Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Anonymous

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Anonymous » 05 maja 2006, 21:12

pomocy bo oszaleje!!!

od jakiegoś czasu mam duży problem z którym nie mogę sobie poradzić
mianowicie
wszystko jest dobrze gdy temperarura silnika nie przekroczy 90 stopni ,
natomiast gdy przekroczy tą temperature auto zaczyna się dusić dławić i gaśnie , poczym nie mozna go odpalic bo gubi gdzieś iskre
gdy temperatura opadnie odpalam i jade dalej i tak wkółko
generalnie wymieniłem juz
- czujnik halla w aparcie zapłonowym
- czujnik tem.powietrza w kolektorze ssącym
podkładałem na próbe drugi moduł zapłonowy wraz z cewką
i nic nie dzial cały czas jest tak samo
własnie dlatego nie przyjechałem na zlocik w gdyni
ludzie pomocy bo kuż mi pomysłów brakuje
czy to może centralka główna siada?

Anonymous

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Anonymous » 05 maja 2006, 23:56

mialem podobnie z moja kappa
w warsztacie wymienili mi czujnik polozenia walu i co??
To samo :/ dopiero moj aktualny mechanik powiedzial ze tam sa dwa takie czujniki i widocznie poszedl ten drugi, wymienil go i po strachu, wszystko dzialalo. Wczesniej nikt mi nie mowil ze sa dwa, i gdy zapytalem pana u ktorego zrobiono mi czujnik numer 1 dlaczego to on zrobil wielkie oczy ze sa dwa czujniki ://// Znajdz kogos z okolic Twojego miasta kto ma o tych samochodach troche pojecia, chocby tu na forum. Zycze powodzenia z wloszka :)

Anonymous

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Anonymous » 06 maja 2006, 9:18

wszystko się zgadza , generalnie występują dwa czujnik jeden przy kole pasowy na wale , a drug to czujnik halla w aparacie zapłonowym który wymieniłem
natomiast dowcip polega na tym że te czujniki nigdy nie występują dwa razem w samochodzie tylko tylko pojedynczo
więc co teraz?

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: makek » 06 maja 2006, 9:56

Witam.
Skoro kłopoty zaczynają się przy 90 st cieczy to może trzeba zacząć od tego czyjnika. Może się tak dzieje, że czujnik gubi rezystancję przy wysokiej temp. a komputer zaczyna traktować silnik jak na zimno (bogata mieszanka i silnik się dławi).
Słyszałem jak ktoś polewał wodą czujnik położenia wału, który szwankował od wysokiej temp. Sposób niby harcerski ale skuteczny do określenia wadliwego czujnika.

Anonymous

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Anonymous » 06 maja 2006, 13:25

"makek" pisze:Witam.
Skoro kłopoty zaczynają się przy 90 st cieczy to może trzeba zacząć od tego czyjnika. Może się tak dzieje, że czujnik gubi rezystancję przy wysokiej temp. a komputer zaczyna traktować silnik jak na zimno (bogata mieszanka i silnik się dławi).
Słyszałem jak ktoś polewał wodą czujnik położenia wału, który szwankował od wysokiej temp. Sposób niby harcerski ale skuteczny do określenia wadliwego czujnika.
no właśnie czekam na ten czujnik tem. ma przyjść po niedzieli :D
co do tego polewania wodą , to wżyciu o czymś takim nie słyszałem ale jak to mówią każdy sposób dobry aby był skuteczny :mrgreen:

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: lancia1969 » 07 maja 2006, 10:11

"beatles" pisze:
"makek" pisze:Witam.
Skoro kłopoty zaczynają się przy 90 st cieczy to może trzeba zacząć od tego czyjnika. Może się tak dzieje, że czujnik gubi rezystancję przy wysokiej temp. a komputer zaczyna traktować silnik jak na zimno (bogata mieszanka i silnik się dławi).
Słyszałem jak ktoś polewał wodą czujnik położenia wału, który szwankował od wysokiej temp. Sposób niby harcerski ale skuteczny do określenia wadliwego czujnika.
no właśnie czekam na ten czujnik tem. ma przyjść po niedzieli :D
co do tego polewania wodą , to wżyciu o czymś takim nie słyszałem ale jak to mówią każdy sposób dobry aby był skuteczny :mrgreen:
Jak zacznie silnik gasnąć przy tej wysokiej teperaturze , wyjmij niebieską wtyczkę i zewrzyj ją na krótko ( np spinaczem biurowym - zdecydowanie lepsze niż woda :wink: ) - powinno pomóc a Ty od razu będziesz wiedział co wymienić :)
Grzegorz

GG 13364997

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: szpoper » 07 maja 2006, 12:01

hmm , ja mam to samo ale nie zwróciłem uwagi że to od temp. zazwyczaj w korkach w mieście , obroty spadają do 600 - 700 potem szybko wskakuje na 1200 a w najgorszym wypadku silnik sie wyłącza . teraz wiem jako laik pytam jak sie nazywa ten czujnik i gdzie go można dostać a na marginesie jak go wymienić ! ?

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: szpoper » 07 maja 2006, 12:07

czy to jest to ? :

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: lancia1969 » 07 maja 2006, 13:52

"szpoper" pisze:czy to jest to ? :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=100351757
To jest czujnik połozenia wału ,czytający info z koła pasowego , wegług mnie masz problemy z czujnikiem temp ( NTC) który podaje sygnał do komputera ( liczy czas otwarcia wtrysków , podaje info o temp i koryguje mieszankę ) - łatwo go wyeliminiowac bo przy 90 stopniach jego rezystancja wynosi około 100omów wię jak zrobisz zworę to powinno sie uspokoić zlokalizowany jest : w 8V w głowicy a w 16 zespół termostatu zawsze ma niebieską wtyczkę .

Czujnik połozenia wału jak się uszkodzi to albo jest problem z zapalaniem albo problem z obrotami przy obciązeniu albo w czasie deszczu gubi zapłon , oczywiście możesz miec go uszkodzonego ale najpierw wyeliminiuj rzeczy prostsze ( sprawdż jeszcze czujnik temperatury pow zassysanego ( brązowa wtyczka)

Wymiana jest banalnie prosta - klucz i odkręca się w lewo a zakręca w prawo tylko..... nie za mocno - z czuciem opór i ...ciut około 5 stopni) bo go ukręcisz :)
Grzegorz

GG 13364997

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: szpoper » 07 maja 2006, 14:12

ok dzięki za pomoc

Anonymous

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Anonymous » 07 maja 2006, 20:42

a jakbys jedna chciał ten czujnik obrotu wału to nie kupuj go z allegro tylko daj znać to Ci pzresle bo ja sobie kiedyś kupiłem i tak mi leży be sensu
poprostu podaj adres to Ci go prześle :D

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: szpoper » 08 maja 2006, 20:47

hmm czyli rozumiem że to Czujnik temperatury powietrza wlotowego hmm to delty taki to około 100zł

Anonymous

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Anonymous » 15 maja 2006, 7:26

no kór..a !! zaraz mnie cos trafi , powymieniałem wszystki czeujniki przecisciłem wsyystkie masy ,wszystkie wtyczki przeleciałem kontak sprayem i nadal nic

ludzie pomocy :(
chyba zosttało mi tylko przełożyc drugi komputer i zobaczyć co bedzie

chyba ze macie jeszcze jakis inny pomysł :?:

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: wujek » 15 maja 2006, 23:55

Witam,
Podobne (choć nie powiązane tak wyraźnie z temperaturą) problemy były opisane. Zrób podstawę - sprawdź i ew. popraw masy na głowicy i do nadwozia. Tam potrafią dziać się cuda. W Cromie 2.0Tie nie dawało się wyłapać przez kilka dni. Okazało się, że winien był styk masy komputera zapłonu - lekko obluzowana śruba zbierająca masy (tylna głowiczka).
Pozdrawiam

Prezes

Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika

Post autor: Prezes » 16 maja 2006, 23:30

Popieram opinie wujka. Trzeba zacząć od spraw podstawowych zanim czacznie sie wymieniac poł silnika...
a potem czujnik temperatury silnika - z opisu wynika ze silnik sie zalewa bo włącza sie ssanie. Najprosciej podpiąc sie pod kompa i sprawdzić jaką tempreature widzi ECU.

pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”