Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 sie 2019, 2:39

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 31 mar 2008, 20:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
witam!

intersuje mnie jaki jest u was kąt otwarcia przepustnicy, zwłaszcza w silniku 105 konnym.

u mnie (90km) przy geju w podłodze otwierała sie na jakieś 45 stopni. ale po wybadaniu że potencjometr (od otwarcia przepustnicy) ma jeszcze zapas obrotu, wziąłem szlifierkę i wyciąłem ogranicznik, tak że przepustnica sie otwiera ładnie pod kątem 90 stopni.

no i po jeździe próbnej stwierdziłem że autko lepiej smiga i interesuje mnie czy ma to jakieś poparcie w nauce, że zwiększenie otwarcia może dołozyć kilka kucyków, czy poprostu poprawiłem sobie samopoczucie i mi sie wydaje.

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 19:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Tak jak piszesz ja też mam 90KM i przepustnica otwiera się pod 45 stopni. Czytałem gdzieś na forum że to jest właśnie różnica między 105KM a 90KM, że w tych mocniejszych otwierała się całkiem. Nawet mój mechanik przy remoncie jak to oglądał to mówił mi że raczej powinna otwierać się na full przy wciśniętym do końca pedale gazu, ale jak go spytałem czy mi to wypiłuje to powiedział że jak mając 90KM przekręciłem panewkę 8) , to strach pomyśleć co będzie przy 105KM.

No i moim zdaniem to chyba auto będzie więcej palić no nie? Czy się mylę?

PS: A czy przestawiałeś coś pedał gazu? Czy tylko wypiłowałeś? Bo jestem gotów kupić drugi silnik :D ,żeby tylko ten był mocniejszy.

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 22:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Posty: 448
Lokalizacja: ŻNIN
: yesyes : Nie jestem pewien na bank ale silniki które Wy macie były w autach na rynek niemiecki i chyba austriacki coś moc silnika powiązana z opłatami.Moim skromnym zdaniem te silniki tylko tym się różnią.Mogę być w błędzie ale nie sądzę ponieważ nie znalazłem podziału w częściach zamiennych na silnik 90 i 105 KM

_________________
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2008, 22:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
Racja Dziadku, przeglądałem EPERa i silniki są te same. Tylko dla helmutów dławili je, ponieważ jakieś takie przepisy mają że OC niższe.

a stwierdziłem że naprawde lepiej śmiga, i od razu samopoczucie lepsze :D

jak ze spalaniem to narazie nie wiem.

a przy geju nic nie modyfikowałem, kiedyś zatrzymywał sie w połowie drogi, a teraz można go wgnieść do samej podłogi.

powiem tak :D co nas nie zabije, to nas wzmocni.

jeżeli jest ktoś zainteresowany to mogę zrobic pare zdjęć jak to przerobiłem.

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 7:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Posty: 633
Lokalizacja: Poznań=>Buk
Oj tak przydałoby się trochę fotek. Może przy odrobinie wolnego czasu tez usprawnie moje autko

_________________
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 17:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Ja również poproszę o foty i z góry dzięki.

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 18:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
no więc:

potrzebna nam szlifierka kątowa i klucz 13 nasadowy o cienkiej ściance, takie coś jak na zdjęciu, takie są przy małej grzechotce.

najpierw ściagamy linke, przkręcamy przepustnice ręką i próbujemy wyciągnac końcówke (strzałka) z tego czarnego plastiku, jak sie uda to dobrze, jak nie to wyciągamy spinkę, można zaznaczyć w którym rowku była, (czerwone kółko na dole) podciągamy linkę i wyciagamywtedy zaczep.

nastepnie bierzemy klucz i odkręcamy nakrętke w czarnym plastiku.

zwracamy uwagę jak sa zaczepione sprężyny (sa dwie)

http://images25.fotosik.pl/187/43e227f7a6a04743.jpg[/img]

po odkręceniu ściagamy plastik (opornie schodzi)

gdy go mamy juz w rękach, wkręcamy w imadło i piłujemy kawałek ogranicznika, tak żeby od końca zostało go 9mm.

jak na zdjęciu. Widok na ten plastik jest od strony spręzyn.

http://images29.fotosik.pl/187/7abdf21de2caf9e3.jpg[/img]

gdy to mamy, to składamy wszystko, zwracamy uwagę na dobre zaczepienie spręzyn, dokręcamy nakrętke. Linka nie wymaga regulacji, spinke dajemy na stare miejsce (u mnie tak było).

No i po tej modyfikacji przepustnica otwiera sie tak:
http://images33.fotosik.pl/202/f1cc96c599e86935.jpg[/img]

czas modyfikacji to około 20 minut, a autko moim zdaniem śmiga lepiej.
Powodzenia!

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2008, 19:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Jutro jak znajdę trochę czasu to się wezmę i pochwale się spostrzeżeniami.

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2008, 7:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Posty: 633
Lokalizacja: Poznań=>Buk
Jak kolega zrobi to prosze się podzielić odczuciami co do osiągów. Jak sie potwierdzi to zabieram się za przeróbkę. Przy okazji dzięki za fotorelację :)

_________________
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2008, 10:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Posty: 697
Lokalizacja: Bełchatów
Kiedyś podstawiałem do mojej Dedry 101KM ECU z Delty 90KM, nie zauważyłem spadku osiągów. U mnie przepustnica otwiera się praktycznie równolegle do strugi powietrza. Biorąc się za piłowanie trzeba by zwrócić uwagę na TPS, bo można przedobrzyć i albo ECU nałapie błędów od przekroczonych wartości, albo TPS będzie służył jako ogranicznik, a tani on nie jest.
Były wykonania 1.8 ie (ze starym kolektorem, inną przepustnicą, bez EGR itd), których moc sięgała prawie 110KM.


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2008, 10:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Posty: 335
Lokalizacja: niebocko
ja bym polecil wstawic blosa i dopiero wtedy silnik odzyje :)

_________________
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2008, 13:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Posty: 697
Lokalizacja: Bełchatów
"viruskill" pisze:
ja bym polecil wstawic blosa i dopiero wtedy silnik odzyje :)
Zastosowanie Blosa w silniku 1.8 8v specjalnie nie podniesie jego mocy, momentu, w stosunku do prawidłowo dobranej instalacji (mikser / reduktor). Wcześniej miałem mikser fi 32 mm i spokojnie taki przelot wystarczał, bo na Blosie auto jeździ tak samo, może trochę równiej pracuje (brak zaworu krokowego na LPG).


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2008, 14:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
Makek, zobacz w eperze, części silnika 90 i 105KM sa takie same (komputer, wałki rozrządu itp.)

no i czuć przy wyższych obrotach przyrost mocy, i v-max większy.

a co do TPS, sprawdzałem jego kąt obrotu i mimo wypiłowania ma jeszcze zapas, więc napewno nie posłuży jako ogranicznik.

własnie u Ciebie otwiera sie prawie równolegle, a u mnie przedtem nie, tylko 45 stopni.

a co do miksera, przed przepustnicą kanał sie zwęża do 45mm. rozwierciłem mikser na 40mm i nie ma sensu szukać czegoś lepszego. czas do 100 jest dobry :D

właśnie u siebie też nie mam EGR i katalizatora, jak znajde jakaś hamownie w okolicy to z chęcią bym moc swojego autka zmierzył.

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2008, 19:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Witam. W końcu znalazłem chwile czasu i przerobiłem tą przepustnicę. Faktycznie jest różnica ale pow 3500obr i to nieznaczna. Może dlatego że mam silnik świeżo po remoncie i sportowy tłumik super sprint, co też powoduje że auto jest i tak żwawe. No i ja nie mam gazu i może dlatego.

Jeżeli chodzi o spalanie to jeżeli nie będziemy cisnąć auta przy normalnej jeździe do przysłowiowej deski to spalanie się nie zmieni. Pozdrawiam.

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 26 kwie 2008, 7:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Piszę kolejną odpowiedź bo muszę podzielić się moim nowym spostrzeżeniem. Otóż w mojej delcie miałem rozwaloną obudowę filtra powietrza, a zakup używanej to 150 zł + nowa wkładka. Jako że nie lubię inwestować w używane części zbyt dużo kasy, to zakupiłem filtr stożkowy.

I teraz dopiero czuć tą różnicę. Przy jeździe na mieście na 2 lub 3 biegu po wciśnięciu do deski auto zaczyna się fajnie zbierać. No i ten dźwięk :twisted:

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl