Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 paź 2018, 23:08

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 lis 2005, 21:56 
Offline
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Posty: 4363
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
Dotyczy silników z wtryskiem jednopunktowym SPI sterowane jednostką centralną. Nie mając examinera można wykonać wstępne diagnozowanie uszkodzeń czujników, przerw lub zwarć. Należy zlokalizować gniazdo do podłączenia zewnętrznego examinera, przy wyłączonym zapłonie zewrzeć drucikiem końcówki A+B i włączyć zapłon. Kontrolka SPI zacznie migać w/g kodu. Opisy usterek w tabelce tutaj

Jak dostać się do gniazda komputera? Zdjąć zaślepkę:

Obrazek

Obrazek

Oraz odnaleźć końcówkę o takim wyglądzie:

Obrazek

_________________
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.


Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 21:55 przez romlen, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 11 maja 2006, 19:45 
Hello
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.


Na górę
   
PostDodany: 11 maja 2006, 20:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00
Posty: 1213
kto przetłumaczy post Romlena na angielski? a dokładnie kody usterek


Na górę
PostDodany: 11 maja 2006, 21:31 
"mat" pisze:
Hello
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.
It concerns the engines with singlepoint SPI controlled by central unit. Without having an examiner you can perform a simple diagnosis of the damaged sensors, interruptions and short-circuits. You have to locate the socket to connect the external examiner, by ignition turned off clench the ends A+B and then turn on the ignition. SPI indicator will start flashing according to the code.

1st picture: How to get to the computer socket? Take off the lid
3rd picture: and find the end looking like this:




As for the attached picture click here:
In the SPI system, into the memory of the central device there were insterted the failure codes of the system.
This makes the check of the system easier.
Before checking you have to connect the contacts of the control-lamp to the ends of the turned on ignition switch (look at the picture).


Codes:
1-2=no error registered
1-4=short-circuit in engine temperature sensor
1-5=opened circuit of the engine temperature sensor
2-1=damaged sensor of the position of the throttle
2-2=damaged sensor of the position of the throttle
2-3= damaged sensor of the air temperature
2-5= damaged sensor of the air temperature
3-3= damaged sensor of the absolute pressure
3-4=damaged sensor of the absolute pressure
4-2=a damage in the ignition system
5-1=damaged central steering device
5-2=damaged central steering device
5-5=damaged central steering device


In order to remove some failure codes from the memory of the central steering device you have to disconnect the battery (accumulator) for at least 10 seconds.

All clear? Any questions?


Ostatnio zmieniony 11 maja 2006, 22:01 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
PostDodany: 11 maja 2006, 21:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00
Posty: 1213
brawo i dzięki , 1 post i w jakim stylu


Na górę
PostDodany: 11 maja 2006, 21:40 
"Blash" pisze:
brawo i dzięki , 1 post i w jakim stylu
hehe, nie ma sprawy 8)

btw witam wszystkich forumowiczow


Na górę
   
PostDodany: 11 maja 2006, 21:49 
Thank you very much Biaggi


Na górę
   
PostDodany: 11 maja 2006, 21:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Posty: 947
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Zauwazylem jedna niescislosc ...multipoint SPI... :hmmm:

_________________
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS


Na górę
PostDodany: 11 maja 2006, 22:04 
"mario09" pisze:
Zauwazylem jedna niescislosc ...multipoint SPI... :hmmm:
oh shit, faktycznie, juz poprawilem, dzieki
"mat" pisze:
Thank you very much Biaggi
There was a mistake at the beginnig.
Was: "It concerns the engines with multipoint SPI" and should be: "It concerns the engines with singlepoint SPI".
That's what happens when you do it in haste :roll:


Na górę
   
PostDodany: 26 gru 2007, 8:45 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
mozna prosic o odswiwezenie tematu? niestety, nie jestemj w stanie zobaczyc ani fotek ani tabelki z usterkami...
bede bardzo wdzieczny.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl