Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: romlen » 03 lis 2010, 22:17

Witam.

No i stało się to co się obawiałem. Chłodnica wody dokonała żywota.

Czeka mnie zakup nowej. I nim zakupię, proszę o info w sprawie dopasowania fabrycznego chłodnicy do mojego modelu. Powiem szczerze że zgłupiałem nieco patrząc na aukcje allegro.

Nie chcę aby auto nie było przegrzane ale i też niedogrzane skoro mogę polepszyć temperaturę.

Wg tej aukcji wymiar jaki opisują (463x322x34) miałem do tej pory. Auto mało kiedy miało temperaturę powodującą włączanie wentylatora a wskaźnik prawie nigdy nie wychodził ponad 90st.

Za to wymiary tej (zauważcie, jest cieńsza, mniejsza pojemność płynu przez to, 465x295x22) pasują do silnika jaki posiadam (149C2)

I teraz pytanie mi się nasuwa: czy poprzedni właściciel zamontował nadwymiarową chłodnicę, czego fakt odkryłem teraz, czy na aukcjach nie jest do końca stan zgodny z rzeczywistością. Którą zakupić? Jak w tym konkretnie modelu to wygląda? Numer silnika 149C2000, ZLA831AB00.

Tak przy okazji, może ktoś ma na zbyciu niepotrzebną? Może pasuje jakaś z rodziny Fiata? Bo cena pow. 300zł w porównaniu ze 100zł do innych jest mało atrakcyjna.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: solarzmr » 03 lis 2010, 23:30

Jeśli silnik trzyma 90 stopni to specjalnie nie przejmowałbym się tym że się wentylator nie włącza. Ja mam wsadzoną trochę mniejszą chłodnicę przez poprzedniego właściciela i muszę po wjechaniu do miasta włączyć wentylator na stałe bo się grzeje, a w lecie w korku temp mi skacze w okolice 100 stopni, a nawet trochę więcej.

Osobiście bym się nie pakował w używaną chłodnice mając możliwość kupienia nowej i z pewnością nie zakładałbym mniejszej niż ta która jest.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: Piszczyk » 04 lis 2010, 21:09

a czemu nie ta?
alledrogo

moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...

wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: bassman » 04 lis 2010, 23:34

Czy nie lepiej zakupić polski zamiennik? Ja tak dokonałem w poprzednim samochodzie (AlfaRomeo 33) i byłem bardzo zadowolony z ceny i jakości.
Pozdrawiam.

argenta67

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: argenta67 » 05 lis 2010, 7:18

Piszczyk pisze:a czemu nie ta?
alledrogo

moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...

wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
Biorąc pod uwagę fakt wykonania chodzi o materiały, że są lepsze pod względem odbioru ciepła i zapewne gorsze trwałościowo (niestety : cenzura : ) to jednak bym tą kupił.

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: GLen » 05 lis 2010, 7:58

Znalazłem takie coś ale ze zdjęcia widać że troszeczkę się różni. Mimo wszystko to chyba najrozsądniejszy wybór.
skracamy linki
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Post autor: romlen » 18 lis 2010, 15:57

No i sprawa się rozwiązała. Do mojego modelu pasuje chłodnica wg dołączonego pdf. Dostępna w Polcarze za ok 300zł. Gdyby tego było mało, można wyszukać na stronie katalogu online Hella.pl, gdzie wg obrazka poniżej dopasowałem dokładnie parametry fizyczne chłodnicy do modelu.
behr.JPG
Produkcji Hella dostępna od reki w Intercarsie za ok 400zł.

Moja zamontowana, temat na razie uznaję za wyczerpany :)
chłodnica.pdf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”