Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 sie 2019, 2:42

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 08 paź 2007, 11:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Witam. Dziś zrobiłem rzecz którą będę pamiętał do końca życia, a mianowicie pospawałem tłumik i przeciągnąłem silnik na 3 biegu do 7000obr bo chciałem posłuchać jak brzmi. No i po tym usłyszałem stuki przy powyżej 2000obr. więc pojechałem do mechanika, a on mówi że albo sworzeń na korbie(lepsza opcja) lub panewka na wale(wał do szlifu itd). Więc mam do was koledzy pytanie czy ktoś z was nie spotkał się z takim przypadkiem lub nie wie ile może kosztować taka zabawa? Czy po prostu nie opłaci się bardziej wymiana silnika. Pozdrawiam.

Dane silnika:

1.8 8V 1994r

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 12:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 807
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
"karol1125" pisze:
albo sworzeń na korbie(lepsza opcja) lub panewka na wale(wał do szlifu itd). Więc mam do was koledzy pytanie czy ktoś z was nie spotkał się z takim przypadkiem lub nie wie ile może kosztować taka zabawa? Czy po prostu nie opłaci się bardziej wymiana silnika. Dane silnika:1.8 8V 1994r
Z "danych" - brakuje mi głównie PRAWDZIWEGO przebiegu auta . Bo obrócenie panewek nie następuje z powodu jednorazowego przekroczenia granicznych obrotów , tylko nadmiernego zużycia panewek . Dopiero po rozebraniu silnika ( bez którego na pewno się nie obejdzie ) dowiesz się - co tak na prawdę wymaga reanimacji . Natomiast , jeśli auto ma 250 tys lub więcej kilometrów - musisz się liczyć z remontem kapitalnym , na który prawdopodobnie braknie ci 3 tys zł , jeśli całość robiłby mechanik . Przy demontażu i montażu we własnym zakresie - z trudem zmieścisz się w "dwójce" . To wszystko przy założeniu , że robisz remont dla siebie i chcesz tym autem jeździć jeszcze długo .
Przekładka silnika na identyczny jest rozwiązaniem szybszym , tańszym ( tym bardziej , że stary silnik jeszcze można sprzedać na części ) - ale czy lepszym ? Kupienie używanego silnika to loteria i może się okazać , że masz dwa do remontu ...
Najprostsze i najtańsze rozwiązanie to wymiana samych panewek i dalsza jazda . W 99% można założyć , że to one i to nie na podporach wału , tylko na wykorbieniach . Da się to zrobić od dołu - po demontażu miski olejowej .

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 12:26 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11082
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
silniktrochę inny ale idea ta sama link

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 12:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Silnik ma przebieg 166 tyś., ale czy to prawda to nie wiem bo kupiłem auto 3 miesiące temu. A czy było coś kręcone na blacie?????? Wielka niewiadoma. :?

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 13:26 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11082
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
to w sumie mały przebieg jak na 94r, zdejmiesz miskę to zobaczysz, ale komplet panewek zmieści się w 200pln + szlif , jeśli to wina wału oczywiście

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 15:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Posty: 356
Lokalizacja: Kraków
Silnik byl dobrze rozgrzany zanim zaczales wkrecac go ? :wink:

_________________
>www.italiantunedcars.pl


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 16:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Był rozgrzany bo zrobiłem już jakieś 5km(po mieście) przed tym kręceniem, ale nie zaprzeczę że wcześniej czasami kręciłem go na zimnym. To teraz zaczynam rozumieć dlaczego siadło. Jestem dość młodym kierowcą i dopiero się uczę co wolno, a czego nie z samochodem. Choć nie usprawiedliwia mnie nic, ponieważ wiedziałem że na zimnym nie wolno szaleć. Mój błąd :x

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 17:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Posty: 1681
Lokalizacja: Łódź -
niebędzie żle te silniki były montowane w Tipo to czesci w razie czego znajdziesz , powiedz teraz jak stuka zapala sie lampka może od ciśnienia oleju ??

_________________
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 19:39 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00
Posty: 958
Witam,
Niestety, te silniki, szczególnie z większym przebiegiem (blisko 200kkm), można uszkodzić kręcąc "do oporu" na jałowo. Prawdopodobnie poszła panewka.
Pozdrawiam

_________________
Wujek odszedl od nas na zawsze...


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 19:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Posty: 356
Lokalizacja: Kraków
Jako ,ze mam wskaznik temp i cisn oleju dosyc dokladny to wiem ,ze 5km to za malo zeby byly optymalne warunki :wink: I zazwyczaj leca wtedy panewki , z uwagi na zle smarowanie , pompa raczej nie padla :roll:

_________________
>www.italiantunedcars.pl


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 21:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
"Egon" pisze:
niebędzie żle te silniki były montowane w Tipo to czesci w razie czego znajdziesz , powiedz teraz jak stuka zapala sie lampka może od ciśnienia oleju ??
Lampka się nie zapala. Jutro natomiast po pracy zwalam miskę i robię wgląd od dołu. Oby to była któraś z tych panewek.

Aha i powiedzcie mi od jakiego przebiegu te silniki biorą olej?

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 21:09 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11082
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
"od jakiego przebiegu" to pojęcie względne, mój kapiszon ma 270 tyś i nie bierze nawet grama :D

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 21:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
No mój właśnie też nie. Więc jak będzie trzeba rozpołowić silnik to opłaca się wymieniać pierścienie?

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 21:28 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00
Posty: 44
Lokalizacja: Walbrzych
Silniki 18 widzialem na alegro facet przywozi je z niemiec wloch widzialem taki za 1000 zl maly przebieg i daje jakas tam gwarancje...Remontu sie nieoplaci robic,chyba ze to tylko panewki
Kazdy silnik bierze olej nawet nowy z fabryki i to wiecej jak gram,a kolegi kapiszon to chyba ma silnik ale chyba bezolejowy
Moja delta na 7 tys km wziela 0,4 l 10w40 mam 110tysiecy przejechane


Ostatnio zmieniony 08 paź 2007, 21:46 przez toni, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 08 paź 2007, 21:45 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11082
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
"toni" pisze:
kolegi kapiszon to chyba ma silnik ale chyba bezolejowy

ile wlewam tyle wylewam, "a jakaś tam gwarancja" to mała zachęta do wydania 1000pln

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl