Prisma/Delta - ostatni dzwonek na części

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Prisma/Delta - ostatni dzwonek na części

Post autor: romlen » 24 maja 2009, 13:39

Ten rok jest przełomowym w zdobywaniu części do samochodów pokroju Delty, Prismy, być może z Themą też zaczną się niedługo problemy, jednak wiele części pasuje z Fiata Cromy a ta jak wiadomo była produkowana dość długo.

Przeżyłem szok gdy w tym roku zaplanowałem remont zawieszenia tylnego. W poprzednich latach zrobiłem od podstaw przód, wkładając nowe amortyzatory Magneti-Marelli MM5427G, silentbloki Powerflex oraz poduszki amortyzatorów i inne. Jak walczyłem w zdobywaniu części - oto mała relacja. Jeśli będziecie mieć pytania to zapraszam do brania udziału w dyskusji. Po to tu jesteśmy aby sobie pomagać.

Zwróciłem się z zapytaniem do tego samego gościa co ostatnio kupując amortyzatory na przód. Nie odpowiedział wcale. Zatem wykonałem telefon do przedstawicielstwa Magneti-Marelli w Polsce. Odpowiedzieli że zapomnieć. Zatem zwróciłem się z zapytaniem do naszego kolegi klubowego PatrykaLancia mającego rangę "Specjalista ds części zamiennych" i mającego dostęp do wszelkiego rodzaju informacji o zamiennikach. Jedyne co poradził to amortyzatory KYB na tył, numery katalogowe 333845 i 333846. Jednakże czas oczekiwania był znaczący, zwróciłem się z zapytaniem do mojego kolegi lokalnie w hurtowni motoryzacyjnej czy jest w stanie załatwić i na kiedy. Niestety pech chciał, że sprowadził jeden a drugi miał dojść do miesiąca. No trudno, powiedziałem, jak już się powiedziało A to trzeba powiedzieć B. Nie odwołałem tego zamówienia i grzecznie czekałem. Niestety jakiś czas później powiedział, że trzeba zapomnieć o drugim więc albo biorę ten jeden albo oddaję go. Niestety nie jest mi potrzebny jeden, postanowiłem oddać. Uruchomiłem równocześnie inne kontakty. Zadałem też pytanie korespondencją seryjną do ludzi na Allegro. Najczęściej dostawałem odpowiedź, że nie mają. Jednak jeden odpisał że ma Sachs numery katalogowe 110473 i 110474. Zamówiłem mimo znacznej ceny 344zł/sztuka. Kazał wpłacić zaliczkę. Jednakże jakie było moje zdziwienie kiedy kilka dni później dostałem zwrot zaliczki. Okazało się, że nie jest w stanie wywiązać się z zamówienia. Na szczęście zadzwonił mój kolega z hurtowni mówiąc że zdobył drugi. I tak oto stałem się szczęśliwym posiadaczem chyba ostatnich nowych amortyzatorów KYB w kraju :)

Obrazek

Na szczęście dostałem też informację, że są jeszcze do zdobycia amortyzatory Sachs ale też ostatki w kraju. Jeśli kogoś interesuje - proszę o kontakt. Poszukiwania podkładek (blaszek, talerzyków, nazwijcie to jak chcecie) trzymających sprężynę od góry też okazały się wołaniem na puszczę. Poszukuję do teraz takich podkładek jak na zdjęciu, numery katalogowe oryginału 82422619 (przód) i 82422902 (tył). Mam jedną na przód oraz dwie na tył. Tylne są używane, piaskowane przeze mnie i malowane minią oraz czarną farbą. Są w dobrym stanie ale nówki to nówki.

Obrazek

Obrazek

Nie znam możliwości zamienienia ich a wykonać samemu na jakiejś prasie to wyższa szkoła jazdy. Mam za to poduszki pod amortyzatory (górne łożysko amortyzatora). Do zdobycia łatwiej są przednie niż tylne. Też zajęło mi to sporo czasu.

Obrazek

Obrazek

Reasumując - moja żona (czyt. księgowa) dojrzewa do zakupu drugiego auta do jeżdżenia na co dzień. Widząc problemy w zdobyciu części do mojego samochodu i widmo unieruchomienia go na długie tygodnie nie możemy sobie pozwolić na taki przestój. Dodatkowo weterana nie powinno się już eksploatować jak młodsze egzemplarze.

Każdy z Was, mający samochód z lat 80tych musi sobie zdać sprawę, że zdobywanie części do nich jest karkołomnym zajęciem. Mając ochotę i ambicję posiadania samochodu w stylu wczesnych weteranów szos musimy uzbroić się w:

- cierpliwość
- zasobny portfel
- zapas części używanych (patrz moja szopa :) )
- zapał

Satysfakcja gwarantowana.

Obrazek

Obrazek

P.S. Szkoda że Fiat nie wspiera takich zapaleńców jak my aby umożliwić zdobywanie części z różnych źródeł o których my nie mamy bladego pojęcia. Popatrzmy na posiadaczy np Mercedesa. Tam zdobycie części do modeli z lat 70tych to bułka z masłem. Może spróbujemy wspólnymi siłami taką akcję wyegzekwowania pomocy? Dla firmy to będzie chyba kolejny atut i punkt na plus.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców i szaleńców trzymających leciwe samochody :)
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Prisma/Delta - ostatni dzwonek na części

Post autor: Torell007 » 24 maja 2009, 14:20

Sytuacja jest o tyle przykra,ze w ASO czesci wiekszosc idzie kupic jedynie do aut ktorych produkcja nie zakonczyla sie pozniej niz 10 lat temu.W kazdym innym przypadku robia przeglad na magazynie i wyprzedaja w promocji wszystkie graty.Jest to informacja jaka uzyskalem dawno temu od zaprzyjaznionej osoby pracujacej w ASO.Kolejna sprawa jest to,ze wlosi specjalnie sami sie nie przejmuja tym...do delty czy prismy w polsce ciezko dostac wiele czesci, i z roku na rok jest coraz gorzej.Nie jest to golf czy mercedes,popularnosc tych aut szczegolnie z uwagi na fakt ze nigdy nie byly oficjalnie u nas sprzedawane dodatkowo powoduje,ze sa egzotyczne, a i w ASO na auta nie oferowane w polskiej w sieci dilerskiej ciezko znalesc katalog czesci ;) pozostaje ebay,allegro i ludzie posiadajacy wlasne szopy ;) bo na veme,imperegom i wiele innych firm coraz mniej mozna juz liczyc :(

-- 24 Maj 2009, 14:35 --
romlen pisze:P.S. Szkoda że Fiat nie wspiera takich zapaleńców jak my aby umożliwić zdobywanie części z różnych źródeł o których my nie mamy bladego pojęcia. Popatrzmy na posiadaczy np Mercedesa. Tam zdobycie części do modeli z lat 70tych to bułka z masłem. Może spróbujemy wspólnymi siłami taką akcję wyegzekwowania pomocy? Dla firmy to będzie chyba kolejny atut i punkt na plus.
mysle,ze koncern FIAT nie koniecznie jest zainteresowany ratowaniem zabytkowych aut.Przykladem moze byc np wycieczka do ASO Fiat i zapytanie sie o jakies czesci do np. RITMO czy Lancii BETA ;) brak nawet katalogow co swiadczy niestety o tym,ze polozyli krzyzyk na autach starszych niz X lat :( Natomiast posiadacze aut Mercedesa i kilku innych niemieckich marek sa "uratowani" zarowno dzieki faktowi,ze moga rozkodowac VIN swojej gwiazdy zarowno poprzez strone www jak i Daten Karte.Jest tam cala specyfikacja auta,z numerami opcji wyposazenia,koloru i rodzaju lakieru,tapicerki,producenta reflektorow,lamp etc dodatkowo Mercedes na magazynie posiada kazda srubke do kazdego auta jakie zostalo przez nich wyprodukowane,generalnie jak ktos ma kase to calego merca zlozy na nowych czesciach,z nowym silnikiem wlacznie ;) czemu wlosi tak nie robia nie mam pojecia,zdecydowanie ulatwiloby to przeprowadzanie renowacji,czy podtrzymania doskonalego stanu technicznego starszych perelek :) a tak trzeba mocno kombinowac :( gdyby bylo inaczej mysle,ze wiecej byloby zapalencow ktorzy chwaliliby marki koncernu matki w nieboglosy a zarazem mniej byloby zartow w stylu FIAT = "Feler In Alles Teile" ktore powstalo m.in dzieki temu,ze duzo rzemieslniczych samorobek bylo i jest ...
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Boorek

Odp: Prisma/Delta - ostatni dzwonek na części

Post autor: Boorek » 24 maja 2009, 14:36

Torell007 pisze:Sytuacja jest o tyle przykra,ze w ASO czesci wiekszosc idzie kupic jedynie do aut ktorych produkcja nie zakonczyla sie pozniej niz 10 lat temu.
ale tez nie wszystkie niestety....
A czy nie ma jakiegoś przepisu który mówiłby że koncern musi zapewnić części do x lat od zakończenia produkcji? :roll: moze ktoś ma pojęcie na ten temat?

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Prisma/Delta - ostatni dzwonek na części

Post autor: Zielony » 23 gru 2023, 10:42

Temat z 2009 roku w którym to już był problem z częściami, więc w obecnym 2023 roku nie mam się co dziwić że nie mogę znaleźć potrzebnych gratów do Prismy....
Szkoda że zdjęcia są już nie widoczne.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”