Delta GT i.e - hamulce tylne

bartie

Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: bartie » 07 gru 2005, 9:47

mialem u siebie w Lanci to samo, nie chce cie straszyc ale probowalem wszystkiego i na koniec musialem jednak wymienic zaciski. Udalo mi sie dostac regenerowane w jednym z serwisow od wloskich aut w Lodzi. Poszukaj takowych u siebie, ludzie jezdza do wloch, przywoza duzo czesci. Kupilem w ten sposob sporo rzeczy... polke tylna, klamki, dzwignie kierunkowskazow (juz mi padla drugi raz w przeciagu 3 lat)...

U mnie tyl rowniez hamowal ale tloczek wypychany jest z duzo wieksza sila hydraulicznie niz recznie linka. Dlatego nie trzyma reczny.

Ja co pewien czas staram sie tez rozruszac (krecac zabka) tloczki w zaciskach, one latwo sie zapiekaja. Chociaz jesli masz dobrego mechanika to na pewno juz tego sprobowal.

Awatar użytkownika
kriro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Bialystok

Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: kriro » 07 gru 2005, 15:23

W tej chwili dalem zaciski dla znajomego mechanika, podobno można je rozebrać i caly zabieg z ręcznym polega na tym że trzeba przetulejować wejście zaczepu linki ręcznego, jeszcze nie dostalem zacisków z powrotem, ale mają dzialać. Zgadzam się z tym aby poszukać używanych, (niestety mogą być różnej jakości), albo wlaśnie regenerowanych.
Podejrzewam że zaciski są takie same, bądź o podobnej zasadzie dzialania jak w Themie, bo o takim samochodzie piszę. Co do nowych rzeczywiście kpl na jedną stronę :80: 1450,- w serwisie, a podróbek niet. :'-(

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: szpoper » 08 gru 2005, 16:15

właśnie komplet zacisków znalazłem za 1040 zł no ale lekkie przegięcie ( i podobo to tanio ) pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: wujek » 11 gru 2005, 23:17

Witam,
W n/w poscie jest rysunek przekrojowy zacisku hamulca tył (tarcze).
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... ght=#19218
Pozdrawiam
PS
Zestaw naprawczy zacisku to ok. 40PLN. Zawiera komplet gumek, do dźwiginki ręcznego też. Rozebranie zacisku to horror, szczególnie zdjęcie i później założenie wewn. pierścienia blokującego sprężynę sprzęgiełka zacisku - osadzony jest na głebokości 5 cm w szczelinie ok. 1 cm. Specjalne szczypce konieczne, lub inny patent na zegery.

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: szpoper » 12 gru 2005, 15:27

ok dzięki bardzo !!

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: delta81 » 13 wrz 2010, 9:05

Mam problem z tylnymi hamulcami, a raczej lewym tyłem bo notoryczni mi się zapieka - wszystko czyszczone było i smarowane kilkukrotnie i nadal to samo. I pytanko czy da się dobrać zacisk od innego auta? Może ktoś robił modyfikację ham. tył na większe, sprawniejsze? Bo mam już tego dość i chciałbym kupić oba nowe. Eper nie pomógł. W intercarsie są ale tylko na przód. :x
Pomóżcie pliz.

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta GT i.e - hamulce tyle

Post autor: delta81 » 20 wrz 2010, 14:53

:( nikt nie wie?

a w integralkach jakie zaciski są z tyłu? może takie łatwiej byłoby dostać :?:

Tomasz_SK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 215
Rejestracja: 12 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: Tomasz_SK » 20 wrz 2010, 19:12

Prawdopodobnie zaciski tylne pasują z poloneza, sam szukałem i na oko wyglądają tak jak te z Delty. ZACISK

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: Krissu1980 » 20 wrz 2010, 19:47

Tomasz_SK pisze:Prawdopodobnie zaciski tylne pasują z poloneza, sam szukałem i na oko wyglądają tak jak te z Delty. ZACISK

potwierdzam na bank pasują od poldka

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: delta81 » 21 wrz 2010, 8:52

Tomasz_SK pisze:Prawdopodobnie zaciski tylne pasują z poloneza, sam szukałem i na oko wyglądają tak jak te z Delty. ZACISK

Ooo rzeczywiście :D wyglądają podobnie, dziękóweczka Tomasz :pifko: :pifko: :pifko:
tylko ciekawe jak z ręcznym :roll:

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: solarzmr » 21 wrz 2010, 9:51

Ręczny w Polonezie działa na takiej samej zasadzie jak w Delcie, więc tu raczej nie powinno być problemu. Co do tego czy zacisk będzie pasował to nie wiem, średnica tarczy teoretycznie się zgadza 227mm.

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: delta81 » 21 wrz 2010, 10:02

solarzmr pisze:Ręczny w Polonezie działa na takiej samej zasadzie jak w Delcie, więc tu raczej nie powinno być problemu. Co do tego czy zacisk będzie pasował to nie wiem, średnica tarczy teoretycznie się zgadza 227mm.
Hmm.. to chyba najpierw zdejmę, pojadę i sprawdzę, oczywiście jak u nas na wiosce będą mieli w sklepie :roll:

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: solarzmr » 21 wrz 2010, 10:26

Bandit pisze:
solarzmr pisze:Ręczny w Polonezie działa na takiej samej zasadzie jak w Delcie, więc tu raczej nie powinno być problemu. Co do tego czy zacisk będzie pasował to nie wiem, średnica tarczy teoretycznie się zgadza 227mm.
Hmm.. to chyba najpierw zdejmę, pojadę i sprawdzę, oczywiście jak u nas na wiosce będą mieli w sklepie :roll:
Prędzej niż w sklepie to znajdziesz na jakimś szrocie. Lepiej chyba jest tez żebyś zabrał nie tylko sam zacisk, ale tez jarzmo. Jeśli sam zacisk nie będzie pasował to może można będzie podmienić cały zestaw.

W zaciskach od Poloneza widzę jedną różnicę. Można wyciągnąć tłoczek nie rozbierając zacisku, w Delcie tłoczek jest dłuższy i bez zdjęcia części zacisku siedzącej w jarzmie nie można go wyciągnąć. Co oczywiście nie dyskwalifikuje tych zacisków.

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: delta81 » 21 wrz 2010, 10:54

solarzmr pisze: Prędzej niż w sklepie to znajdziesz na jakimś szrocie. Lepiej chyba jest tez żebyś zabrał nie tylko sam zacisk, ale tez jarzmo. Jeśli sam zacisk nie będzie pasował to może można będzie podmienić cały zestaw.

W zaciskach od Poloneza widzę jedną różnicę. Można wyciągnąć tłoczek nie rozbierając zacisku, w Delcie tłoczek jest dłuższy i bez zdjęcia części zacisku siedzącej w jarzmie nie można go wyciągnąć. Co oczywiście nie dyskwalifikuje tych zacisków.
Racja wezmę też jarzmo.
A takich ze szrotu to ja niechce, po co mi następne niesprawne. To już wolałbym kupić regenerowane.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta GT i.e - hamulce tylne

Post autor: solarzmr » 21 wrz 2010, 11:25

Bandit pisze:
solarzmr pisze: Prędzej niż w sklepie to znajdziesz na jakimś szrocie. Lepiej chyba jest tez żebyś zabrał nie tylko sam zacisk, ale tez jarzmo. Jeśli sam zacisk nie będzie pasował to może można będzie podmienić cały zestaw.

W zaciskach od Poloneza widzę jedną różnicę. Można wyciągnąć tłoczek nie rozbierając zacisku, w Delcie tłoczek jest dłuższy i bez zdjęcia części zacisku siedzącej w jarzmie nie można go wyciągnąć. Co oczywiście nie dyskwalifikuje tych zacisków.
Racja wezmę też jarzmo.
A takich ze szrotu to ja niechce, po co mi następne niesprawne. To już wolałbym kupić regenerowane.
Nie mówię żeby kupować na szrocie, tylko tam prędzej znajdziesz do porównania. A kupić najlepiej nowe i i mieć na jakiś czas spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”