie ok. sproboje odpalic po 10s od zgasniecia kontrolki i zobaczymy jak sie zachowa.

3. przyspieszacz.... no wlasnie u mnie go nie ma i wiem ze wlasnie w nowszych dedrach z niego zrezygnowano. Ale DLACZEGO?? Sam chcialbym wiedziec. Moze to jest przyczyna?

4. świece dobre na 100%. układ paliwowy... hmmm raczej ok, bo zmienialem sparciałe przewody przelewowe na wtryskiwaczach.

Dodam że problem wystepuje jak jest zimno, poniżej 5 stopni. Jak jest cieplej, to w zasadzie odpala bez problemu choć troche zadymi.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: jerzy » 02 kwie 2008, 19:33

Nie wiem na jakiej zasadzie działa przyspieszenie w nowych modelach ale coś musi być - ciekawe czy przy wyższej temp. spadają lekko obroty bo on powinien działać na tej zasadzie ...

a z tym zapowietrzeniem to chodzi raczej od filtra paliwa do pompy - no chyba ,że filtr zapchany i jak zimny ma problem z pobraniem paliwa.

odnośnie tych świec (to mi wygląda na typowe nie grzanie lub niedogrzanie świecy( ściągnij listwę ze świec ale ich nie odkręcaj i poprzez kawałek kabelka i żarówki dotykaj środka świecy i masy jak świeci to powinna być dobra ? ale może być tak że będzie pokazywać jako dobra a w rzeczywistości będzie grzać przez ułamek sekundy albo trochę więcej..............

_______________________
lancia dedra 19td 1995

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 03 kwie 2008, 22:58

"jerzy" pisze:Nie wiem na jakiej zasadzie działa przyspieszenie w nowych modelach ale coś musi być - ciekawe czy przy wyższej temp. spadają lekko obroty bo on powinien działać na tej zasadzie ...

a z tym zapowietrzeniem to chodzi raczej od filtra paliwa do pompy - no chyba ,że filtr zapchany i jak zimny ma problem z pobraniem paliwa.

odnośnie tych świec (to mi wygląda na typowe nie grzanie lub niedogrzanie świecy( ściągnij listwę ze świec ale ich nie odkręcaj i poprzez kawałek kabelka i żarówki dotykaj środka świecy i masy jak świeci to powinna być dobra ? ale może być tak że będzie pokazywać jako dobra a w rzeczywistości będzie grzać przez ułamek sekundy albo trochę więcej..............

_______________________
lancia dedra 19td 1995
Świece zmieniałem już dwa razy. teraz mam nowe NKG D-power i grzeją ładnie.
Niedługo będę zmieniał olej to przy okazji zmienię też filtr paliwa i powietrza.

Zastanawia mnie własnie, że w nowszysch dedrach/deltach nie używa się tej dzwigienki na pompie do przyspieszenia kąta wtrysku. Nie wydaje mi się zeby ta pompa miała inną mozliwość ustawiania tego kąta jak tylko poprzez tą dzwigienkę... Czyżby w nowszych konstrukcjach z tego zrezygnowano?
Z tego co czytałem, jeśli ludzie mają taki problem jak ja, to zazwyczaj właśnie w tych silnikach bez sterowania tą dzwigienką. Starsze konstrukcje chodzą ok.
Niedługo będę zmieniał termostat, więc może warto byłoby zastosować z tym czujnikiem z linką??
Najpierw jednak muszę zrobić testy czy będzie odpalać bez problemów jak dzwigienka będzie zaciągnięta... To wiele wyjaśni. Może w sobote mi się uda :)

Pozdro
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 08 kwie 2008, 8:25

Zrobiłem testa z zaciągniętą dzwigienką do zmieny kąta na pompie wtryskowej...
Autko odpaliło ładnie w zasadzie bez żadnego szarpania, ale obroty jałowe były dużo wyższe. Nie działa mi obrotek, więc dokładnie nie wiem ile, ale na pewno powyżej 1000 rpm.
Test nie był do końca miarodajny, bo robiłem go w sobotę i było dość ciepło, około 10 stopni.

Teraz jednak na 100% mogę powiedzieć, że u mnie w normalnej sytuacji po uruchomieniu silnika nie występują podwyższone obroty. Wygląda na to, że jest to główną przyczyną szarpania zimnego silnika.

