Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2019, 23:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 paź 2019, 0:09 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4697
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Temat typu 3 w 1 ;)

1. Czy podsufitka jest klejona do dachu? U mnie smętnie zwisa nad łbem, jakby się odkleiła - jak to zdemontować? W którymś ze starszych wątków ktoś pisał, że nie jest klejona tylko na jakieś rzepy -wobec tego jakim cudem tak równo oryginalnie przylega do dachu?

2. Lusterka zewnętrzne i osławione obłażące "trójkąty" zewnętrzne - czy jest możliwość ich wymiany na inne? Tzn - czy jak kupię jakieś lusterko w ładnym stanie to da się przełożyć ten trójkąt? Mam opcję składaną elektrycznie (choć nie podłączoną) i nie chciałbym z tego rezygnować...

3. Lusterko wewnętrzne mi padło, rozklekotał się "wihajster" od położenia nocnego i lusterko se "lata". Naszła mnie zatem myśl, aby zaopatrzyć się w jakieś Kappowe i podłączyć prąd i mieć samościemniające - tylko jak to ew, podłączyć? Ktoś to kiedyś robił?

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 16 paź 2019, 9:03 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Posty: 382
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków
A więc:
1. Nie podsufitka nie jest klejona do dachu. Podsufitka to cały element który możesz wyjąc z auta. Składa się ze sztywnego fragmentu do którego przytwierdzona (przyklejona) jest część materiałowa i to pewnie Ci się odkleiło. Wyjmij całość - czeka cie walka ze śrubkami i plastikami w okolicach podsufitki oraz osłonami słupków. Wyczyść całość, kup sobie klej natryskowy najlepiej tapicerski - np. takie coś: https://allegro.pl/oferta/klej-tapicer- ... 6966612975 . Z kołuj sobie jakiś twardy wałeczek malarski (b. krótkie włosie, albo gumowy) - nowy czysty + jakieś miękkie elastyczne szpachelki z zaokrąglonymi grubymi krawędziami - lub cokolwiek innego do rozprostowywania materiału bez ostrych krawędzi. Ułóż sobie w na płasko do góry nogami podsufitkę, aplikuj klej jak zaleca producent i nałóż na to materiał który Ci się odkleił. Dalej bawisz się w tapetowanie :) Odstawiasz do wyschnięcia i ponowny montaż w odwrotnej kolejności.
2. Jeśli te "trójkąty to mocowania ruchomej cześci lusterka to jak dobrze pamiętam jakiś stop aluminium. Niestety aluminium (w tym i jego stopy) się utlenia z czasem stąd obłazi farba. Mam to samo. Recepta trzeba zdemontować lusterko z auta, oddzielić aluminiową część od reszty, oczyścić do gołego najlepiej wypiaskować drobną frakcją i pomalować kilkukrotnie zaczynając od podkładów - może być reaktywny i potem akrylowy (tu zdania są podzielonej - mam przetestowane i dobrze się trzyma wbrew temu co piszą niektórzy). Jak będą głębokie wżery w alu. trzeba podszpachlować delikatnie. Dwa ostatnie kroki możesz sam, albo komuś zlecić jak się nie czujesz na siłach. Samemu koszt operacji ok. 60-70zł. (tyle co farby i materiały pomocnicze). przez kogoś zapewne x 4-5 więcej. Jak niespieszny Ci się możesz mi wysłać te elementy to Ci wypiaskuje przy okazji piaskowania swoich gratów (bez kosztowo :> w ramach pomocy klubowej , ale wtedy będziesz mi winny przysługę jak w ojcu chrzestnym :> więc się zastanów)
3. Masz kilka opcji. Najlepsza przestudiować schematy elektryczne z Kappy i spróbować odtworzyć. Schematy powinny być na forum. Niemniej wymagana troszkę bardziej niż podstawowa wiedza o niskich prądach, ale tylko troszkę. Opcja 2 - podebrać sobie napięcie tzw "+" oraz masę tzw "-" z lampki sufitowej przedniej. Zrobisz to przy okazji roboty z podsufitką. Uwaga ryzyko takie że masz napięcie stałe i lusterko będzie pracowało cały czas co wpłynie na stan aku. oraz być może na trwałość samego lusterka. Trzeba było by ustalić czy w originale lusterko ma napięcie stałe czy po stacyjce (zapewne po). Trzecia opcja było by dociągniecie zasilania i masy spod skrzynki bezpiecznikowej z zasilania po stacyjce. Wtedy odpada Ci gdybanie z opcji nr 2, ewentualnie z oświetlenia deski. Gdzie dokładnie się wpiąć na chwilę obecną nie powiem Ci bo pasowało by postudiować schemat el. z Delty II + ostatecznie organoleptycznie sprawdzić milimetrem. Generalnie jeśli nie masz wiedzy jak działa i jaki mierzyć multimetrem, nie zakumulowałeś się z lutownicą, a schemat el. jest jak egipski hieroglif raczej podjedź z tym tematem do elektromechanika. Jak ogarniasz jak wcześniej to spokojnie poradzisz sobie.

