Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Bichoń » 05 mar 2008, 23:59

Witam
Wczoraj zostawilem moją delte znajomemu mechanikowi do malego remontu zawieszenia i wymiany rozrzadu. Dzisiaj chwila spotkalem sie z nim na piwie i mial dla mnie zaskakujaca wiadomosc...
Zabral sie za wymiane rozrzadu, a tam uklad zupelnie inny niz katalogowy. Okazalo sie, ze mam dwa paski zamiast jednego, a jak przeszperal wszystkie katalogi po numerkach starego paska doszedl do tego, ze mam silnik 2.0 a nie 1.8.
Wszedzie w papierach samochodu jest 1.8, takie jak po numerze nadwozia. Ktorys z poprzednich wlascicieli musial wymienic silnik nie zostawiajac po tym znaku.
Jak teraz moge dojsc do tego, jaki to jest silnik - jakich czesci mam do niego szukac? I jakie wogole byly silniki 2.0 w tych samochodzikach?

Lancia lubi zaskakiwac na kazdym kroku...

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: darkobo » 06 mar 2008, 0:02

Pewnie masz 2.0 8V 115 KM, takie jak były montowane m.in w Dedrach.
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: dunin » 06 mar 2008, 7:51

spróbuj znaleźć numer silnika na bloku - wtedy wszystko się wyjaśni
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: lancia1969 » 06 mar 2008, 8:38

jak nie masz numerów i takie tam to zmierz skok tłoka .
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: dunin » 06 mar 2008, 22:08

"lancia1969" pisze:jak nie masz numerów i takie tam to zmierz skok tłoka .

tylko podpowiedz, żeby zrobił to śrubokrętem wsadzonym zamiast świecy, a nie rozbierał cały silnik żeby zmierzyć wał :wink:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Bichoń » 08 mar 2008, 8:32

Odebralem wczoraj w koncu autko od mechanika.
Silniczek jest 2.0 16V. Byl tylko jeden taki typ w lanciach?

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Egon » 08 mar 2008, 9:41

jak masz nowa delte to w nich silników 2.0 8 zaworowych nie montowali !!!
a pasek od 1.8 103km pasuje tez do starszych silników 2.0 8 zaworowych montowanych np. w Tipo podaj mi nr tego paska mechanik nie musi sie znac co do czego pasuje. ja ci sparwdze zastosowania według mnie masz pewno taki silnik jak w papierach /wstaw fotke silnika to juz sie pozna czy 16V czy 8V
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Bichoń » 08 mar 2008, 11:54

Zapomniałem wziasc pudełka po paskach, ale mam spisane te dane:
- Pasek rozrzadu 18mm, 142 zeby prostokatne
- pasek walkow rownowarzacych 15mm, 97 zebow, drustronnie zabkowany

Fotke silnika zrobie przy najblizszej okazji

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Pepto » 08 mar 2008, 14:42

Ja ma 2.0 16v spójrz na to zdjęcie:
http://images25.fotosik.pl/139/4e4026c8cedc86e9.jpg[/img]
Jeśli masz podobne ułożenie osprzętu, to masz 2.0. W 1.8 termostat jest obok kopułki rozdzielacza i nie ma zaworu wolnych obrotów (zakreślony na czerwono) tylko normalny silniczek krokowy. Nie sugeruj sie pokrywą zaworów te były dość rożne.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Bichoń » 16 mar 2008, 17:01

No to moj silniczek wyglada tak. Ktoś moze sie spotkał z takim cudem?
Czy możliwe jest, ze to nadwozie z 1.8 i przelozony silniczek 2.0?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: kretekpodnietek » 16 mar 2008, 17:27

no wygląda jak 1.8 8v mam taki sam. moc 92 albo 105 koników, zależy od rynku na który była produkowana.

w nich są dwa paski, jeden od rozrządu, drugi od balansów.

pasek rozrządu pasuje oprócz 1.8 do 2.0 8v i 2.0 8v turbo może to zmyliło mechaniora.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: kretekpodnietek » 16 mar 2008, 17:49

a jeszcze zapytam, gdzie masz mikser do gazu? w rurze?

i czemu masz takie coś dziwnego na przepustnicy? jakas folia, czy klej?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: Bichoń » 16 mar 2008, 17:55

Gdzie mam mikser to nie wiem... :oops: (jak to wogole wyglada?) Za to wiem, gdzie mam reduktor - po wewnetrzenej stronie lewego przedniego kola. Przy dojezdzaniu do kraweznika reduktor bedzie pierwszy...

To takie dziwne na przepustnicy to inna historia - powinna tam byc dziurka na srubke albo przynajmniej zaslepke, a ja tam mialem jakis sztukowany korek z dziura i lewe powietrze mi tamtedy sie dostawalo. Mechanior mi to zakleil silikonem na wysokie temperaturki, a ja na to polozylem latke z tasmy klejacej - wyglada nieco laniej niz czerwony silikon.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: lancia1969 » 16 mar 2008, 18:05

Wygląda tak jak 2.0 albo 1.8 .
Weź słomke ( taką do picia) podjedź do mechanika , wykręć jedna świece ( obojętne która) wsadź słomke w dziure po swiecy.
Wrzuć V bieg i popychając auto zmierz ile sie schowa słomka od min do max jak 9 cm masz 2.0 jak mniej to masz 1.8 i będziesz spał spokojnie.

P.s Widze ,że jesteś z Kraka :D jak będzie następny zlot to podjedź i bedziemy sie bawić :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta - Mam inny silnik niz myslalem...

Post autor: makek » 16 mar 2008, 18:30

Wszystko wskazuje, że to 1.8 8v, 79,2 mm skoku tłoka (sposób ze słomką).
2.0 z taką górą to rzadki silnik, Dedry w automacie miały coś takiego, ten ma rurę rezonansową (przed przepustnicą) a w 2.0 jej nie było. Ale jeżeli to przeszczep, to wszystko jest możliwe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”