Pozostaje pytanie: Jak w nowszych 1.9 TDS realizowana jest modyfikacja kąta przy rozruchu? Jeśli wogóle jest? Bo ta dźwigienka na pompie nie jest nigdzie przypięta, a na termostacie nie ma mechanicznego czujnika, który by nią sterował...
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: jerzy » 08 kwie 2008, 10:43

A czy masz przy termostacie miejsce otwór na bączek z linką on reguluje obroty z chwilą podnoszenia się temp. silnika.(termostat masz chyba zabudowany(? i w nim ma być miejsce na ten bączek .

_____________________
lancia dedra19td1995

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 08 kwie 2008, 12:28

"jerzy" pisze:A czy masz przy termostacie miejsce otwór na bączek z linką on reguluje obroty z chwilą podnoszenia się temp. silnika.(termostat masz chyba zabudowany(? i w nim ma być miejsce na ten bączek .

_____________________
lancia dedra19td1995
Wiem jak to wygląda, ale u mnie wogóle to nie jest przewidziane. Termostat nie ma otworu na tego bączka.
Wiem, że od pewnego momentu zrezygnowano z tego rozwiązania... Ale dlaczego?? I czym je zastąpiono (o ile wogóle czymś zastąpiono) tego nie wiem :(

Może ktoś z Forumowiczów wie coś więcej na ten temat?
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: adasik12 » 08 kwie 2008, 12:51

Ja też nie mam linki zastosowane jest sterowanie elektroniczne. Na termostacie jest czujnik i połączony jest do pompy, który to czujnik to nie wiem jak będę miał chwilę czasu to muszę to przeanalizować bo mi też to nie działa.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 08 kwie 2008, 14:34

"adasik12" pisze:Ja też nie mam linki zastosowane jest sterowanie elektroniczne. Na termostacie jest czujnik i połączony jest do pompy, który to czujnik to nie wiem jak będę miał chwilę czasu to muszę to przeanalizować bo mi też to nie działa.

To oznacza, że na pompie musi być jakiś element wykonawczy typu silnik krokowy, który będzie sterował kątem wtrysku... albo coś podobnego. Trzeba by porównać pompy z obydwu modeli. Ja mogę zrobić fotki swojej pompy i ktoś od starszej Lanci (może Jerzy) musieliby też zrobić fotki, to moglibyśmy porównać.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: jerzy » 08 kwie 2008, 19:37

Zrobiłem swoje fotki może będą pomocne - ale nie wiem czy czytelne....


zdjęcia będą pużniej - w następnym poście po obróbce


__________________________
dedra 19 td 1995


Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 09 kwie 2008, 8:03

Dzięki za fotki. Ja wrzuce swoje jak tylko zrobie. Ale teraz mam troche innych spraw na głowie i generalnie urwanie głowy :/

Ale już widzę, że moja pompa wygląda trochę inaczej. Oprócz tego, że nie ma podpiętej tej linki, górna część pompy wygląda zupełnie inaczej.
Zrobie fotki to porównamy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: jerzy » 09 kwie 2008, 9:37

Na upartego można by było założyć linkę i wpuścić do środka i ręcznie sterować .... ale może być problem z wejściem linki do środka


_____________________
lancia dedra 19td 1995

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: dr_scott » 10 kwie 2008, 9:22

"jerzy" pisze:Na upartego można by było założyć linkę i wpuścić do środka i ręcznie sterować .... ale może być problem z wejściem linki do środka


_____________________
lancia dedra 19td 1995

Najpierw chciałbym rozpracować jak sterowana jest pompa w moim modelu. Bo może coś się po prostu zepsuło :)
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: adasik12 » 11 kwie 2008, 7:53

Taką samą pompę mam w alfie 155 td. Linka idzie do termostatu a w dederce ma inną.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra - 1.9TD zimny szarpie i dymi

Post autor: bassman » 11 kwie 2008, 20:46

Proponuję "zdziekcić" to bez użycia linki, nie będzie wtedy problemu z przedostaniem się do wnętrza samochodu.
Widzę, że jest tam sporo miejsca, więc da się zamontować siłownik do sterowania tego.
Napiszę jak ja to widzę, jest to tylko moja wizja i nigdy nie była nigdzie testowana, jak na razie nie było takiej potrzeby.

Wersja tania:
Części:
- siłownik 12 V z wyłącznikami krańcowymi (można zastosować od centralnego zamka),
- dłuższy pręt z gwintem, lub szprycha rowerowa,
- kawałek blachy, najlepiej aluminiowa grubości 2mm.
- ze 3 metry przewodu jednożyłowego YL 1mm2,
- mały włącznik min. 2A.
- kilka złączek konektorowych,
- kawałek koszulki termokurczliwej lub izolacji.

Nie posiadam takiego silnika w swojej Lancii i nie wiem dokładnie jak to powinno wyglądać. Więc dbałość o szczegóły zostawiam Wam.
Trzeba określić gdzie ma być zamontowany siłownik - najlepiej aby był zamontowany na silniku (będzie drgał razem z nim), w miejscu przewiewnym, możliwie jak najchłodniejszym, tak aby nie kolidował z innymi podzespołami. Trzeba także zwrócić uwagę na to by podczas drgań silnik nie zmiażdżył go uderzając nim np. o nadwozie.
Dobrze byłoby zamontować go jak najbliżej pompy wtryskowej.
Jeśli taki montaż nam się obmyśli to zamontować go należy na wspomnianej blasze aluminiowej i dopiero ją zamontować do silnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie łatwo demontowalny i blacha zapewni niższą temperaturę na nim.
Zamontowany musi być tak aby zworka ruchoma była zwrócona w kierunku dźwigni przyspieszacza kąta zapłonu pompy.
Jeśli już mamy zamontowany tak siłownik to pozostaje trochę pracy manualnej z prętem lub szprychą przy pomocy kombinerek.
Trzeba połączyć dźwignię ze zworą tak aby ruch siłownika odpowiadał wymaganemu przez nas ruchowi dźwigni. Z doświadczenia wiem, że podobne rzeczy dobrze wykonuje się jakimś prętem gwintowanym, co daje możliwości regulacji nakrętkami itd.
Po takim położeniu trzeba sprawdzić czy lekko wszystko chodzi od jednego do drugiego położenia skrajnego zwory siłownika.
Jeśli tak to mamy połowę za sobą.
Teraz dobrze byłoby zamontować włącznik w takim miejscu gdzie chcemy i jaki chcemy - byle by miał przynajmniej 2 ampery.
To wszystko należy połączyć w odpowiedni sposób kabelkami i powinno zadziałać.
Jeśli nie da się zamontować i połączyć siłownika z dźwignia sztywnym prętem to można zastosować do tego linkę np. od gazu z malucha (sprężysty drut w pancerzu), poprowadzić w odpowiedni sposób i też zadziała.

Wersja droższa to w pełni automatyczna, (zamiast włącznika manualnego) trzeba zastosować termowłącznik na ustalona przez nas temperaturę, lub przekaźnik czasowy. Można też znaleźć jakiś pomocny nam obwód, który się załącza gdy silnik jest cieplejszy, lub coś podobnego. Podpiąć przekaźnik i też zadziała.

Specjalnie nie opisuję jak łączyć przewody, gdyż nie wiem jaki kto ma siłownik, włącznik, czujnik temperatury, termowłącznik itd.
Z doświadczenia wiem, że nie ma rzeczy uniwersalnych, a w dobie zalewającej nas chińszczyzny nie ma też już standardowych.

Jeśli mam polecić jakieś części do tego to ja bym wybrał tak:
siłownik - polski Mera Błonie 6kg Master 5 przewodów (nie produkowany już, ale do dostania) - niezawodna rzecz.
włącznik - rzecz gustu jeśli będzie widoczny, jeśli nie to dźwigienkowy tablicowy, też jakiś polski.
szprycha - najlepiej nierdzewna, można drut spawalniczy może być też nierdzewny, jeśli chcemy gwintować to trzeba dobrać z głową średnicę.
blacha - jak wspomniałem aluminiowa, 2mm grubości - jeszcze łątwo sie formuje i ma dobrą charakterystykę radiacji.
termowłącznik - polecam tą firmę, dobra jakość i niskie ceny, a z doświadczenia wiem, że potrafią przysłać na swój koszt dwie szt. jako reklamę. http://www.tomic.home.pl/index.htm
Trzeba się z nimi skontaktować i powiedzieć od jakiej temperatury ma działać i jaką wytrzymywać, chętnie doradzają i pomagają w nietypowych problemach.

To chyba tyle.

Jeśli chodzi o połączenia elektryczne, chętnie pomogę jak będę miał dane poszczególnych części jakie chcecie zamontować - nie kupujcie już teraz wszystkiego, upatrzeć sobie zapisać dane techniczne i wyprowadzenia elektryczne, typ i markę, zapytać ja chętnie odpowiem czy się nada.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”