Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 kwie 2018, 15:47

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02 sty 2009, 14:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
Witam

Ostatnio zauważyłem, że wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej spada mi ciśnienie oleju, kiedy ciecz miała temp ok 90 stopni C, ciśnienie spadło prawie do zera. Jakie mogą przyczyny takiego zachowania silnika?
Prawdopodobnie jest do wymiany uszczelka pod głowicą czy może to być jakoś powiązane?

Delta GT ie 1.6 90KM 91rok, przebieg 190 tys


Na górę
Post: 03 sty 2009, 16:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
Nikt nie ma żadnego pomysłu? :(


Na górę
Post: 03 sty 2009, 16:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2004, 00:00
Posty: 675
Lokalizacja: KRAKÓW
czas przejść na gęstszy olej


Na górę
Post: 03 sty 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
jest wlany mineralny valvoline 10w 40, usterka pojawiła się niedawno,a auto jeździło już jakiś czas na tym oleju i było wszystko ok


Na górę
Post: 03 sty 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2006, 00:00
Posty: 356
Lokalizacja: Kraków
10w40 to raczej polsyntetyk , pali sie lampa od oleju , gasnie silnik ? Moze pompa oleju padla , lub wal :wink:

_________________
>www.italiantunedcars.pl


Na górę
Post: 03 sty 2009, 17:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
Lampka się nie świeci, silnik nie gaśnie, kolega mechanik, który się zajmował deltą przede mną mówił, że wlany jest olej mineralny


Na górę
Post: 03 sty 2009, 17:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2006, 00:00
Posty: 356
Lokalizacja: Kraków
To skad wiesz ,ze cisnienie 0 ? Moze czujnik walniety

_________________
>www.italiantunedcars.pl


Na górę
Post: 03 sty 2009, 18:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
Nie pisałem, że ciśnienie było równe 0, tylko że spadło prawie do zera, jak patrzyłem na wskazówkę to bardzo szybko opadała w stronę 0.


Na górę
Post: 03 sty 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2008, 00:00
Posty: 182
Lokalizacja: Sanok
moje zdanie jest takie:
po pierwsze: sprawdz czy nie ubywa oleju lub/i olej nie przedostaje sie do układu chłodzenia.skoro pisałeś ze podejrzewasz uszkodzona uszczelke, to olej po rozgrzaniu jest rzadszy i moze przedostawac sie przez niewielkie uszkodzenie w uszczelce.
po drugie:pompa oleju - po dużym przebiegu kółka zębate w pompie się wyrabiaja i nie są w stanie 'zassać' rzadkiego oleju
popme mozna sprawdzic w prosty sposób - wykręć czujnik oleju (jak już silnik bedzie rozgrzany) i odpal go na chwile - powinno tryskać z otworu dosyć konkretnie. Jesli nie - to pompa padla.

_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae


Na górę
Post: 03 sty 2009, 20:37 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
u mnie byl walniety czujnik. koszt niewielki wiec moze warto go wymienic

_________________
Y 1.1
Delta 1.6


Na górę
Post: 03 sty 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
Dzięki za podpowiedzi, na pewno się przydadzą


Na górę
Post: 04 sty 2009, 00:04 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2008, 00:00
Posty: 29
Lokalizacja: okolice Piły (woj. wlkp)
Proponuje zajrzeć do pompy, w Fiacie Tipo niestety na czas tego nie zrobiłem i skutek był taki, że wału musiałem szukać. Ciśnienie zachowywało sie dokładnie tak samo jak opisujesz.

_________________
Lancia Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 04 sty 2009, 13:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
OK, dziękuje


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]