_________________
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858


Na górę
PostDodany: 16 paź 2019, 9:53 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4697
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Podsufitka widzę temat na cieplejsze dni.

Trójkąty od lusterek - jeśli piszesz, że "oddzielić" to mniemam, że idzie je też wymienić, czy tak?

Lusterko wewnętrzne - myślałem o masie z lampki sufitowe oraz plusie albo z podświetlenia włącznika lampki (zapala się jak włączasz światła) albo od radia, bo mam zasilanie po stacyjce. Pozostaje kwestia pinu nr 3,czyli sygnału od włącznika świateł cofania - ponoć wtedy lusterko wyłącza przyciemnianie niezależnie od reszty czynników zewnętrznych

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 16 paź 2019, 10:24 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Posty: 382
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków
Nie rozbierałem tych lusterek, ale na pewno ściągalna jest obudowa zewnętrzna w której kryje się mechanizm i lustro. Nie sądzę by fabrycznie to ktoś tak składał by nie dało by się tego rozdzielić - tym bardziej że są to elementy ruchomie względem siebie. Niemniej gdyby jakimś cudem nie dało się oddzielić mechanizmu od aluminiowej postawy (bo np. połączanie jest zaprasowywane w co wątpię) to też nie ma dramatu porostu trzeba sobie będzie całość osłonić grubą folią do piaskowania, czy ręcznego czyszczenia i dalej malowania. Oczywiście lusterko trzeba będzie zdemontować z auta tak czy siak. Do malowania możesz użyć farb klasycznych z podkładami albo np. pomyśleć i nałożyć jako warstwę końcową farbę poliuretanową. Jest bardziej wytrzymała. Żaden kamyczek, krzaczek itp. nie uszkodzą ci tej powłoki - czytaj nie będzie problemu z ponowną korozja alu. Taka farba jest droga ale warto.

lusterko - albo nie podłączaj wyłącznika "ściemy", albo trzeba będzie poszukać tego kabelka w kabinie. Stycznik od wstecznego masz w skrzyni biegów z boku. Duży plastikowy lub metalowy (w zależności od rocznika) element wystający do góry w okolicy wyjścia półosi napędowej to impulsator do napędu licznika. Tak więc ten drugi wkręcany "dzinks" to właśnie stycznik do świateł cofania. Idziesz po kablu od tego stycznika aż do kabiny. Jak poruszasz nim może "odezwie" się gdzieś w okolicy skrzynki bezpieczników - tu pasuje to w dwie osoby. Jedna rusza druga patrzy co lata :) to metoda bez studiowania schematu. Można też popatrzeć w schemat i zobaczyć czy ten kabel nie przewija się przez podstawę bezpieczników i ewentualnie ustalić który to pin i tu się wlutować. Tu raczej najpewniej stycznik w skrzyni to tylko sygnał do przekaźnika który włącza właśnie napięcie na światła, a przekaźnik będzie w skrzynce bezpiecznikowej pod kolumną. Ewentualnie poczekać może ktoś Ci napisze który to kabel w kabinie i gdzie biegnie. Można też od drugiej strony czyli od świateł tylnych ustalić przewód i odszukać go, ale moim zadniej więcej rozbierania wnętrza. Lub opcja trzy trochę na łatwiznę dociągnąć kabelek spod stycznika w s. bieg. lub lampy bezpośrednio tylnej, nie jest to ekonomiczne rozwiązanie ale pomijasz dylematy z szukaniem.

_________________
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858


Na górę
PostDodany: 16 paź 2019, 22:35 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4697
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
A pytanie czy ktokolwiek podłączał lusterko wewnętrzne od Kappy np.?

Wygląda na zupełnie inne mocowanie :/

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 19 paź 2019, 10:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Ja mam takie lusterko w Delcie.
Załącznik:
PhotoEditor_20191017_163749121.jpg
PhotoEditor_20191017_163749121.jpg [ 3.63 MiB | Przejrzano 523 razy ]
Jeśli chodzi o podłączenie
1- plus po zapłonie ( można podłączyć też pod pozycje)
2- masa
3- wsteczny

Jak zamontować opiszę później.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 19 paź 2019, 14:15 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4697
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Będę mega wdzięczny :)

Znalazłem od AR 166, ponoć to samo.

Niestety w Delcie lusterko wygląda na lekko zintegrowane z lampką, myślałem, żeby ten metalowy uchwyt przykleić zaraz na początku szyby a oryginalne lusterko zwyczajnie odciąć i ew. obrobić ten pozostały kikut, ale może masz lepsze rozwiązanie.

No i skąd wziąć plus od świateł cofania, najlepiej gdzieś z kabiny.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 20 paź 2019, 8:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1390
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Nie wiem jak w delcie II ale jak swego czasu adaptowałem lusterko fotochromatyczne do Y bo się żonie w lybrze spodobało i zapragnęła takie mieć to od AR166 było za szerokie i nie dało się słoneczników otworzyć. Od lybry pasowało idealne. Plus wstecznego brałem z tylnej lampy a zasilanie z zapalniczki. Działa do dziś. Mocowanie do szyby identyczne ze zwykłym lusterkiem.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 1:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Tomzik pisze:
19 paź 2019, 14:15


No i skąd wziąć plus od świateł cofania, najlepiej gdzieś z kabiny.

Wsteczny znajdziesz w skrzynce bezpieczników zielone złącze drugi przewód z lewej (biały)
Załącznik:
PhotoEditor_20191021_160506545.jpg
PhotoEditor_20191021_160506545.jpg [ 4.55 MiB | Przejrzano 447 razy ]


Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 6:10 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4697
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Dzięki. A co z fizycznym mocowaniem lusterka? Jak wygląda Twój patent?

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 8:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Właśnie wczoraj zrobiłem opis ze zdjęciami i podczas wysyłania wyskoczył jakiś błąd formularza i wszystko się skasowało.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 9:34 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4697
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Szlag by trafił... A podejmiesz się jeszcze raz?

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 21:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Przygotowanie lusterka z Kappy. (stary typ z przełącznikiem)
Wykręcamy śrubę z tyłu i oddzielamy lusterko od wspornika.
Załącznik:
PhotoEditor_20191018_104302979.jpg
PhotoEditor_20191018_104302979.jpg [ 3.66 MiB | Przejrzano 382 razy ]
Następnie wykręcamy małą śrubkę na torx
Załącznik:
PhotoEditor_20191018_113313470.jpg
PhotoEditor_20191018_113313470.jpg [ 3.47 MiB | Przejrzano 382 razy ]

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 22:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Teraz śrubokrętem 1 delikatnie rozginamy pierścień a 2 podważamy i zdejmujemy go.
Załącznik:
PhotoEditor_20191018_113423073.jpg
PhotoEditor_20191018_113423073.jpg [ 3.56 MiB | Przejrzano 377 razy ]
Następnie wykręcamy trzy wkręty.
Załącznik:
PhotoEditor_20191018_113530922.jpg
PhotoEditor_20191018_113530922.jpg [ 4.06 MiB | Przejrzano 377 razy ]

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, 10:19 przez Rapeek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
PostDodany: 22 paź 2019, 22:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
I mamy gniazdo na wierzchu.Przed wyjęciem kulki z gniazda dobrze byłoby go podgrzać żeby nie pękło.
Załącznik:
PhotoEditor_20191022_222522410.jpg
PhotoEditor_20191022_222522410.jpg [ 3.03 MiB | Przejrzano 371 razy ]
Tak to wygląda po rozebraniu.
Załącznik:
PhotoEditor_20191022_222832906.jpg
PhotoEditor_20191022_222832906.jpg [ 3.98 MiB | Przejrzano 371 razy ]

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, 10:21 przez Rapeek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl