Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 paź 2019, 9:10

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 cze 2005, 18:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Posty: 697
Lokalizacja: Bełchatów
Witam.
Czy macie jakieś doświadczenia związane czyjnikiem położenia przepustnicy, np. jakie są objawy uszkodzenia tego elementu, przy jakim przebiegu Wam padł itp, itd.


Na górę
PostDodany: 14 cze 2005, 8:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Posty: 692
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz
Czy chodzi ci o potencjometr przepustnicy?

_________________
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest


Na górę
PostDodany: 15 cze 2005, 8:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Posty: 697
Lokalizacja: Bełchatów
Tak, dokładnie, można go też nazwać potencjometrem.


Na górę
PostDodany: 15 cze 2005, 12:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Posty: 692
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz
To przynajmniej u mnie objawy rozregulowania były takie, że silnik czasem trzymał cały czas obroty ok2tyś, po zdjęciu nogi z gazu i wysprzęgleniu jakąś sekunde zajmuje mu zanim spadną obroty. Ogólnie podobne objawy daje jak silnik krokowy ( przynajmniej u mnie). Po regulacji wszystko się uspokoiło.

_________________
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest


Na górę
PostDodany: 15 cze 2005, 13:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Posty: 697
Lokalizacja: Bełchatów
U mnie właściwie nie ma różnicy czy jest podpięty potencjometr, czy wtyczka jest wypięta. Na benzynie może troszke bardziej niespokojnie pracuje, ale na gazie jest OK. W każdym przypadku silnik daje się uruchomić (na benzymie pali się kontrolka wtrysku). Niby sprawdzałem rezystancje tego czujnika i jego ciągłość, wszystko wskazywało że jest sprawny, ale skoro na pracę silnika nie ma wpływu, to pewnie coś mu dolega. Mam też coś takiego: przy zmianie biegu na wyższy, czyli zdjęciu nogi z gazu i ponownym wciśnięciu jakby muli silnik, to tylko chwila jednak odczuwalna, zastanawiam się, czy to nie właśnie od potencjometru przepustnicy.


Na górę
PostDodany: 31 lip 2005, 14:27 
"makek" pisze:
U mnie właściwie nie ma różnicy czy jest podpięty potencjometr, czy wtyczka jest wypięta. Na benzynie może troszke bardziej niespokojnie pracuje, ale na gazie jest OK. W każdym przypadku silnik daje się uruchomić (na benzymie pali się kontrolka wtrysku). Niby sprawdzałem rezystancje tego czujnika i jego ciągłość, wszystko wskazywało że jest sprawny, ale skoro na pracę silnika nie ma wpływu, to pewnie coś mu dolega. Mam też coś takiego: przy zmianie biegu na wyższy, czyli zdjęciu nogi z gazu i ponownym wciśnięciu jakby muli silnik, to tylko chwila jednak odczuwalna, zastanawiam się, czy to nie właśnie od potencjometru przepustnicy.
Właśnie, mam takie same objawy w mojej dedrze 1.8 '91
na gazie jest wszystko ok, natomiast na paliwie troszkę przymula przy zmianie biegu i ponownym wciśnięciu pedału gazu.
Jak ktoś wie o co chodzi - proszę o pilną odpowiedź, dzięki. :lol:
p.s., u mnie dochodzi do tego jeszcze brudne opary - czarne jak w dieslach :cry:


Na górę
   
PostDodany: 31 lip 2005, 21:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Posty: 697
Lokalizacja: Bełchatów
Kwestia mojego potencjometru jest jeszcze otwarta, w sklepie powiedzieli ok 300 zł (aż tak źle nie jest , żeby go wymieniać). Ktoś pisał, że rozbierał ten czujnik, najwyraźniej mój jest inny, twierdzę, że jest nierozbieralny, a na pewno później nie da się go złożyć. Zdaje się, że to Tobie mechanik sugerował uszkodzenie silnika krokowego w temacie dymienia, powiem tak: więcej do niego nie jedź. Obserwuj poziom oleju, jeżeli dymi tylko na benzynie (ile pali na Pb?) to stawiałbym raczej na bogatą mieszankę (jaki kolor mają świece, czy jest katalizator?). Silnik krokowy steruje obejściem przepustnicy, w normalnej jeździe przekłamanie przy otwartym silniku krokowym jest niewielkie,(info z potencjometru przepustnicy) ponieważ stosunek powierzchni przekroju obejścia i kanału przepustnicy jest dość duży. Można przy właściwych obrotach, wypiąć wtyczkę od silnika krokowego, którego trzpień pozostanie w niezmienionym położeniu, może coś się zmieni.....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl