Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Witam
Potrzebuje się dowiedzieć o ciśnienie sprężania dla mojego autka
Najlepiej na otwartej i zamkniętej przepustnicy
LANCIA DELTA 1.6 G.t.i.e
Potrzebuje się dowiedzieć o ciśnienie sprężania dla mojego autka
Najlepiej na otwartej i zamkniętej przepustnicy
LANCIA DELTA 1.6 G.t.i.e
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Witam,
potrzebuje się dowiedzieć czy musisz pisać Boldem ?
Pozdrawiam !
potrzebuje się dowiedzieć czy musisz pisać Boldem ?
Pozdrawiam !
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie
- GRZECHUU
- Klubowicz
- Posty: 307
- Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
sprężanie 9,5
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.
Służbowo Magnum 480.
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Dzieki za odpowiedz, a moze jeszcze Wiesz jakie minimalne a jakie maksymalne
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Witam.
Myślę, że temat był dobry, tylko wystygł.
Ponieważ ciśnienie sprężania daje podstawową informację o zużyciu silnika to może warto go pociągnąć. Ile powinno być, w jakich warunkach? Niektóre firmy podają stopień i ciśnienie sprężania, jednak w fiatopodobnych nigdzie nie znalazłem drugiej wartości. Ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia?
sprężanie 9.5 - ale co?
Myślę, że temat był dobry, tylko wystygł.
Ponieważ ciśnienie sprężania daje podstawową informację o zużyciu silnika to może warto go pociągnąć. Ile powinno być, w jakich warunkach? Niektóre firmy podają stopień i ciśnienie sprężania, jednak w fiatopodobnych nigdzie nie znalazłem drugiej wartości. Ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia?
sprężanie 9.5 - ale co?
- GRZECHUU
- Klubowicz
- Posty: 307
- Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
9,5 bara ale przy jakich obrotach to nie wiem,ale tak sobie myśle że obroty w tym przypadku nie maja znaczenia(niewiem może sie myle)
Wartość znalazłem w katalogu Samochody Swiata chyba 1991r.
Wartość znalazłem w katalogu Samochody Swiata chyba 1991r.
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.
Służbowo Magnum 480.
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Dzieki za odpowiedz ja juz znalazlem w ksiazce Pojazdy Włoskie
9,5:1 9,1:1
9,5:1 9,1:1
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Tak chłopaki, ale ciśnienie sprężania to wartość fizyczna, mierzona na rozruszniku, różne są szkoły na zimno, ciepło, znaczenie ma otwarcie przepustnicy, wykręcenie pozostałych świec itd. Natomiast stopień sprężania to stosunek objętości..... i to można sobie samemu policzyć, nawet jeśli producent tej wartości nie poda. Jako parametr zużycia silnika właściwie bezużyteczny, bo nie mówi nic o przedmuchach które rosną z przebiegiem silnika, o stanie zaworów....
9,5 to na pewno stopień sprężania dla silników 1.8, chyba, że tak się zbiegło, że 9,5 bar to też ciśnienie sprężania, ogólnie 9,5 bara to raczej nisko, ale może właśnie tak powinno być.....
9,5 to na pewno stopień sprężania dla silników 1.8, chyba, że tak się zbiegło, że 9,5 bar to też ciśnienie sprężania, ogólnie 9,5 bara to raczej nisko, ale może właśnie tak powinno być.....
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Jestem po pomiarach. Warunki: silnik ciepły, wszystkie świece wykręcone, przepustnica otwarta na max. Ciśnienie sprężania 12,5 - 13,0 bar, próbowałem jeszcze podlać cylinder olejem (5 cm3) i wtedy manometr się skończył - 16 bar, w kolejne cylindry po 3 cm3 a ciśnienie 14,5 - 15,0 bar. Ogólnie jestem zadowolony
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
"makek" pisze:Tak chłopaki, ale ciśnienie sprężania to wartość fizyczna, mierzona na rozruszniku, różne są szkoły na zimno, ciepło, znaczenie ma otwarcie przepustnicy, wykręcenie pozostałych świec itd. Natomiast stopień sprężania to stosunek objętości..... i to można sobie samemu policzyć, nawet jeśli producent tej wartości nie poda. Jako parametr zużycia silnika właściwie bezużyteczny, bo nie mówi nic o przedmuchach które rosną z przebiegiem silnika, o stanie zaworów....
9,5 to na pewno stopień sprężania dla silników 1.8, chyba, że tak się zbiegło, że 9,5 bar to też ciśnienie sprężania, ogólnie 9,5 bara to raczej nisko, ale może właśnie tak powinno być.....
Czegoś tu nie jarze Piszesz że "stopień sprężania to stosunek objetości ..... i to można sobie samemu policzyć" Czyli jeżeli to stosunek objętości to rodzaj silnika nie ma tu znaczenia (chodzi mi o silniki benz. diesel) To jeżeli silnik 1,8 benz. ma 9,5 bara. a 1,9 diesel ma około 20 barów to coś mi tu nie pasuje. Natomiast silniki benzynowe z doładowaniem mają mniejsze sprężanie niz silniki o tej samej pojemności bez doładowania. Więc nie wiem może sie myle ale z tym stosunkiem objętości jest coś nie tak.
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Witam.
Podstawowa sprawa to rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania. Diesele mają wyższy stopień sprężania i ciśnienie również, ponieważ ich komora sprężania jest dużo mniejsza niż w silnikach benzynowych. Komora sprężania to przestrzeń między denkiem tłoka w górnym położeniu a głowicą. Żeby policzyć stopień sprężania trzeba znać, objętość wymienionej wyżej komory sprężania i objętość skokową cylindra (objętość walca tworzonego przez poruszający się tłok). Suma tych objętości to objętość całkowita cylindra, a podzielona przez objetość komory sprężania daje bezwymiarowy stopień sprężania.
Nie wiem, czy napisałem to dość zrozumiale, ale tak to wygląda.
Kolega Tms wspomina o współczynniku 1.2, który pomnożony przez stopień sprężania ma dać ciśnienie - nie wiem.
Jeżeli ciśnienie będzie zależało od pasowań, a te są różne miedzy producentami (markami) aut, od rodzaju oleju i sposobu olejenia, pierścieni, wałków.....to jaki będzie współczynnik?
Podstawowa sprawa to rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania. Diesele mają wyższy stopień sprężania i ciśnienie również, ponieważ ich komora sprężania jest dużo mniejsza niż w silnikach benzynowych. Komora sprężania to przestrzeń między denkiem tłoka w górnym położeniu a głowicą. Żeby policzyć stopień sprężania trzeba znać, objętość wymienionej wyżej komory sprężania i objętość skokową cylindra (objętość walca tworzonego przez poruszający się tłok). Suma tych objętości to objętość całkowita cylindra, a podzielona przez objetość komory sprężania daje bezwymiarowy stopień sprężania.
Nie wiem, czy napisałem to dość zrozumiale, ale tak to wygląda.
Kolega Tms wspomina o współczynniku 1.2, który pomnożony przez stopień sprężania ma dać ciśnienie - nie wiem.
Jeżeli ciśnienie będzie zależało od pasowań, a te są różne miedzy producentami (markami) aut, od rodzaju oleju i sposobu olejenia, pierścieni, wałków.....to jaki będzie współczynnik?
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Silniki benzynowe doładowane zawsze mają mniejsze sprężanie. Wynika z liczby oktanowej paliwa. Jeżeli zostawiliby taki sam stopień sprężania, to w silniku występowałoby spalanie stukowe. Po drugie biorąc pod uwagę, że sprężarka już powoduje pewnien "stopień sprężania", to wynik całokowitego stopnia będzie dużo większy. Po trzecie można przy zastosowaniu jakiegoś super paliwa typu Vpower Racing 99 podnieść stopień sprężania w silniku, ale prawdopodobnie nie wytrzymałby panewki albo korbowody.
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
"makek" pisze:Witam.
Podstawowa sprawa to rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania. Diesele mają wyższy stopień sprężania i ciśnienie również, ponieważ ich komora sprężania jest dużo mniejsza niż w silnikach benzynowych.
To jest nieprawda. Silniki diesela muszą mieć większy stopień sprężania, żeby doszło do samozapłonu paliwa. Jest on możliwy przy bardzo dużym współczynniku nadmiaru powietrza i wysokim ciśnieniu. Objętość komory spalania nie ma tu nic do rzeczy. Nie policzysz łatwo objętości w dieselu, bo w większości część komory spalania jest w samym tłoku, a przestrzeń pomiędzy GMP a głowicą, wynika z samej budowy tłoka, przekrycia zaworów, technologii wykonania tłoka itp.
Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?
Oczywiście, że diesele muszą mieć wyższy stopień sprężania, ja napisałem skąd się bierze stopień sprężania. Co jest potrzebne do policzenia stopnia sprężania też napisałem.
A to jest sama prawda
A to jest sama prawda