Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: schab » 29 kwie 2008, 9:30

"karol1125" pisze:8V nie koniecznie musi być kolizyjny
Niestety - jest ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 29 kwie 2008, 10:12

"schab" pisze:
"karol1125" pisze:8V nie koniecznie musi być kolizyjny
Niestety - jest ...
Heh... No to trzeba to robić z precyzją chirurga i wiedzą starego mędrca :D . Albo dać komuś kto się specjalizuje w tuningu.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: maciek_czer » 29 kwie 2008, 22:32

Po pierwsze WSZYSTKIE DOHC SĄ KOLIZYJNE (Fiat Lancia Alfa). A bez kólek można to zrobić przestawiając jeden z wałków (albo oba) o ząbek w prawo lub w lewo. Dla pewności należy sprawdzić na eperze czy dany silnik nie posiada kół zamiennych z tymi które chcielibyśmy zamontować bo wtedy nie ma to większego sensu. I oczywiście sprawdzamy kręcąc silnik ręcznie jeżeli jest ok próbujemy rozrusznikiem przy wykręconych świecach, a jeżeli nic nie puka próbujemy odpalić na początek tylko na jałowych bo bezwładność na wyższych obrotach może spowodowac puknięcie tłoka w zawór (często nie groźne). Jeżeli wszystko jest OK to sprawdzamy czy dało to efekt, jeżeli efekt jest odwrotny od zamierzonego zabawę zaczynamy od początku ITD. Oczywiście nie biorę żadnej odpowiedzialność za wyniki owych zabaw, wiem tylko i to sprawdziłem że w starych DOHC (FIAT LANCIA) ustawienie 2.0 jak 1.6 daje odczuwalny wzrost mocy i zmienia brzmienie silnika na bardziej rasowe, aczkolwiek nic za darmo bo kultura pracy na jałowych wymaga wielu prób i zabaw.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 29 kwie 2008, 22:51

kiedyś sie z tym pobawie jak skończe warsztat malować :D

a odnośnie przyśpieszenia zapłonu, myśle że na gazie to by poprawiło chyba pracę silnika? a gdyby sie pobawić z przyśpieszenim zapłonu na wale korbowym? w okienku od skrzyni biegów są podane wartości 5 i 10 stopni.

na dniach będe wymieniał pasek od balansów to popróbuje z tym.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 29 kwie 2008, 23:23

Heh. Jak miałem kadeta to mu przyspieszyłem zapłon, bo na benzynie i tak nie palił. I trochę był żwawszy. Był to 1,6 75KM, a na gazie to pewnie z 64Km :D
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: maciek_czer » 30 kwie 2008, 11:10

A najlepiej to nic nie robić tylko nabyć mocniejszą wersję pojazdu np 2.0T, albo V6 i nie bawić się z tym. Jak już kiedyś pisalem fabryki niepowinno się poprawiać.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 30 kwie 2008, 11:43

"maciek_czer" pisze:A najlepiej to nic nie robić tylko nabyć mocniejszą wersję pojazdu np 2.0T, albo V6 i nie bawić się z tym. Jak już kiedyś pisalem fabryki niepowinno się poprawiać.
Święte słowa!!
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: Bichoń » 09 gru 2010, 8:14

Wrócę do tematu silnika 1.8 8V w wersjach 105 i 90 KM. Zastanawiam się, czy poza ogranicznikiem otwarcia przepustnicy nie ma innych różnić, np. nieco inny program w komputerze?
Czy ktoś może się już pochwalić, jak wygląda spalanie przed i po takiej zmianie?

Gallar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 gru 2009, 14:47
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: Gallar » 12 gru 2010, 22:44

Tak, jak już wcześniej pisano wszystkie silniki DOHC są kolizyjne czy to włosi czy nie.

Ja mam 1,6 8v i ten faktycznie jest bezkolizyjny.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: Bichoń » 10 cze 2011, 7:15

Ciekawą rzecz wczoraj zauważyłem. Po wypiłowaniu ogranicznika otwarcia przepustnicy w wersji 90-konnej da się oczywiście całkowicie otworzyć przepustnicę, ale tylko kręcąc bezpośrednio przepustnicą. Po wciśnięciu pedału gazu do podłogi, otwiera się "po staremu", czyli jakieś 45 stopni. Trzeba więc zmienić jakoś ustawienia linki i pedału gazu, jak to można zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”