Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Witam
Wczoraj zostawilem moją delte znajomemu mechanikowi do malego remontu zawieszenia i wymiany rozrzadu. Dzisiaj chwila spotkalem sie z nim na piwie i mial dla mnie zaskakujaca wiadomosc...
Zabral sie za wymiane rozrzadu, a tam uklad zupelnie inny niz katalogowy. Okazalo sie, ze mam dwa paski zamiast jednego, a jak przeszperal wszystkie katalogi po numerkach starego paska doszedl do tego, ze mam silnik 2.0 a nie 1.8.
Wszedzie w papierach samochodu jest 1.8, takie jak po numerze nadwozia. Ktorys z poprzednich wlascicieli musial wymienic silnik nie zostawiajac po tym znaku.
Jak teraz moge dojsc do tego, jaki to jest silnik - jakich czesci mam do niego szukac? I jakie wogole byly silniki 2.0 w tych samochodzikach?
Lancia lubi zaskakiwac na kazdym kroku...
Wczoraj zostawilem moją delte znajomemu mechanikowi do malego remontu zawieszenia i wymiany rozrzadu. Dzisiaj chwila spotkalem sie z nim na piwie i mial dla mnie zaskakujaca wiadomosc...
Zabral sie za wymiane rozrzadu, a tam uklad zupelnie inny niz katalogowy. Okazalo sie, ze mam dwa paski zamiast jednego, a jak przeszperal wszystkie katalogi po numerkach starego paska doszedl do tego, ze mam silnik 2.0 a nie 1.8.
Wszedzie w papierach samochodu jest 1.8, takie jak po numerze nadwozia. Ktorys z poprzednich wlascicieli musial wymienic silnik nie zostawiajac po tym znaku.
Jak teraz moge dojsc do tego, jaki to jest silnik - jakich czesci mam do niego szukac? I jakie wogole byly silniki 2.0 w tych samochodzikach?
Lancia lubi zaskakiwac na kazdym kroku...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Pewnie masz 2.0 8V 115 KM, takie jak były montowane m.in w Dedrach.
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
spróbuj znaleźć numer silnika na bloku - wtedy wszystko się wyjaśni
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
jak nie masz numerów i takie tam to zmierz skok tłoka .
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
"lancia1969" pisze:jak nie masz numerów i takie tam to zmierz skok tłoka .
tylko podpowiedz, żeby zrobił to śrubokrętem wsadzonym zamiast świecy, a nie rozbierał cały silnik żeby zmierzyć wał
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Odebralem wczoraj w koncu autko od mechanika.
Silniczek jest 2.0 16V. Byl tylko jeden taki typ w lanciach?
Silniczek jest 2.0 16V. Byl tylko jeden taki typ w lanciach?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
jak masz nowa delte to w nich silników 2.0 8 zaworowych nie montowali !!!
a pasek od 1.8 103km pasuje tez do starszych silników 2.0 8 zaworowych montowanych np. w Tipo podaj mi nr tego paska mechanik nie musi sie znac co do czego pasuje. ja ci sparwdze zastosowania według mnie masz pewno taki silnik jak w papierach /wstaw fotke silnika to juz sie pozna czy 16V czy 8V
a pasek od 1.8 103km pasuje tez do starszych silników 2.0 8 zaworowych montowanych np. w Tipo podaj mi nr tego paska mechanik nie musi sie znac co do czego pasuje. ja ci sparwdze zastosowania według mnie masz pewno taki silnik jak w papierach /wstaw fotke silnika to juz sie pozna czy 16V czy 8V
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Zapomniałem wziasc pudełka po paskach, ale mam spisane te dane:
- Pasek rozrzadu 18mm, 142 zeby prostokatne
- pasek walkow rownowarzacych 15mm, 97 zebow, drustronnie zabkowany
Fotke silnika zrobie przy najblizszej okazji
- Pasek rozrzadu 18mm, 142 zeby prostokatne
- pasek walkow rownowarzacych 15mm, 97 zebow, drustronnie zabkowany
Fotke silnika zrobie przy najblizszej okazji
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Ja ma 2.0 16v spójrz na to zdjęcie:
http://images25.fotosik.pl/139/4e4026c8cedc86e9.jpg[/img]
Jeśli masz podobne ułożenie osprzętu, to masz 2.0. W 1.8 termostat jest obok kopułki rozdzielacza i nie ma zaworu wolnych obrotów (zakreślony na czerwono) tylko normalny silniczek krokowy. Nie sugeruj sie pokrywą zaworów te były dość rożne.
http://images25.fotosik.pl/139/4e4026c8cedc86e9.jpg[/img]
Jeśli masz podobne ułożenie osprzętu, to masz 2.0. W 1.8 termostat jest obok kopułki rozdzielacza i nie ma zaworu wolnych obrotów (zakreślony na czerwono) tylko normalny silniczek krokowy. Nie sugeruj sie pokrywą zaworów te były dość rożne.
Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
No to moj silniczek wyglada tak. Ktoś moze sie spotkał z takim cudem?
Czy możliwe jest, ze to nadwozie z 1.8 i przelozony silniczek 2.0?
Czy możliwe jest, ze to nadwozie z 1.8 i przelozony silniczek 2.0?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
no wygląda jak 1.8 8v mam taki sam. moc 92 albo 105 koników, zależy od rynku na który była produkowana.
w nich są dwa paski, jeden od rozrządu, drugi od balansów.
pasek rozrządu pasuje oprócz 1.8 do 2.0 8v i 2.0 8v turbo może to zmyliło mechaniora.
w nich są dwa paski, jeden od rozrządu, drugi od balansów.
pasek rozrządu pasuje oprócz 1.8 do 2.0 8v i 2.0 8v turbo może to zmyliło mechaniora.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
a jeszcze zapytam, gdzie masz mikser do gazu? w rurze?
i czemu masz takie coś dziwnego na przepustnicy? jakas folia, czy klej?
i czemu masz takie coś dziwnego na przepustnicy? jakas folia, czy klej?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Gdzie mam mikser to nie wiem... (jak to wogole wyglada?) Za to wiem, gdzie mam reduktor - po wewnetrzenej stronie lewego przedniego kola. Przy dojezdzaniu do kraweznika reduktor bedzie pierwszy...
To takie dziwne na przepustnicy to inna historia - powinna tam byc dziurka na srubke albo przynajmniej zaslepke, a ja tam mialem jakis sztukowany korek z dziura i lewe powietrze mi tamtedy sie dostawalo. Mechanior mi to zakleil silikonem na wysokie temperaturki, a ja na to polozylem latke z tasmy klejacej - wyglada nieco laniej niz czerwony silikon.
To takie dziwne na przepustnicy to inna historia - powinna tam byc dziurka na srubke albo przynajmniej zaslepke, a ja tam mialem jakis sztukowany korek z dziura i lewe powietrze mi tamtedy sie dostawalo. Mechanior mi to zakleil silikonem na wysokie temperaturki, a ja na to polozylem latke z tasmy klejacej - wyglada nieco laniej niz czerwony silikon.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Wygląda tak jak 2.0 albo 1.8 .
Weź słomke ( taką do picia) podjedź do mechanika , wykręć jedna świece ( obojętne która) wsadź słomke w dziure po swiecy.
Wrzuć V bieg i popychając auto zmierz ile sie schowa słomka od min do max jak 9 cm masz 2.0 jak mniej to masz 1.8 i będziesz spał spokojnie.
P.s Widze ,że jesteś z Kraka jak będzie następny zlot to podjedź i bedziemy sie bawić
Weź słomke ( taką do picia) podjedź do mechanika , wykręć jedna świece ( obojętne która) wsadź słomke w dziure po swiecy.
Wrzuć V bieg i popychając auto zmierz ile sie schowa słomka od min do max jak 9 cm masz 2.0 jak mniej to masz 1.8 i będziesz spał spokojnie.
P.s Widze ,że jesteś z Kraka jak będzie następny zlot to podjedź i bedziemy sie bawić
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Delta - Mam inny silnik niz myslalem...
Wszystko wskazuje, że to 1.8 8v, 79,2 mm skoku tłoka (sposób ze słomką).
2.0 z taką górą to rzadki silnik, Dedry w automacie miały coś takiego, ten ma rurę rezonansową (przed przepustnicą) a w 2.0 jej nie było. Ale jeżeli to przeszczep, to wszystko jest możliwe.
2.0 z taką górą to rzadki silnik, Dedry w automacie miały coś takiego, ten ma rurę rezonansową (przed przepustnicą) a w 2.0 jej nie było. Ale jeżeli to przeszczep, to wszystko jest możliwe.