Prisma/Delta SPI autotest komputera + foto

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4363
Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
Kontaktowanie:

Prisma/Delta SPI autotest komputera + foto

Postautor: romlen » 10 lis 2005, 21:56

Dotyczy silników z wtryskiem jednopunktowym SPI sterowane jednostką centralną. Nie mając examinera można wykonać wstępne diagnozowanie uszkodzeń czujników, przerw lub zwarć. Należy zlokalizować gniazdo do podłączenia zewnętrznego examinera, przy wyłączonym zapłonie zewrzeć drucikiem końcówki A+B i włączyć zapłon. Kontrolka SPI zacznie migać w/g kodu. Opisy usterek w tabelce tutaj

Jak dostać się do gniazda komputera? Zdjąć zaślepkę:

Obrazek

Obrazek

Oraz odnaleźć końcówkę o takim wyglądzie:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 21:55 przez romlen, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Anonymous

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Anonymous » 11 maja 2006, 19:45

Hello
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 00:00

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Blash » 11 maja 2006, 20:14

kto przetłumaczy post Romlena na angielski? a dokładnie kody usterek

Anonymous

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Anonymous » 11 maja 2006, 21:31

"mat" pisze:Hello
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.
It concerns the engines with singlepoint SPI controlled by central unit. Without having an examiner you can perform a simple diagnosis of the damaged sensors, interruptions and short-circuits. You have to locate the socket to connect the external examiner, by ignition turned off clench the ends A+B and then turn on the ignition. SPI indicator will start flashing according to the code.

1st picture: How to get to the computer socket? Take off the lid
3rd picture: and find the end looking like this:




As for the attached picture click here:
In the SPI system, into the memory of the central device there were insterted the failure codes of the system.
This makes the check of the system easier.
Before checking you have to connect the contacts of the control-lamp to the ends of the turned on ignition switch (look at the picture).


Codes:
1-2=no error registered
1-4=short-circuit in engine temperature sensor
1-5=opened circuit of the engine temperature sensor
2-1=damaged sensor of the position of the throttle
2-2=damaged sensor of the position of the throttle
2-3= damaged sensor of the air temperature
2-5= damaged sensor of the air temperature
3-3= damaged sensor of the absolute pressure
3-4=damaged sensor of the absolute pressure
4-2=a damage in the ignition system
5-1=damaged central steering device
5-2=damaged central steering device
5-5=damaged central steering device


In order to remove some failure codes from the memory of the central steering device you have to disconnect the battery (accumulator) for at least 10 seconds.

All clear? Any questions?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2006, 22:01 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 00:00

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Blash » 11 maja 2006, 21:37

brawo i dzięki , 1 post i w jakim stylu

Anonymous

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Anonymous » 11 maja 2006, 21:40

"Blash" pisze:brawo i dzięki , 1 post i w jakim stylu
hehe, nie ma sprawy 8)

btw witam wszystkich forumowiczow

Anonymous

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Anonymous » 11 maja 2006, 21:49

Thank you very much Biaggi

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 00:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kontaktowanie:

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: mario09 » 11 maja 2006, 21:57

Zauwazylem jedna niescislosc ...multipoint SPI... :hmmm:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: Anonymous » 11 maja 2006, 22:04

"mario09" pisze:Zauwazylem jedna niescislosc ...multipoint SPI... :hmmm:
oh shit, faktycznie, juz poprawilem, dzieki
"mat" pisze:Thank you very much Biaggi
There was a mistake at the beginnig.
Was: "It concerns the engines with multipoint SPI" and should be: "It concerns the engines with singlepoint SPI".
That's what happens when you do it in haste :roll:

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 00:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontaktowanie:

Prisma/Delta SPI autotest komputera

Postautor: dawidson » 26 gru 2007, 08:45

mozna prosic o odswiwezenie tematu? niestety, nie jestemj w stanie zobaczyc ani fotek ani tabelki z usterkami...
bede bardzo wdzieczny.


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość