Nuova Delta - za wysoka temperatura

Awatar użytkownika
Student_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Student_ » 09 maja 2005, 21:07

Witam
Mam pytanko tego typu: co moze być przyczyną wysokiej temperatury silnika w mojej delcie ? Podczas jazdy w trasie mam ok 90st. ale jak już np stane na światłach temperatura wzrasta do 110 i wtedy wlacza sie "wichura" :) Jednak gdy jade w trasie i wlacze klime to temperatura podskakuje do 110 znowu i tak trzyma sie non-stop. Teraz jest zimno, ale jak bedzie cieplej to nie wiem czy nie skonczy mi sie skala temperatury na desce :)
Probowalem zmierzyc termometrem temperature plynu (czy mnie czasem nie oszukuje wskaźnik) podczas stania samochodu, ale po odkreceniu korka strasznie sie wylewa i parzy w rece więc nici z tego.
Jakies pomysly co moze byc przyczyna ?

Z GÓRY wielkie dzięki
pozdrawiam,
Student_
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy

Lancia - i wszystko jasne

Anonymous

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Anonymous » 09 maja 2005, 21:13

raczej tylko na pewno TERMOSTAT


:D :twisted: :D

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: mustafi » 09 maja 2005, 21:45

nie mam klimy wiec co do tej czesci sie nie wypowiem ale jesli chodzi o rosnaca temp. podczas postoju to tez tak mam i wedlug mnie to naturalne, poprostu wentylator wlacza sie dosc pozno. Nie sadze ze to wina termostatu bo wymienialem na nowy i tak bylo zawsze po wymianie.
Obrazek

Anonymous

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Anonymous » 09 maja 2005, 21:49

jednak przy 110 stopniach, to jednak troche za późno się włancza


:D :twisted: :D

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: mustafi » 09 maja 2005, 22:00

czy ja wiem..czy to jest dokladnie 110..mi sie zdaje ze jakos tak miedzy 100 a 110 ale nie pamietam dokladnie. Z tego co wiem moment wlaczania sie wentylatora jest zalezny od czujnika a nie od termostatu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Student_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Student_ » 09 maja 2005, 22:25

Z tego co wiem jakby byl termostat popsuty to by tylko otwieral doplyw zimnego powietrza i silnik by byl non-stop chlodzony a u mnie on dziala, tj zamyka i otwiera sie.
Wiec pewnie czujnik, wie ktos gdzie on sie znajduje, w chlodnicy gdzies ?
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy

Lancia - i wszystko jasne

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: mustafi » 09 maja 2005, 22:31

"Student_" pisze:Z tego co wiem jakby byl termostat popsuty to by tylko otwieral doplyw zimnego powietrza
termostat jest na WODNYM ukladzie chlodzenia, wiec otwiera i zamyka duzy obieg wody a nie powietrza. Termostat to najczesciej psujaca sie czesc w Delcie II ale u ciebie jest OK. Popsuty podczas jazdy utrzymuje temp 70 st C.
Wiec pewnie czujnik, wie ktos gdzie on sie znajduje, w chlodnicy gdzies ?
nie powiem Ci czy na 100% masz zle, poniewaz u mnie jest podobnie, moze wypowiedza sie inni uzytkownicy Delty II w jakiej temp wlacza sie u nich wentylator.
Obrazek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: wujek » 09 maja 2005, 23:28

Witaj,
Podczas sprawdzania i uzupełniania klimy poradzono mi oczyszenie obu
chłodnic (zenętrzne) z owadów, błota itp., aby poprawić warunki chłodzenia silnika i klimy.
Zdjąłem atrapę, pojemnik pistoletu do lakierowania napełniłem wodą
i zacząłem tą wodą "malować" chłodnicę. Po trzecim ładowaniu pojemnika
woda zaczęła pokazywać na drugiej stronie chłodnicy (tej "silnikowej").
Po 5-tym, czy też 6-tym zbiorniku przechodziła przez obie chłodnice dość
swobodnie. A skutek?
Znaczna poprawa chłodzenia silnika. szczególnie podczas jazdy miejskiej.
Aha, mycie wykonałem czystą kranówką, na zimnym silniku.

