Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Awatar użytkownika
Killer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 11 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Post autor: Killer » 09 sty 2009, 16:14

Witajcie, zrobilem pomiar luzow na zaworach. Na ssacym mam 0.1 (w/g katalogu 0.4) i nie slychac szklanek, a na wydechowym 0.5(katalog 0.4) i tu szklaneczki pukaja. Podobno poprzedni wlasciciel probowal ustawic i jakies plytki zastosowal... tak czy inaczej chyba musze to zmienic. Pytanie, czy ktos robil to kluczem?? czy jednak polecacie demontaz walkow i robote od podstaw?? Jakie moga byc roznice miedzy katalogowa wartoscia a rzeczywistoscia?? Znalazlem walki od Tipo 1.6 dohc. Warto zastosowac takie uzywki?? czy zostawic oryginal. Pytam, poniewaz do obu przypadkow najprawdopodobniej bedea innej grubosci plytki. Oraz nasuwa mi sie kolejne pytanie, czy szklanki w tych silnikach bede stukac jak przy "mechanice", czy powinny byc bezglosne jak przy typowej "hydraulice"

http://images34.fotosik.pl/433/a7e4e62fcfa3b574m.jpg[/img][/img]
Lancia Delta HF 1.6 Turbo 166KM podobno...
Uno Racing 1.4 Turbo 162KM
VW Passat GT 16V 136KM
VW Golf MK1 Cabrio 1.8 GTI 124KM
CC Sporting 61KM

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Post autor: tc130 » 09 sty 2009, 21:23

Do wyciągania tych płytek jest specjalny klucz. demontujac glowiczke z wałkiem nic nie zdzaiałasz,powinieneś ustawić wartości takie jak podaje prodcent oczywiście wartości podawane sa na zimnym silniku.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Post autor: Bany » 09 sty 2009, 23:03

tolerancja jest przeważnie +/- 0,04
do wymiany jest specjalny klucz tzw,pazur.
zdejmujac konsole bedziesz musiał wymienić uszczelke na nową co zmieni luz ,wiec nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Killer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 11 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Post autor: Killer » 11 sty 2009, 15:28

"Bany" pisze: zdejmujac konsole bedziesz musiał wymienić uszczelke na nową co zmieni luz ,wiec nie ma sensu.
Konsole, tzn?? Mozesz troche wyjasnic??
Lancia Delta HF 1.6 Turbo 166KM podobno...
Uno Racing 1.4 Turbo 162KM
VW Passat GT 16V 136KM
VW Golf MK1 Cabrio 1.8 GTI 124KM
CC Sporting 61KM

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Post autor: Bany » 11 sty 2009, 16:49

pytałeś jak wyregulować luz,demontujac wałki lub jakims narzędziem,
żeby je zdemontować trzeba zdemontowac konsolki,w których sie obracają,

Awatar użytkownika
Killer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 11 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Delta - Regulacja zaworów w 1.6 HF Turbo

Post autor: Killer » 11 sty 2009, 22:10

"Bany" pisze:pytałeś jak wyregulować luz,demontujac wałki lub jakims narzędziem,
żeby je zdemontować trzeba zdemontowac konsolki,w których sie obracają,
Znalem to pod inna nazwa... ale fakt, to trzeba zrobic... coz, widze ze trzeba od podstaw
Lancia Delta HF 1.6 Turbo 166KM podobno...
Uno Racing 1.4 Turbo 162KM
VW Passat GT 16V 136KM
VW Golf MK1 Cabrio 1.8 GTI 124KM
CC Sporting 61KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”