Delta I HF Turbo - problem z chłodzeniem
Delta I HF Turbo - problem z chłodzeniem
Witam w mojej delcie hf turbo 1.6 z 90r mam problem z chłodzeniem a mianowicie na postoju na wolnych obrotach przegrzewa mi sie a jak dodam gazu to weskazówka nalge opada sporo poniżej 90 stopni lecz jak zdejme noge z gazu to wraca spowrotem na tem. powyżej 90. I mam jeszcze jedno pytanko przy jakiej temp. włącza sie wentylator?
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 881
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Delta HF Turbo - problem z chłodzeniem
delta zawsze sie grzeje na na postoju, nie widze w tym nic dziwnego, poza tym wentylator jest bardzo wydajny, kazda lancia turbo sie grzeje
- GRZECHUU
- Klubowicz
- Posty: 307
- Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie
Delta HF Turbo - problem z chłodzeniem
Wentylator włancza sie gdzieś w granicach 90-95 i jak to nie pomoże to łapie jeszcze szybsze obroty gdzieś około 110 stopni(przynajmniej w integralce tak miałem) Układ chłodzenia w delcie jest bardzo wydajny i przy sprawnym termostacie i układzie nie powinna sie grzać,tylko trzymac optymalną dla pracy silnika temperature,która wynosi około 85-90 stopni.
Z tym przegrzewaniem u Ciebie to mi wygląda że jest winny termoasat.Jak stoi to sie grzeje,natomiast jak dodasz gazu to na skutek zwiększenia obrotów silnika(również pompy "wodnej") wzrasta ciśnienie w układzie, które następnie bardziej otwiera termostat na duży obieg i dlatego wtedy temp.spada.
Jeżeli układ chłodzenia jest drożny i sprawny to jak jest coś nie tak z temp.to zawsze jest winny termostat. Czasami bywa też tak że nowy termostat jest padnięty i nie działa.
Pozdrawiam.
Z tym przegrzewaniem u Ciebie to mi wygląda że jest winny termoasat.Jak stoi to sie grzeje,natomiast jak dodasz gazu to na skutek zwiększenia obrotów silnika(również pompy "wodnej") wzrasta ciśnienie w układzie, które następnie bardziej otwiera termostat na duży obieg i dlatego wtedy temp.spada.
Jeżeli układ chłodzenia jest drożny i sprawny to jak jest coś nie tak z temp.to zawsze jest winny termostat. Czasami bywa też tak że nowy termostat jest padnięty i nie działa.
Pozdrawiam.
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.
Służbowo Magnum 480.
Delta HF Turbo - problem z chłodzeniem
Witam,
Na podobne dolegliwości pomogło mi kiedyś dokładne umycie chłodnicy, z zewnątrz. Szczególnie wskazane, gdy auto wyposażone klimatyzację.
Pozdrawiam
Na podobne dolegliwości pomogło mi kiedyś dokładne umycie chłodnicy, z zewnątrz. Szczególnie wskazane, gdy auto wyposażone klimatyzację.
Pozdrawiam
Delta HF Turbo - problem z chłodzeniem
Termostat jest raczej sprawny bo jak odpalam zimne autko to temp idzie troche ponad 90 i w tery spada troche poniżej i to jest chyba moment w ktrym termostat sotwiera obieg. Myśle że te anomalie mogą być spowodowane słabą masą gdzieś na czujniku temp. Co o tym sądzicie?
Delta HF Turbo - problem z chłodzeniem
Ja miałem przebicie kabla przy wtyczce w głowicy w dedrze i było podobnie. Posprawdzaj, czy pod izolacją nic się nie przetarło. A swoją drogą termostat może się otwierać, ale nie do końca i to może powodować grzanie. Wymij co z auta i sprawdz w garnku przy jakiej temp się otwiera (mniej więcej) i czy całkiem się otwiera.