Delta I - różnice między 1,3 a 1,6 ?

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I - różnice między 1,3 a 1,6 ?

Post autor: Radicz » 30 gru 2006, 23:07

Mam pytanie do osób posiadających Deltę I 1.3 lub 1.6, bądź też do osób znających dobrze te auta. Być może sprawa dotyczy także Prismy z w/w silnikami.
Pytanie jest następujące: czy silniki 1.3 i 1.6 GTie są zbliżone konstrukcyjnie/ wymiarowo/ montażowo? Czy zawieszenie (poduszki) silnika i skrzyni są w Delcie takie same? Czy silnik 1.3 w Delcie jest dokładnie taki sam, jak w Y10? :roll: :roll: :roll:

I wreszcie, czy ktoś posiada zdjęcia w/w silników?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje, opisy i zdjęcia :pifko:
BARDZO MI NA NICH ZALEŻY!!!

Pozdrawiam, Radicz.

P.S. Chodzi mi o silnik z Delty 1.6 GTie o mocy, o ile się nie mylę, 90KM.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: sloneczna » 31 gru 2006, 0:41

Nie wiem czy to ten sam silnik 1,6 montowany w TIPO w latach 88-90
Był 90 KM . gażnik DOHC . Ale były też z jednopunktem tylko z jakimś nietypowym sterownikiem . I bliżej mu do 1,8 -2,0 . Skrzynia biegów była inna większa . Podobna do 1,8 -20 tylko mała różnica to przełożenie .
Poszperam mam gdzieś dużo o tym motorku to zapodam jak potwierdzi się ,że to samo było DELCIE co w TIPO.

Radicz kiedyś zapodałem na forum stronkę o silnikach typach ale nie wiem gdzie to jest .

fotka 1,6 dohc

"Silnik FIRE 1100, o mocy 41 kW charakteryzuje się znakomitą elastycznością oraz bardzo małym zużyciem paliwa. Średni silnik benzynowy, o pojemności skokowej 1372 cm3 i mocy 52 kW, powstał na bazie znanego z Ritmo silnika 1301 cm3, lecz został gruntownie przekonstruowany. Ze względu na zakres wprowadzonych zmian i dużą liczbę całkowicie nowych części był to właściwie zupełnie nowy silnik. Największy silnik benzynowy miał pojemność 1580 cm3 i moc 61 kW. "
Ostatnio zmieniony 31 gru 2006, 0:59 przez sloneczna, łącznie zmieniany 1 raz.
Jurek odszedł od nas na zawsze...


Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: sloneczna » 31 gru 2006, 1:13

Radicz tak właściwie czy to jakiś pomysł związany z Y ?
Tam napewno by podszedł 1,4 turbo z unochoda (ho ho rakieta) .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: FajeK » 31 gru 2006, 1:58

hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki :(
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: schab » 31 gru 2006, 13:45

"FajeK" pisze:hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki :(
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
Jaki silnik masz w tej chwili ? Bo jak 1,3 - to musiałbyś wymienić wszystko ! Skrzynię biegów , półosie , całe zwrotnice z przegubami . Gabarytowo silnik 2,0 od 1,6 różni się tylko wysokością bloku - około 2 cm .
Natomiast silnik 1,6 DOHC miał : na jednopunktowym wtrysku 90KM , na dwugardzielowym gaźniku - 105KM , na wielopunkcie 113 . Przy czym wersja z jednopunktem jest najpopularniejsza , bo była montowana w Ritmie 90 s.i.e , Tipo , i Lancii , gażnik w Ritmie 105TC i którejś Lancii ( nie pamietam oznaczeń ) , natomiast wielopunkt ( najrzadszy ) w Lancii GT . Silnik ten pojawił się też w Cromie , ale w jakiej wersji - nie wiem .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Radicz » 31 gru 2006, 16:54

Dzięki Schab- z Twojej wypowiedzi wyciągnąłem też informacje dla siebie :wink: Czy ktoś zatem posiada zdjęcia silnika 1.3 i 1.6 w Delcie??? :roll: :roll: :roll:

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: FajeK » 01 sty 2007, 17:49

ja posiadam pare fotek silniczka ale w prismie (co nie jest zbytnia przeszkoda bo prisma i delta przod maja taki sam)
silniczek 1.6 SPI
w dziale nasze lancie byc powinno a jak nie satysfakcjonuje to moge pstryknac pare innych wrzuciłbym pare fotkow ale mi serwery padły :(
Ostatnio zmieniony 01 sty 2007, 18:26 przez FajeK, łącznie zmieniany 1 raz.
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Radicz » 01 sty 2007, 18:21

"FajeK" pisze:ja posiadam pare fotek silniczka ale w prismie (co nie jest zbytnia przeszkoda bo prisma i delta przod maja taki sam)
silniczek 1.6 SPI
To ja poproszę- jeśli możesz, to wrzuć je w tym temacie- będą dla potomnych :wink:

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: FajeK » 01 sty 2007, 18:31

http://kl3b.byethost22.com/foty/Prisma_05.jpg[/img]
jutro postaram sie zrobic jeszcze jakies fajniejsze fotki bo dzis to juz ciemnosc widze
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: pew » 03 sty 2007, 11:20

Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka! :twisted:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: pew » 03 sty 2007, 11:22

"FajeK" pisze:hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki :(
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
a może chcesz 2.0 8v turbo (834F-87) - 165KM (z czego turbinka 40)?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: szpoper » 03 sty 2007, 11:36

obejrzyj sobie rysunki silników na : eper

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Radicz » 03 sty 2007, 14:51

"pew" pisze:Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka! :twisted:
A niby czemu? :roll: Biorca już jest :mrgreen:

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Radicz » 03 sty 2007, 14:52

"szpoper" pisze:obejrzyj sobie rysunki silników na : eper
Czy z góry sugerujesz już jakieś wnioski? :roll: :roll: :roll:

Pozdrawiam, Radicz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”