Delta I - różnice między 1,3 a 1,6 ?

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: pew » 03 sty 2007, 16:16

"Radicz" pisze:
"pew" pisze:Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka! :twisted:
A niby czemu? :roll: Biorca już jest :mrgreen:
bo żaden inny nie będzie tak fajnie warczał :-)
poza tym po co pakujesz taką kobyłę w mały samochodzik? ja już jeździłem czymś takim (uno z silnikiem 1.7 od tipciaka) i wcale to nie było takie fajne (ślizganie się opon, zbyt ciężki przód, problemy z trakcją przy dużej prędkości) - po takiej przeróbce 205 GT dalej nie przegonisz bo tamten był zestawiany fabrycznie na mikrorakietę ... nie lepiej wziąć całą deltę zamiast silnik z delty? :wink:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: schab » 03 sty 2007, 16:16

"Radicz" pisze:
"szpoper" pisze:obejrzyj sobie rysunki silników na : eper
Czy z góry sugerujesz już jakieś wnioski? :roll: :roll: :roll:

Pozdrawiam, Radicz.
Nawet bez epera jest jeden : zmieści się wszystko - widziałem 2,0 16V Turbo włożone do Punto II ( po wyjęciu 1,2 ... )
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: DeviLL » 03 sty 2007, 17:39

A ja punto1 z 5 cylindrowym silnikiem 20vt z coupe :roll: Nawet malucha bedzie mozna zobaczyc :D

Anonymous

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Anonymous » 04 sty 2007, 13:05

Radek kupiłem teraz dwulitrową tempre na części silniczek jest wielkosciowo taki sam jak 1,6 gt
mam całe auto na chodzie jeszcze hehe
wiec mysl szybko i dzwoń :D

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Radicz » 04 sty 2007, 13:37

Myślałem, że silnik 1.6 jest bardziej zbliżony do 1.3, niż 2.0 :? :? :?

Tak więc trzeba rozważyć inne opcje... :roll: :roll: :wink:

Dzięki za wszystkie wskazówki!!! :pifko:

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: schab » 04 sty 2007, 14:13

"Radicz" pisze:Myślałem, że silnik 1.6 jest bardziej zbliżony do 1.3, niż
Nic bardziej błędnego : 1,3 ma jeden wałek , 1,6 z GT - dwa . Sama głowica waży w nim ponad 50kg. A 1,6 od 2,0 różni się z zewnątrz tylko minimalnie wysokością bloku . Całkowita różnica w wadze pomiędzy nimi nie przekracza 10kg !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta I, silnik 1.3, a 1.6 GTie

Post autor: Radicz » 04 sty 2007, 18:05

"schab" pisze:
"Radicz" pisze:Myślałem, że silnik 1.6 jest bardziej zbliżony do 1.3, niż
Nic bardziej błędnego : 1,3 ma jeden wałek , 1,6 z GT - dwa . Sama głowica waży w nim ponad 50kg. A 1,6 od 2,0 różni się z zewnątrz tylko minimalnie wysokością bloku . Całkowita różnica w wadze pomiędzy nimi nie przekracza 10kg !
Aaaaa... no i wszystko w tym temacie- od tego można było zacząć :wink: Tak więc koncepcja Y10 1.6 ostatecznie upadła :(
No nic- pokombinuję coś w inną stronę :!: :!: :!:

Pozdrawiam, Radicz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”