Nuova Delta - za wysoka temperatura
- Student_
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontakt:
Nuova Delta - za wysoka temperatura
Witam
Mam pytanko tego typu: co moze być przyczyną wysokiej temperatury silnika w mojej delcie ? Podczas jazdy w trasie mam ok 90st. ale jak już np stane na światłach temperatura wzrasta do 110 i wtedy wlacza sie "wichura" Jednak gdy jade w trasie i wlacze klime to temperatura podskakuje do 110 znowu i tak trzyma sie non-stop. Teraz jest zimno, ale jak bedzie cieplej to nie wiem czy nie skonczy mi sie skala temperatury na desce
Probowalem zmierzyc termometrem temperature plynu (czy mnie czasem nie oszukuje wskaźnik) podczas stania samochodu, ale po odkreceniu korka strasznie sie wylewa i parzy w rece więc nici z tego.
Jakies pomysly co moze byc przyczyna ?
Z GÓRY wielkie dzięki
pozdrawiam,
Student_
Mam pytanko tego typu: co moze być przyczyną wysokiej temperatury silnika w mojej delcie ? Podczas jazdy w trasie mam ok 90st. ale jak już np stane na światłach temperatura wzrasta do 110 i wtedy wlacza sie "wichura" Jednak gdy jade w trasie i wlacze klime to temperatura podskakuje do 110 znowu i tak trzyma sie non-stop. Teraz jest zimno, ale jak bedzie cieplej to nie wiem czy nie skonczy mi sie skala temperatury na desce
Probowalem zmierzyc termometrem temperature plynu (czy mnie czasem nie oszukuje wskaźnik) podczas stania samochodu, ale po odkreceniu korka strasznie sie wylewa i parzy w rece więc nici z tego.
Jakies pomysly co moze byc przyczyna ?
Z GÓRY wielkie dzięki
pozdrawiam,
Student_
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
Nuova Delta - za wysoka temperatura
nie mam klimy wiec co do tej czesci sie nie wypowiem ale jesli chodzi o rosnaca temp. podczas postoju to tez tak mam i wedlug mnie to naturalne, poprostu wentylator wlacza sie dosc pozno. Nie sadze ze to wina termostatu bo wymienialem na nowy i tak bylo zawsze po wymianie.
Nuova Delta - za wysoka temperatura
jednak przy 110 stopniach, to jednak troche za późno się włancza
Nuova Delta - za wysoka temperatura
czy ja wiem..czy to jest dokladnie 110..mi sie zdaje ze jakos tak miedzy 100 a 110 ale nie pamietam dokladnie. Z tego co wiem moment wlaczania sie wentylatora jest zalezny od czujnika a nie od termostatu.
- Student_
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontakt:
Nuova Delta - za wysoka temperatura
Z tego co wiem jakby byl termostat popsuty to by tylko otwieral doplyw zimnego powietrza i silnik by byl non-stop chlodzony a u mnie on dziala, tj zamyka i otwiera sie.
Wiec pewnie czujnik, wie ktos gdzie on sie znajduje, w chlodnicy gdzies ?
Wiec pewnie czujnik, wie ktos gdzie on sie znajduje, w chlodnicy gdzies ?
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
Nuova Delta - za wysoka temperatura
termostat jest na WODNYM ukladzie chlodzenia, wiec otwiera i zamyka duzy obieg wody a nie powietrza. Termostat to najczesciej psujaca sie czesc w Delcie II ale u ciebie jest OK. Popsuty podczas jazdy utrzymuje temp 70 st C."Student_" pisze:Z tego co wiem jakby byl termostat popsuty to by tylko otwieral doplyw zimnego powietrza
nie powiem Ci czy na 100% masz zle, poniewaz u mnie jest podobnie, moze wypowiedza sie inni uzytkownicy Delty II w jakiej temp wlacza sie u nich wentylator.Wiec pewnie czujnik, wie ktos gdzie on sie znajduje, w chlodnicy gdzies ?
Nuova Delta - za wysoka temperatura
Witaj,
Podczas sprawdzania i uzupełniania klimy poradzono mi oczyszenie obu
chłodnic (zenętrzne) z owadów, błota itp., aby poprawić warunki chłodzenia silnika i klimy.
