Delta GT i.e - spalanie oleju
Delta GT i.e - spalanie oleju
Moja delta bierze ok 200 ml oleju na 1000km.
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?
UKP Member
Delta GT i.e - spalanie oleju
Na moje oko trochę za dużo. Sprawdzałeś kompresję? Może wystarczy wymienić uszczelniacze na popychaczach
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie
Odp: Delta - spalanie oleju
Nie przesadzaj jak będzie więcej niż 0,5l to zacznij się przejmować(0,5l/1000km to norma fabryczna wielu firm zachodnich - oczywiście to za dużo jak na dobry silnik, ale oni tak przyjmują, znajomy ma nową Octavię i bierze mu 0,5/1000 - serwis oczywiście mówi, że ok). Jak już mechaniory się dorwą i zaczną szlify, regenerację głowicy itp., to, uwierz mi, że silnki już nie będzie chodził jak wcześniej. Wiem, bo z ojcem mieliśmy około 10 aut i w każdym prawie zawsze musieliśmy robić remont (jak się robi 120000km rocznie, to nie da rady). Po każdej interwencji u silnkowców (każda w innym warsztacie) zawsze coś jest nie tak. A to pasek źle założą, a to złe pierścienie. Jak nie musisz to nie naprawiaj, co za duzo, to niezdrowo. Jak się zacznie pogłebiać to zacznij od góry prawdopodobnie uszczelniacze zaworów albo uszczelka pod głowicą. Ale wcale bym się nie śmiał jakby to była wina jakiegoś zimmeringu albo uszczelki pod miską olejową. Zobacz, czy nie kapie olej na postoju albo sprawdź na kanale. Jak auto ma swoje lata, to zimmeringi też lecą. A JAK JUŻ PÓJDZIESZ DO MECHANIKA, TO NIE ZACZYNAJ GADKI OD PIERŚCIENI, BO NA 100% BĘDĄ ZŁE , NO, CHYBA, ŻE MASZ DOBREGO, ZNAJOMEGO MECHANIKA.[/url]"D0min" pisze:Moja delta bierze ok 200 ml oleju na 1000km.
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?
Delta GT i.e - spalanie oleju
Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś.
Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark)
Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark)
Delta GT i.e - spalanie oleju
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś.
Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark)
Delta GT i.e - spalanie oleju
"czz" pisze:Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś.
Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark)
ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Delta GT i.e - spalanie oleju
Tyle, ze zaporożec jest bodaj chlodzony powietrzem"szpoper" pisze:"czz" pisze:Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś.
Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark)
ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Zaporozec
Tak, z pewnościa nosorozec był chłodzony powietrzem. I miał ogrzewanie niezalezne od silnika (znaczy: działało na postoju tyż ).
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Odp: Zaporozec
Że capił benzynką to nieważne, ważne, że było go coraz więcej Od wymiany do wymiany przybywało od minimum do max. Wymianiałem olej co 2500km!! Ale o tym w jaki sposób to osiągnąłem, nie muszę mówić, ważne, że tak było. W tamtej Lancii też tak mogło być"Nat" pisze:Tak, z pewnościa nosorozec był chłodzony powietrzem. I miał ogrzewanie niezalezne od silnika (znaczy: działało na postoju tyż ).
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka
Ostatnio zmieniony 01 lut 2006, 20:54 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta GT i.e - spalanie oleju
Oj stary nieźle pojechałeś"szpoper" pisze: ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
- Piotrek1983
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: Zduńska Wola, woj. łódzkie
Delta GT i.e - spalanie oleju
Potrzebuje pomocy z wymianą oleju i naprawą miski.
Podjechałem na kanał w garażu kolegi i napotkałem dwa problemy:
1. Nie posiadałem ani klucza do odkręcenia korka ani suwmiarki żeby sobie ten otwór pod imbus zmierzyć.
2. Miska olejowa okazała się lekko dziurawa - ciekła kropelka na minute, a po moich oględzinach młotkiem (było poklejone jakąś substancją którą odłupałem) zaczęło ulatywać w tempie kropli na 5 sekund.
W związku z tym mam dwa pytania:
Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?
Podjechałem na kanał w garażu kolegi i napotkałem dwa problemy:
1. Nie posiadałem ani klucza do odkręcenia korka ani suwmiarki żeby sobie ten otwór pod imbus zmierzyć.
2. Miska olejowa okazała się lekko dziurawa - ciekła kropelka na minute, a po moich oględzinach młotkiem (było poklejone jakąś substancją którą odłupałem) zaczęło ulatywać w tempie kropli na 5 sekund.
W związku z tym mam dwa pytania:
Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?
Delta GT i.e - spalanie oleju
W mojej Dedrze ( 1,8 8V ) imbus do korka w misce to "12" ( musiałem go zeszlifować z "13" ) , a moja miska jest stalowa ."Piotrek1983" pisze:Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?
W żadnym wypadku nie polecam klejenia czymkolwiek - bo efekt będzie identyczny jak teraz . Z lutowaniem byłoby prościej , tylko musiałbyś mieć dużą lutownicę ~500W , a dziury z kolei nieduże . Najpewniejsze jest spawanie gazowe .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4