Delta GT i.e - spalanie oleju

Awatar użytkownika
D0min
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Kożuchów

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: D0min » 29 sty 2006, 14:03

Moja delta bierze ok 200 ml oleju na 1000km.
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?
UKP Member

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: -OLO- » 29 sty 2006, 18:05

Na moje oko trochę za dużo. Sprawdzałeś kompresję? Może wystarczy wymienić uszczelniacze na popychaczach
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Anonymous

Odp: Delta - spalanie oleju

Post autor: Anonymous » 31 sty 2006, 4:32

"D0min" pisze:Moja delta bierze ok 200 ml oleju na 1000km.
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?
Nie przesadzaj jak będzie więcej niż 0,5l to zacznij się przejmować(0,5l/1000km to norma fabryczna wielu firm zachodnich - oczywiście to za dużo jak na dobry silnik, ale oni tak przyjmują, znajomy ma nową Octavię i bierze mu 0,5/1000 - serwis oczywiście mówi, że ok). Jak już mechaniory się dorwą i zaczną szlify, regenerację głowicy itp., to, uwierz mi, że silnki już nie będzie chodził jak wcześniej. Wiem, bo z ojcem mieliśmy około 10 aut i w każdym prawie zawsze musieliśmy robić remont (jak się robi 120000km rocznie, to nie da rady). Po każdej interwencji u silnkowców (każda w innym warsztacie) zawsze coś jest nie tak. A to pasek źle założą, a to złe pierścienie. Jak nie musisz to nie naprawiaj, co za duzo, to niezdrowo. Jak się zacznie pogłebiać to zacznij od góry prawdopodobnie uszczelniacze zaworów albo uszczelka pod głowicą. Ale wcale bym się nie śmiał jakby to była wina jakiegoś zimmeringu albo uszczelki pod miską olejową. Zobacz, czy nie kapie olej na postoju albo sprawdź na kanale. Jak auto ma swoje lata, to zimmeringi też lecą. A JAK JUŻ PÓJDZIESZ DO MECHANIKA, TO NIE ZACZYNAJ GADKI OD PIERŚCIENI, BO NA 100% BĘDĄ ZŁE :))))) , NO, CHYBA, ŻE MASZ DOBREGO, ZNAJOMEGO MECHANIKA.[/url]

Anonymous

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: Anonymous » 31 sty 2006, 8:33

Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)

Anonymous

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: Anonymous » 31 sty 2006, 8:47

"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie :lol:

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: szpoper » 01 lut 2006, 11:44

"czz" pisze:
"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie :lol:


ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: mario09 » 01 lut 2006, 11:47

"szpoper" pisze:
"czz" pisze:
"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie :lol:


ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
Tyle, ze zaporożec jest bodaj chlodzony powietrzem :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: szpoper » 01 lut 2006, 11:54

:oops:

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Zaporozec

Post autor: Nat » 01 lut 2006, 12:13

Tak, z pewnościa nosorozec był chłodzony powietrzem. I miał ogrzewanie niezalezne od silnika (znaczy: działało na postoju tyż :lol: ).
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka :-)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Anonymous

Odp: Zaporozec

Post autor: Anonymous » 01 lut 2006, 20:50

"Nat" pisze:Tak, z pewnościa nosorozec był chłodzony powietrzem. I miał ogrzewanie niezalezne od silnika (znaczy: działało na postoju tyż :lol: ).
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka :-)
Że capił benzynką to nieważne, ważne, że było go coraz więcej :) Od wymiany do wymiany przybywało od minimum do max. Wymianiałem olej co 2500km!! Ale o tym w jaki sposób to osiągnąłem, nie muszę mówić, ważne, że tak było. W tamtej Lancii też tak mogło być :wink:
Ostatnio zmieniony 01 lut 2006, 20:54 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Anonymous

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: Anonymous » 01 lut 2006, 20:53

"szpoper" pisze: ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
Oj stary nieźle pojechałeś :lol:

Awatar użytkownika
Piotrek1983
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Zduńska Wola, woj. łódzkie

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: Piotrek1983 » 09 lip 2007, 19:16

Potrzebuje pomocy z wymianą oleju i naprawą miski.
Podjechałem na kanał w garażu kolegi i napotkałem dwa problemy:
1. Nie posiadałem ani klucza do odkręcenia korka ani suwmiarki żeby sobie ten otwór pod imbus zmierzyć.
2. Miska olejowa okazała się lekko dziurawa - ciekła kropelka na minute, a po moich oględzinach młotkiem (było poklejone jakąś substancją którą odłupałem) zaczęło ulatywać w tempie kropli na 5 sekund.
W związku z tym mam dwa pytania:

Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta GT i.e - spalanie oleju

Post autor: schab » 09 lip 2007, 20:08

"Piotrek1983" pisze:Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?
W mojej Dedrze ( 1,8 8V ) imbus do korka w misce to "12" ( musiałem go zeszlifować z "13" ) , a moja miska jest stalowa .
W żadnym wypadku nie polecam klejenia czymkolwiek - bo efekt będzie identyczny jak teraz . Z lutowaniem byłoby prościej , tylko musiałbyś mieć dużą lutownicę ~500W , a dziury z kolei nieduże . Najpewniejsze jest spawanie gazowe .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”