Zdjąłem atrapę, pojemnik pistoletu do lakierowania napełniłem wodą
i zacząłem tą wodą "malować" chłodnicę. Po trzecim ładowaniu pojemnika
woda zaczęła pokazywać na drugiej stronie chłodnicy (tej "silnikowej").
Po 5-tym, czy też 6-tym zbiorniku przechodziła przez obie chłodnice dość
swobodnie. A skutek?
Znaczna poprawa chłodzenia silnika. szczególnie podczas jazdy miejskiej.
Aha, mycie wykonałem czystą kranówką, na zimnym silniku.
Wentylator załączany jest przez włącznik termiczny, zazwyczaj zamontowany w dolnym rogu chłodnicy.
Temperaturę płynu chłodzącego można zmierzyć bez otwierania układu chłodzenia. Zazwyczaj ciśnienie w układzie jest wyższe, niż zewnętrzne,
często korki wlewu mają odpowiednie zaworki otwierające się dopiero po przekroczeniu poziomu bezpieczeństwa (aby gotujący się płyn nie rozsadził elementów układu). Otwarcie układu, gdy temperatura zbliża się do temp. wrzenia płynu, powoduje gwałtowny spadek ciśnienie w układzie chłodzenia i wówczas płyn może się gwałtownie zacząć gotować.
Ubocze efekty to poparzenia rąk i zapowietrzenie z możliwością uszkodzenia najcieplejszej części silnika, czyli głowicy.
W instrukcjach obsługi wielu marek samochodów spotkałem ostrzeżenia
przed rozszcelnianiem układu chłodzenia (czyli otwieraniem korków na chłodnicach, zbiorniczkach wyrównawczych itp.).
Fizyka popiera te instrukcje, a dobrym przykładem jest pomiar temperatury wrzątku na herbatę na Kasprowym (trochę ponad 90 stopni Celsj. i w Międzyzdrojach -mocne 100).
Wracając do pomiaru temperatury cieczy chłodzącej-metalowa część chłodnicy ma taką samą temperaturę, jak jej zawartość (chyba że sporo kamienia i szlamu osadziło się na ściankach chłodnicy). Termometr zwykły lub elektroniczny. Warto taki pomiar wykonać, gdyż zegarki na desce mogą przekłamywać.
Pozdrawiam
Podczas sprawdzania i uzupełniania klimy poradzono mi oczyszenie obu
chłodnic (zenętrzne) z owadów, błota itp., aby poprawić warunki chłodzenia silnika i klimy.
Zdjąłem atrapę, pojemnik pistoletu do lakierowania napełniłem wodą
i zacząłem tą wodą "malować" chłodnicę. Po trzecim ładowaniu pojemnika
woda zaczęła pokazywać na drugiej stronie chłodnicy (tej "silnikowej").
Po 5-tym, czy też 6-tym zbiorniku przechodziła przez obie chłodnice dość
swobodnie. A skutek?
Znaczna poprawa chłodzenia silnika. szczególnie podczas jazdy miejskiej.
Aha, mycie wykonałem czystą kranówką, na zimnym silniku.
Wentylator załączany jest przez włącznik termiczny, zazwyczaj zamontowany w dolnym rogu chłodnicy.
Temperaturę płynu chłodzącego można zmierzyć bez otwierania układu chłodzenia. Zazwyczaj ciśnienie w układzie jest wyższe, niż zewnętrzne,
często korki wlewu mają odpowiednie zaworki otwierające się dopiero po przekroczeniu poziomu bezpieczeństwa (aby gotujący się płyn nie rozsadził elementów układu). Otwarcie układu, gdy temperatura zbliża się do temp. wrzenia płynu, powoduje gwałtowny spadek ciśnienie w układzie chłodzenia i wówczas płyn może się gwałtownie zacząć gotować.
Ubocze efekty to poparzenia rąk i zapowietrzenie z możliwością uszkodzenia najcieplejszej części silnika, czyli głowicy.
W instrukcjach obsługi wielu marek samochodów spotkałem ostrzeżenia
przed rozszcelnianiem układu chłodzenia (czyli otwieraniem korków na chłodnicach, zbiorniczkach wyrównawczych itp.).
Fizyka popiera te instrukcje, a dobrym przykładem jest pomiar temperatury wrzątku na herbatę na Kasprowym (trochę ponad 90 stopni Celsj. i w Międzyzdrojach -mocne 100).
Wracając do pomiaru temperatury cieczy chłodzącej-metalowa część chłodnicy ma taką samą temperaturę, jak jej zawartość (chyba że sporo kamienia i szlamu osadziło się na ściankach chłodnicy). Termometr zwykły lub elektroniczny. Warto taki pomiar wykonać, gdyż zegarki na desce mogą przekłamywać.
Pozdrawiam
Nuova Delta - za wysoka temperatura
Chyba wiem z czym masz problem bo masz takie same auto jak ja.
1. Pierwsza rzecz to chłdnica, może ale nie musi być zapchana, jeżeli na całej powierzchni robi sie gorąca tzn że wszystkie rurki przepuszczają.
2. Wentylator chłodnicy ma 2 biegi w zależności od temperatury. Na początku chodzi powoli a później na pełnej prędkości. Do wiatraka jest przykręcy opornik oraz taki dziwny topnik coś ala bezpiecznik (on przykręcony jest na dwie śruby do wiatraka). Jeżeli nie ma przejścia przez opornik, który jest odpowiedzialny za 1 bieg wiatraka to wentylator bedzie się włączał tylko na drugim-szybkim biegu. Możliwe że ten topnik się przepalił.
Prawidło jest tak:
Zapalasz silnik
- rośnie tempetarura
- przy 85st.C górna rura do chłodnicy zaczyna się nagrzewać oraz chłodnica, ponieważ otworzył się termostat
- po paru minutach nie tak od razu temperatura przekracza 100stC i włącza się wiatrak na 1 biegu
- po przekroczeniu około 105st.C (dokładnie nie wiem) wiatrak włacza się na rugim biegu
(UWAGA: Wiatrak włącza się od czujniaka zamontowanego w chłodnicy więc jak się włączy witrak tzn że temperatura w całym uladziem ma powyżej 100st.C)
1. Pierwsza rzecz to chłdnica, może ale nie musi być zapchana, jeżeli na całej powierzchni robi sie gorąca tzn że wszystkie rurki przepuszczają.
2. Wentylator chłodnicy ma 2 biegi w zależności od temperatury. Na początku chodzi powoli a później na pełnej prędkości. Do wiatraka jest przykręcy opornik oraz taki dziwny topnik coś ala bezpiecznik (on przykręcony jest na dwie śruby do wiatraka). Jeżeli nie ma przejścia przez opornik, który jest odpowiedzialny za 1 bieg wiatraka to wentylator bedzie się włączał tylko na drugim-szybkim biegu. Możliwe że ten topnik się przepalił.
Prawidło jest tak:
Zapalasz silnik
- rośnie tempetarura
- przy 85st.C górna rura do chłodnicy zaczyna się nagrzewać oraz chłodnica, ponieważ otworzył się termostat
- po paru minutach nie tak od razu temperatura przekracza 100stC i włącza się wiatrak na 1 biegu
- po przekroczeniu około 105st.C (dokładnie nie wiem) wiatrak włacza się na rugim biegu
(UWAGA: Wiatrak włącza się od czujniaka zamontowanego w chłodnicy więc jak się włączy witrak tzn że temperatura w całym uladziem ma powyżej 100st.C)
- Student_
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontakt:
Nuova Delta - za wysoka temperatura
Faktycznie chlodnice mam w muchach, przeczyszcze i zobacze co sie bedzie dzialo dalej.
Dzieki wielkie
Pozdrawiam,
Student_
Dzieki wielkie
Pozdrawiam,
Student_
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
Nuova Delta - za wysoka temperatura
To że chłodnica jest w muchach to nic nie oznacza ważne jest co jest w środku. Jak kiedyś komuś puściła uszczelka i poszedł olej na układ chłodzenia do się mogła zapchać chłodnica."Student_" pisze:Faktycznie chlodnice mam w muchach, przeczyszcze i zobacze co sie bedzie dzialo dalej.
Dzieki wielkie
Pozdrawiam,
Student_
Nuova Delta - za wysoka temperatura
Ja tak miałem w mojej dedrze, wymieniłem termowłącznik dmuchawy i nic, przeczyściłem cały układ i nic, a przyczyną okazał się termostat który w trakcie jazdy trzymał ładnie 90C a w koreczku już podchodziło na czerwone pole i dopiero załączał się wentylator. Okazało się że nie otwierał się całkowicie i troche zajmowało zanim gorący płyn dotarł na chłodnice i załączył termowłącznik.