Prisma - pompa wody
Prisma - pompa wody
jak w temacie
wie ktos jak wymienic pompe wody i czy dam sobie z tym rade czy trzeba jednak do mechaniora jakiegos jechac
zesz ku poszło mi łozysko w pompie a niepodejzewam zeby sie dało to wymienic z powodu braku czesci
pozdrawiam
wie ktos jak wymienic pompe wody i czy dam sobie z tym rade czy trzeba jednak do mechaniora jakiegos jechac
zesz ku poszło mi łozysko w pompie a niepodejzewam zeby sie dało to wymienic z powodu braku czesci
pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Prisma - pompa wody
Lo matko co ty robisz z ta prisma ? Ta pompa wody jak ci poszla ??
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Prisma - pompa wody
nie poszła całkiem tylko strasznie huczy a przyczyna tego jest rozwalone łożysko najpewniej
a prawdopodobnie zregenerowac to to byłby koszt taki jak kupno uzywanej albo czasem nawet i nowej
i własnie znalazłem serwis w którm koles oferuje mi wykonanie usługi w granicach 60 -80 zeta
ale jezeli zaszła by koniecznosc wydarcia silnika to koszt automatycznie wzrasta o ok 600 - 700 zeta
a wtedy to bym sie załamał i sam go chyba wydarł i sam bym to zrobił zeby ch.... na ch... stanoł
btw Jaqob jak masz jakies problemy z samochodzikiem to polecam ci http://www.szik.pl/
maja tanie czesci i prawdobodobnie duuuży wybór ale jak kupujesz to udaj sie do centrali do tyczyna tam jest takie stoisko fiat alfa lancia i kolo obsługuje tylko posiadaczy włochów wiec ma jakies tam pojecie z czym to sie je a poza tym to maja tam tani serwis bo w innym mi kolo krzyknal 150 za wymiane pompy
pozdro
a prawdopodobnie zregenerowac to to byłby koszt taki jak kupno uzywanej albo czasem nawet i nowej
i własnie znalazłem serwis w którm koles oferuje mi wykonanie usługi w granicach 60 -80 zeta
ale jezeli zaszła by koniecznosc wydarcia silnika to koszt automatycznie wzrasta o ok 600 - 700 zeta
a wtedy to bym sie załamał i sam go chyba wydarł i sam bym to zrobił zeby ch.... na ch... stanoł
btw Jaqob jak masz jakies problemy z samochodzikiem to polecam ci http://www.szik.pl/
maja tanie czesci i prawdobodobnie duuuży wybór ale jak kupujesz to udaj sie do centrali do tyczyna tam jest takie stoisko fiat alfa lancia i kolo obsługuje tylko posiadaczy włochów wiec ma jakies tam pojecie z czym to sie je a poza tym to maja tam tani serwis bo w innym mi kolo krzyknal 150 za wymiane pompy
pozdro
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Prisma - pompa wody
Wiem o sziku, zawsze tam kupuje, tylko oni maja produkty w stylu "Tanio ! Badziewnie !' Ale kupuje tm bo maja wszystko ale praktycznie do mojej niuni i tak na zamowienie do 2 dni a bardziej skomplikowane rzeczy jk np. klamka do drzwi to szukaja w katalogach po pol godziny i albo mowia ze nie ma ale ze jest - 200 zl orginal. wiec roznie tam bywa, ja u nich kupuje glownie jakies **** w stylu kolpaki albo szkielka lusterek, btwo tego tez nie mieli wzielem od punta
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Prisma - pompa wody
Mam taką pompę , w niezłym stanie . Wysłałem ci ofertę na priv , ale chyba nie dotarła . Jak jesteś zainteresowany - odezwij się .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Prisma - pompa wody
nowa pompa wody kosztowała mnie w sklepie 145 zeta dzis postaram sie zataszczyc auto do mechanika
chciałbym jak najwiecej sam podziałac przy wymianie aby mechanik za duzo mnie nie zdarł a dodatkowo porobic jakies fotki aby w razie czego inni mieli juz ułatwone zadanie albo jak im mechanik krzyknie ze sie tego nie da zrobic bez wyciagniecia silnika (zreszta sie okaze czy jednak nie trzebqa bedzie go podniesc)
Pozdrawiam
Fajek
chciałbym jak najwiecej sam podziałac przy wymianie aby mechanik za duzo mnie nie zdarł a dodatkowo porobic jakies fotki aby w razie czego inni mieli juz ułatwone zadanie albo jak im mechanik krzyknie ze sie tego nie da zrobic bez wyciagniecia silnika (zreszta sie okaze czy jednak nie trzebqa bedzie go podniesc)
Pozdrawiam
Fajek
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Prisma - pompa wody
A wiec mam juz wszysko porobione troszke instrukcji zamieszcze
aby wymienic pompe wody najlepiej zaopatrzec sie w czesci od razu
tzn kupic wszystkie paski klinowe (od pompy i alternatora i od wspomagania bo jest za paskiem od pompy duzo nie kosztuje a warto wymienic na nowy) płyn do chłodnicy (ok 5.5 litra)
odkrecemy koło sciagamy nadkole demontujemy osłone paska rozrzadu i wyciagamy podstawke pod akumulator przez co robi sie od razu wiecej miejsca odkrecamy sruby na napinaczach ( po 2 na kazdy) 2 sa od strony koła 2 z drugiej strony
demontujemy paski
spuszczamy wode (płyn) z układu chłodzenia
podstawiamy podnosnik pod miske olejową odkrecamy poduszke od strony paska rozrzadu demontujemy uchwyt poduszki
demontujemy koło napedowe na pompie (3 srubki w srodku)
teraz demontujemy alternator (podnoszac lub opuszczajac silnik w zaleznosci jak nam bedzie wygodniej (oczywiscie nie wolno za duzo manewrowac silnikiem zeby nie pourywac zadnych pierdół ))
teraz zabieramy sie za demontaz pompy potrm oczyszczmy miejsce po starej uszczelce i montujemy wszystkie uszczelki razem z pompa
składamy to wszystko do kupy zalewamy płyn i jak juz jestesmy pewni ze podokrecalismy wszystkie sróbki to robimy tescik czy wszystko chula
grzejemy silniczek tak aby sie właczył wentylator w razie ubytku uzupełniamy płyn w zbiorniczku obserwujemy czy nie ma wycieków
warto potem zrobic małą rundke na trasie (niedaleko tak ok 5 km aby zobaczyc czy nic złego sie nie dzieje )
i to chyba wszystko
kazdy mechanik powinien sobie dac z tym rade mi zrobił to za 80 zeta wiec mysle ze do 100 zł z wymiana pompy (robocizna ) w prismie i delcie powinniscie sie zmiescic jak oddacie do mechaniora a jakby chciał wydzierac cały silnik to mu mówcie ze nie ma takiej potrzeby )
Pozdrawiam
Kamil
aby wymienic pompe wody najlepiej zaopatrzec sie w czesci od razu
tzn kupic wszystkie paski klinowe (od pompy i alternatora i od wspomagania bo jest za paskiem od pompy duzo nie kosztuje a warto wymienic na nowy) płyn do chłodnicy (ok 5.5 litra)
odkrecemy koło sciagamy nadkole demontujemy osłone paska rozrzadu i wyciagamy podstawke pod akumulator przez co robi sie od razu wiecej miejsca odkrecamy sruby na napinaczach ( po 2 na kazdy) 2 sa od strony koła 2 z drugiej strony
demontujemy paski
spuszczamy wode (płyn) z układu chłodzenia
podstawiamy podnosnik pod miske olejową odkrecamy poduszke od strony paska rozrzadu demontujemy uchwyt poduszki
demontujemy koło napedowe na pompie (3 srubki w srodku)
teraz demontujemy alternator (podnoszac lub opuszczajac silnik w zaleznosci jak nam bedzie wygodniej (oczywiscie nie wolno za duzo manewrowac silnikiem zeby nie pourywac zadnych pierdół ))
teraz zabieramy sie za demontaz pompy potrm oczyszczmy miejsce po starej uszczelce i montujemy wszystkie uszczelki razem z pompa
składamy to wszystko do kupy zalewamy płyn i jak juz jestesmy pewni ze podokrecalismy wszystkie sróbki to robimy tescik czy wszystko chula
grzejemy silniczek tak aby sie właczył wentylator w razie ubytku uzupełniamy płyn w zbiorniczku obserwujemy czy nie ma wycieków
warto potem zrobic małą rundke na trasie (niedaleko tak ok 5 km aby zobaczyc czy nic złego sie nie dzieje )
i to chyba wszystko
kazdy mechanik powinien sobie dac z tym rade mi zrobił to za 80 zeta wiec mysle ze do 100 zł z wymiana pompy (robocizna ) w prismie i delcie powinniscie sie zmiescic jak oddacie do mechaniora a jakby chciał wydzierac cały silnik to mu mówcie ze nie ma takiej potrzeby )
Pozdrawiam
Kamil
była prisma i delta I a teraz jest Kappa