Strona 1 z 1

Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 09 wrz 2015, 22:44
autor: przemas81
Przy calym/remoncie silnika delty poleglem na rozrzadzie.......rozbierajac wszystk co porobilem dokladne fotki ale ze byly na kompie a komp padl to nie mam do nich dostepu........sprawa polega na tym ......jak maja byc ustawione walki rozrzadu wzgledem walu......wal to proste........cech do znaku czyli pionowo w gore.......pierwszy tlok w GMP......stoi ale jak teraz walki maja byc ustawione???........ma ktos moze schemata bo w necie guzik znalazlem badz zdjecie jak maja byc kola od walkow ustawione??? Kumam ze na znakach ale....wlasnie ale.....kola byly zdjete i nie wiem ktore jest lewe a ktore prawe bo przekladajac je i ustawiajac do znakow zmienia sie polozenie walkow......kola sa przykrecane sruba z drobnym gwintem i maja takie naciecie kolo otworu od sruby na cos ala klin i w zaleznosci ktore wsadzimy to inaczej sa ustawione walki wg znakow......najlepiej by pasowalo zdjecie z ustawionymi znakami na kolach i z widocznymi tymi ala klinami w ktora strone sa skierowane........pogmatwane to ale znawcy chyba zaskocza.....w razie czego moge wrzucic zdjecia o co mi kaman.....sprawa dosyc pilna jakby co
Pozdrawiam

Re: Ustawienie rozrzadu 2.0 turbo

: 09 wrz 2015, 23:02
autor: przemas81
Jedna z opcji gdy znaki sa do srodka a te naciecia przy srubach mocujacych sa na lewo i prawo

Obrazek

A tu opcja druga z zamienionymi stronami, kolami gdzie wyciecia sa w dol

Obrazek

Rozbieralem to dwa lata temu i jakos wyjechalo mi z glowy jak to ma byc a nie chce miec kolizji tlok zawory
Zolta tasma to znaki na kolach

Sory za bledy ale z tableta tego lepiej nie ogarniam

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 10 wrz 2015, 8:14
autor: volf
A po numerach na kołach nie dojdziesz (w internecie/eperze) które jest które :?:
A co do samego ustawiania to znalazłem coś takiego, ale nie wiem czy to jest to samo...http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to ... turbo.html

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 10 wrz 2015, 8:42
autor: Lukasz_TG
Ten opis jest do 16V w 8V jest inaczej. Robiłem, ale to było dawno i sam nie pamiętam dokładnie cechy są gdzieś koło pokryw zaworowych. Wszystko jest opisane w książce Tipo Sam Naprawiam.

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 10 wrz 2015, 8:50
autor: przemas81
Podziekował..........już doszedłem które koło jest lewe a które prawe.........reszte już ogarnę ;)

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 03 sty 2018, 13:05
autor: brynol69
Wiem że to stary temat ale dla pamięci tylko napiszę że w tej rodzinie DOHC jak zamieni się koła to nic się nie stanie, dosłownie nic. Co najwyżej będzie strzelać w dolot. Skąd wiem? A no stąd że kiedyś kolega mi źle poskładał rozrząd i dwa dni nie mogłem odpalić zanim pomyślałem o kołach rozrządu.

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 18 sty 2018, 20:31
autor: Piszczyk
a ja pamiętam jak sprawdzałem jeszcze na DOHC RWD że przestawienie każdego koła o jeden ząbek niezależnie od kierunku też nie powoduje problemów (kolizji)
i są nawet osoby które twierdzą że w wolnossących opóźnienie wydechowego o jeden ząbek poprawiało pracę silnika ;)

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

: 22 sty 2018, 10:27
autor: Egon
Ustawienie dla 2.0 HF