Delta I - różnice między 1,3 a 1,6 ?
Delta I - różnice między 1,3 a 1,6 ?
Mam pytanie do osób posiadających Deltę I 1.3 lub 1.6, bądź też do osób znających dobrze te auta. Być może sprawa dotyczy także Prismy z w/w silnikami.
Pytanie jest następujące: czy silniki 1.3 i 1.6 GTie są zbliżone konstrukcyjnie/ wymiarowo/ montażowo? Czy zawieszenie (poduszki) silnika i skrzyni są w Delcie takie same? Czy silnik 1.3 w Delcie jest dokładnie taki sam, jak w Y10?
I wreszcie, czy ktoś posiada zdjęcia w/w silników?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, opisy i zdjęcia
BARDZO MI NA NICH ZALEŻY!!!
Pozdrawiam, Radicz.
P.S. Chodzi mi o silnik z Delty 1.6 GTie o mocy, o ile się nie mylę, 90KM.
Pytanie jest następujące: czy silniki 1.3 i 1.6 GTie są zbliżone konstrukcyjnie/ wymiarowo/ montażowo? Czy zawieszenie (poduszki) silnika i skrzyni są w Delcie takie same? Czy silnik 1.3 w Delcie jest dokładnie taki sam, jak w Y10?
I wreszcie, czy ktoś posiada zdjęcia w/w silników?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, opisy i zdjęcia
BARDZO MI NA NICH ZALEŻY!!!
Pozdrawiam, Radicz.
P.S. Chodzi mi o silnik z Delty 1.6 GTie o mocy, o ile się nie mylę, 90KM.
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
Nie wiem czy to ten sam silnik 1,6 montowany w TIPO w latach 88-90
Był 90 KM . gażnik DOHC . Ale były też z jednopunktem tylko z jakimś nietypowym sterownikiem . I bliżej mu do 1,8 -2,0 . Skrzynia biegów była inna większa . Podobna do 1,8 -20 tylko mała różnica to przełożenie .
Poszperam mam gdzieś dużo o tym motorku to zapodam jak potwierdzi się ,że to samo było DELCIE co w TIPO.
Radicz kiedyś zapodałem na forum stronkę o silnikach typach ale nie wiem gdzie to jest .
fotka 1,6 dohc
"Silnik FIRE 1100, o mocy 41 kW charakteryzuje się znakomitą elastycznością oraz bardzo małym zużyciem paliwa. Średni silnik benzynowy, o pojemności skokowej 1372 cm3 i mocy 52 kW, powstał na bazie znanego z Ritmo silnika 1301 cm3, lecz został gruntownie przekonstruowany. Ze względu na zakres wprowadzonych zmian i dużą liczbę całkowicie nowych części był to właściwie zupełnie nowy silnik. Największy silnik benzynowy miał pojemność 1580 cm3 i moc 61 kW. "
Był 90 KM . gażnik DOHC . Ale były też z jednopunktem tylko z jakimś nietypowym sterownikiem . I bliżej mu do 1,8 -2,0 . Skrzynia biegów była inna większa . Podobna do 1,8 -20 tylko mała różnica to przełożenie .
Poszperam mam gdzieś dużo o tym motorku to zapodam jak potwierdzi się ,że to samo było DELCIE co w TIPO.
Radicz kiedyś zapodałem na forum stronkę o silnikach typach ale nie wiem gdzie to jest .
fotka 1,6 dohc
"Silnik FIRE 1100, o mocy 41 kW charakteryzuje się znakomitą elastycznością oraz bardzo małym zużyciem paliwa. Średni silnik benzynowy, o pojemności skokowej 1372 cm3 i mocy 52 kW, powstał na bazie znanego z Ritmo silnika 1301 cm3, lecz został gruntownie przekonstruowany. Ze względu na zakres wprowadzonych zmian i dużą liczbę całkowicie nowych części był to właściwie zupełnie nowy silnik. Największy silnik benzynowy miał pojemność 1580 cm3 i moc 61 kW. "
Ostatnio zmieniony 31 gru 2006, 0:59 przez sloneczna, łącznie zmieniany 1 raz.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
Radicz tak właściwie czy to jakiś pomysł związany z Y ?
Tam napewno by podszedł 1,4 turbo z unochoda (ho ho rakieta) .
Tam napewno by podszedł 1,4 turbo z unochoda (ho ho rakieta) .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
Jaki silnik masz w tej chwili ? Bo jak 1,3 - to musiałbyś wymienić wszystko ! Skrzynię biegów , półosie , całe zwrotnice z przegubami . Gabarytowo silnik 2,0 od 1,6 różni się tylko wysokością bloku - około 2 cm ."FajeK" pisze:hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
Natomiast silnik 1,6 DOHC miał : na jednopunktowym wtrysku 90KM , na dwugardzielowym gaźniku - 105KM , na wielopunkcie 113 . Przy czym wersja z jednopunktem jest najpopularniejsza , bo była montowana w Ritmie 90 s.i.e , Tipo , i Lancii , gażnik w Ritmie 105TC i którejś Lancii ( nie pamietam oznaczeń ) , natomiast wielopunkt ( najrzadszy ) w Lancii GT . Silnik ten pojawił się też w Cromie , ale w jakiej wersji - nie wiem .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
Dzięki Schab- z Twojej wypowiedzi wyciągnąłem też informacje dla siebie Czy ktoś zatem posiada zdjęcia silnika 1.3 i 1.6 w Delcie???
Pozdrawiam, Radicz.
Pozdrawiam, Radicz.
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
ja posiadam pare fotek silniczka ale w prismie (co nie jest zbytnia przeszkoda bo prisma i delta przod maja taki sam)
silniczek 1.6 SPI
w dziale nasze lancie byc powinno a jak nie satysfakcjonuje to moge pstryknac pare innych wrzuciłbym pare fotkow ale mi serwery padły
silniczek 1.6 SPI
w dziale nasze lancie byc powinno a jak nie satysfakcjonuje to moge pstryknac pare innych wrzuciłbym pare fotkow ale mi serwery padły
Ostatnio zmieniony 01 sty 2007, 18:26 przez FajeK, łącznie zmieniany 1 raz.
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
To ja poproszę- jeśli możesz, to wrzuć je w tym temacie- będą dla potomnych"FajeK" pisze:ja posiadam pare fotek silniczka ale w prismie (co nie jest zbytnia przeszkoda bo prisma i delta przod maja taki sam)
silniczek 1.6 SPI
Pozdrawiam, Radicz.
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
http://kl3b.byethost22.com/foty/Prisma_05.jpg[/img]
jutro postaram sie zrobic jeszcze jakies fajniejsze fotki bo dzis to juz ciemnosc widze
jutro postaram sie zrobic jeszcze jakies fajniejsze fotki bo dzis to juz ciemnosc widze
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka!
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
a może chcesz 2.0 8v turbo (834F-87) - 165KM (z czego turbinka 40)?"FajeK" pisze:hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
obejrzyj sobie rysunki silników na : eper
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
A niby czemu? Biorca już jest"pew" pisze:Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka!
Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie
Czy z góry sugerujesz już jakieś wnioski?"szpoper" pisze:obejrzyj sobie rysunki silników na : eper
Pozdrawiam, Radicz.