Wentylator załączany jest przez włącznik termiczny, zazwyczaj zamontowany w dolnym rogu chłodnicy.
Temperaturę płynu chłodzącego można zmierzyć bez otwierania układu chłodzenia. Zazwyczaj ciśnienie w układzie jest wyższe, niż zewnętrzne,
często korki wlewu mają odpowiednie zaworki otwierające się dopiero po przekroczeniu poziomu bezpieczeństwa (aby gotujący się płyn nie rozsadził elementów układu). Otwarcie układu, gdy temperatura zbliża się do temp. wrzenia płynu, powoduje gwałtowny spadek ciśnienie w układzie chłodzenia i wówczas płyn może się gwałtownie zacząć gotować.
Ubocze efekty to poparzenia rąk i zapowietrzenie z możliwością uszkodzenia najcieplejszej części silnika, czyli głowicy.
W instrukcjach obsługi wielu marek samochodów spotkałem ostrzeżenia
przed rozszcelnianiem układu chłodzenia (czyli otwieraniem korków na chłodnicach, zbiorniczkach wyrównawczych itp.).
Fizyka popiera te instrukcje, a dobrym przykładem jest pomiar temperatury wrzątku na herbatę na Kasprowym (trochę ponad 90 stopni Celsj. i w Międzyzdrojach -mocne 100).
Wracając do pomiaru temperatury cieczy chłodzącej-metalowa część chłodnicy ma taką samą temperaturę, jak jej zawartość (chyba że sporo kamienia i szlamu osadziło się na ściankach chłodnicy). Termometr zwykły lub elektroniczny. Warto taki pomiar wykonać, gdyż zegarki na desce mogą przekłamywać.
Pozdrawiam

Anonymous

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Anonymous » 10 maja 2005, 9:00

Chyba wiem z czym masz problem bo masz takie same auto jak ja.

1. Pierwsza rzecz to chłdnica, może ale nie musi być zapchana, jeżeli na całej powierzchni robi sie gorąca tzn że wszystkie rurki przepuszczają.

2. Wentylator chłodnicy ma 2 biegi w zależności od temperatury. Na początku chodzi powoli a później na pełnej prędkości. Do wiatraka jest przykręcy opornik oraz taki dziwny topnik coś ala bezpiecznik (on przykręcony jest na dwie śruby do wiatraka). Jeżeli nie ma przejścia przez opornik, który jest odpowiedzialny za 1 bieg wiatraka to wentylator bedzie się włączał tylko na drugim-szybkim biegu. Możliwe że ten topnik się przepalił.

Prawidło jest tak:
Zapalasz silnik
- rośnie tempetarura
- przy 85st.C górna rura do chłodnicy zaczyna się nagrzewać oraz chłodnica, ponieważ otworzył się termostat
- po paru minutach nie tak od razu temperatura przekracza 100stC i włącza się wiatrak na 1 biegu
- po przekroczeniu około 105st.C (dokładnie nie wiem) wiatrak włacza się na rugim biegu

(UWAGA: Wiatrak włącza się od czujniaka zamontowanego w chłodnicy więc jak się włączy witrak tzn że temperatura w całym uladziem ma powyżej 100st.C)

Awatar użytkownika
Student_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Student_ » 10 maja 2005, 12:45

Faktycznie chlodnice mam w muchach, przeczyszcze i zobacze co sie bedzie dzialo dalej.

Dzieki wielkie

Pozdrawiam,
Student_
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy

Lancia - i wszystko jasne

Anonymous

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: Anonymous » 10 maja 2005, 14:46

"Student_" pisze:Faktycznie chlodnice mam w muchach, przeczyszcze i zobacze co sie bedzie dzialo dalej.

Dzieki wielkie

Pozdrawiam,
Student_
To że chłodnica jest w muchach to nic nie oznacza ważne jest co jest w środku. Jak kiedyś komuś puściła uszczelka i poszedł olej na układ chłodzenia do się mogła zapchać chłodnica.

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Nuova Delta - za wysoka temperatura

Post autor: dexus » 10 maja 2005, 21:56

Ja tak miałem w mojej dedrze, wymieniłem termowłącznik dmuchawy i nic, przeczyściłem cały układ i nic, a przyczyną okazał się termostat który w trakcie jazdy trzymał ładnie 90C a w koreczku już podchodziło na czerwone pole i dopiero załączał się wentylator. Okazało się że nie otwierał się całkowicie i troche zajmowało zanim gorący płyn dotarł na chłodnice i załączył termowłącznik.
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”