Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 sie 2019, 11:26

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 01 kwie 2008, 12:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
Szukałem trochę na forum tematów odnośnie źle pracujących diesli po odpaleniu. Wiele osób ma z tym problem, ale porad nie znalazłem.

Mam Dedrę 1.9TD rocznik 1997, silnik 160D1.
Problem: Jak odpalam zimny silnik to po zapaleniu przez krótki czas silnik szarpie (nie chodzą wszystkie gary) i kopci. Po chwili (może pół minuty) silnik pracuje już ładnie i równo.

Silnik jest w dobrej kondycji i jest to właściwie jego jedyny mankament.

Od razu wykluczam awarię świec żarowych, bo zmieniałem już dwa razy i niezbyt pomogło. Teraz mam świece NGK i są one dużo lepsze od Bosch Duraterm, ale problem nadal występuje, choć w mniejszym stopniu.

Prawdopodobnie przyczyna tkwi w niedostatecznej początkowej dawce paliwa bądź złym kącie wtrysku na pompie.
Starsze modele fiatowskiego diesla 1.9 miały dodatkowo sterowanie chyba kątem (bądź dawką paliwa) na pompie. Sterował tym mechanicznie czujnik na termostacie.
W nowszysch (160D1) pompa wyposażona jest w dzwigienkę do tego, ale nie jest ona nigdzie przyłączona.
Pytanie: Jak steruje się w tym silniku kątem i dawką podczas rozruchu? Jakie jest skuteczne rozwiązanie tego problemu dla silnika 160D1?

Help!

Pozdro

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 14:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
A moze sprezanie? Ja tak mam w 2uch samochodach.Lekko przygazuje i juz nie szarpie nic.

_________________
Lancia Thema III 2.5td 09.92r


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 14:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
"Windforce" pisze:
A moze sprezanie? Ja tak mam w 2uch samochodach.Lekko przygazuje i juz nie szarpie nic.
Co do sprężania to nie wiem, bo nie mam czasu sprawdzić. Samochód jest w ciągłej eksploatacji. Ale zastanawia mnie fakt, że objawy występują tylko i wyłącznie przy całkiem zimnym silniku i szybko ustępują... Później silniczek chodzi już równo i bezproblemowo.

Zastanawiam się nad zastosowaniem CERAMIZERA, co pozwoli mi poprawić ewentualnie złą kompresję. Jeśli to faktycznie kompresja to może pomoże :) Chyba nie zaszkodzi...

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 14:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Nurowice
z tego co mi wiadomo, dzwigienka ta steruje wyprzedzeniem kata wtrysku przy zimnym silniku. w niektorych silnikach 1.9td dzwigienke sciaga element bimetalowy, ktory kurczy sie wraz ze spadkiem temperatury powodujac sciagniecie tej dzwigni. gdy sie nagrzeje zjawisko rozszezalnoci cieplnej robi swoje i element ten wydluza się, dzwignia wraca na miejsce sciagnieta wlasna sprezyna. mozesz zamontowac manualne sterowanie linka. wczesniej jednak sprawdz przy pomocy drugiej osoby jak silnik bedzie pracowal podczas recznego sciagniecia tej dzwigni przy rozruchu. powinna byc poprawa pracy silnika i podwyzszone obroty biegu jalowego.


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 15:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Posty: 2188
Lokalizacja: Olkusz
Polecam jeszcze raz sprawdzić świece-i nie sugeruj się tym że świeżo wymienione na NGK. Po ostatniej wymianie po upływie trzech miesięcy miałem te same objawy i okazało się że jedna na cztery mi pracowała.
Co do wyprzedzenia zapłonu też mam uszkodzone i mimo tego bez problemu w zimie mi startował bez dymienia.

_________________
Strang Delta 1,9td
Obrazek


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 16:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
"strang" pisze:
Polecam jeszcze raz sprawdzić świece-i nie sugeruj się tym że świeżo wymienione na NGK. Po ostatniej wymianie po upływie trzech miesięcy miałem te same objawy i okazało się że jedna na cztery mi pracowała.
Co do wyprzedzenia zapłonu też mam uszkodzone i mimo tego bez problemu w zimie mi startował bez dymienia.
Świece mam na bank dobre. Jak miałem walniętą świecę to miałem większy problem z odpaleniem i silnik nie pracował na wszystkie gary przez dłuższy czas. Nie wystarczyło delikatnie go przegazować, po prostu miał całkiem zimny jeden garnek.
Teraz nie mam problemu z odpaleniem, ale pracuje nieregularnie przez kilkanaście sekund. Wystarczy lekko podgazować i już jest ok.

Więc świece wykluczam.
Pozostaje ta kwestia zagadkowej dzwigienki do ustawiania kąta wtrysku na pompie. Dlaczego w nowszych silnikach nie jest używana??

Chyba użyje ceramizera i jak osiągnę poprawne wartości kompresji i zjawisko ustąpi, to będzie oznaczać, że poprostu nie ma potrzeby modyfikować kąta wtrysku przy zimnym rozruchu.

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 16:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Posty: 2188
Lokalizacja: Olkusz
"dr_scott" pisze:
Świece mam na bank dobre. Jak miałem walniętą świecę to miałem większy problem z odpaleniem i silnik nie pracował na wszystkie gary przez dłuższy czas. Nie wystarczyło delikatnie go przegazować, po prostu miał całkiem zimny jeden garnek.
Teraz nie mam problemu z odpaleniem, ale pracuje nieregularnie przez kilkanaście sekund. Wystarczy lekko podgazować i już jest ok.
Też uważałem ze mam na bank dobre-objawy też były identyczne. Co do dźwigienki możesz ją ręcznie ustawić-ja podkładałem kawałek tekturki z pudełka od zapałek. Po chwili papier chłonął wilgoć i odpuszczał linkę,czyli działał jak bimetal :lol:

_________________
Strang Delta 1,9td
Obrazek


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 21:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Posty: 518
Lokalizacja: wroclaw/olkusz
Ja też mam takie objawy, i ostatnio ktoś powiedział mi żebym sprawdził wtryski. Jak znajde jakiegoś szpeca po wypłacie to podjade zeby sprawdził wtryski.

_________________
Była lancia dedra 2,0tds ,Teraz lancia lybra 2,4 jtd


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 21:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
Musze obadać tą dzwigienke. Ino, że jak rano wyłaże do roboty (tylko wtedy mam fest zimny silnik) to nikogo nie mam pod reka zeby to sprawdzic :( Chyba faktycznie cos tam bede musiał podłożyć i zobaczyc jak zakreci...


A ceramizer już zamowilem. Niedlugo bede zmienial olej to zapodam to g.... do silnika. Nie jestem zwolennikiem tego rodzaju dodatkow, ale czytając wolne od propagandy opinie postanowilem w koncu sam to zbadac.

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
Rozwiązaniem problemu jest czujniczek za 800 zł. Rada - przyzwyczaić się

_________________
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 22:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
"bolger" pisze:
Rozwiązaniem problemu jest czujniczek za 800 zł. Rada - przyzwyczaić się
jaki czujnik masz na mysli??

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 13:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Posty: 2188
Lokalizacja: Olkusz
"bolger" pisze:
Rozwiązaniem problemu jest czujniczek za 800 zł. Rada - przyzwyczaić się
Pytałem w ASO o nowy-nie mam pod ręką symbolu części ale nazywa się toto nadajnik i kosztuje ok 120 zeta.

_________________
Strang Delta 1,9td
Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 13:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Posty: 243
Lokalizacja: Pajęczno
Pytałem w ASO o nowy-nie mam pod ręką symbolu części ale nazywa się toto nadajnik i kosztuje ok 120 zeta.
A coś bliżej o tym nadajniku gdzie on się znajduje?

_________________
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 15:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
no właśnie... co to za ustrojstwo i gdzie sie znajduje? i czy wystepuje we wszystkich 1.9 td fiata?

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 15:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków
Na razie nie kombinuj z ceramizerem ja mam podobny problem choć nie zawsze
1,akie masz obroty po zapaleniu zimnego silnika powinny być gdzieś ok 1000obr

2, jakie masz w tym momencie napięcie jak jest niskie to będzie szarpał ,jak lekko przegazujesz to to wzbudzasz alternator i leprze ładowanie po ok 10 sekundach po zapaleniu puszczają świece i zwiększa sie ładowanie i wtedy jak zrozumiałem z postu wszystko jest ok. jeśli tak to trzeba by coś zrobić z ładowaniem.

Teraz ten przyspieszacz-wyprzedzenie zapłonu przy zapaleniu tzw ssanie automatyczne - nie wiem jak u ciebie ale ja mam linkę do tej dżwigni -czyżby nie było tego przy twoim silniku(pompie( i na lince reguluje tą dżwignia.-

Dodam jeszcze, że mogą być a przynajmniej jena świeca lub zapowietrzony układ paliwowy - chodzi o dymienie ,zresztą mój też zadymi na biało przy rozruchu....ale przez chwilkę i nie szarpie ....


________________________
lancia dedra 19td 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl