Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Alan

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: Alan » 24 maja 2013, 21:47

Volfi a czemu miały ucierpieć? Przecie ja po nich młotem nie walił :) Wcześniej odkręciłem nakrętki a dopiero później operowałem udarem.

Co do samych tulejek,zbadałem ich stan. Nie wykazywały jakiegoś skrajnego zużycia. Nie są rozwulkanizowane.Nie mają też gibkości człowieka gumy.Są pokryte mocno korozją (drążki/wahacze) ale uszkodzeń brak.

Wysokość nadkola nad oponą po tym zabiegu wynosi u mnie z jednej strony 55mm z drugiej 60mm.

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: wojciech711 » 24 maja 2013, 21:52

Alan pisze:Volfi a czemu miały ucierpieć? Przecie ja po nich młotem nie walił :) Wcześniej odkręciłem nakrętki a dopiero później operowałem udarem.

Co do samych tulejek,zbadałem ich stan. Nie wykazywały jakiegoś skrajnego zużycia. Nie są rozwulkanizowane.Nie mają też gibkości człowieka gumy.Są pokryte mocno korozją (drążki/wahacze) ale uszkodzeń brak.

Wysokość nadkola nad oponą po tym zabiegu wynosi u mnie z jednej strony 55mm z drugiej 60mm.
to jednak sporo wyżej jak oryginał 8-O
właściwie to jest tak samo jak było u nas po zastosowaniu patentu Bogdana
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Alan

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: Alan » 24 maja 2013, 21:56

To ma po 1-2tyś km nieco usiąść, zobaczymy :)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: volf » 24 maja 2013, 22:05

Alan pisze:Volfi a czemu miały ucierpieć? Przecie ja po nich młotem nie walił :) Wcześniej odkręciłem nakrętki a dopiero później operowałem udarem.
Gdyby na przykład były porządnie zapieczone na połączeniu ze śrubą to możliwe jest ich uszkodzenie przy kręceniu śruby i młotek do tego niepotrzebny.
Twoje widać nie były mocno zapieczone :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: wojciech711 » 24 maja 2013, 22:07

Alan pisze:To ma po 1-2tyś km nieco usiąść, zobaczymy :)
zgadza się że usiądzie a ile to zobaczymy
nam usiadło ok 1cm : beczy : czyli jak jechałem drugim autem za naszym KAPCIEM to spokojnie można było ocenić stan końcowego wydechu , tak go pięknie było widać :lol:
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: faraon » 24 maja 2013, 22:30

wojciech711 pisze: ... nam usiadło ok 1cm : beczy : czyli jak jechałem drugim autem za naszym KAPCIEM to spokojnie można było ocenić stan końcowego wydechu , tak go pięknie było widać :lol:
Wasz "patent" był nieco inny, sprężyna była krótsza, podniesienie polegało na sztucznym "bałwanku" o wys. 4-5 cm. Wg mojej wiedzy i doświadczenia, tutaj obniżenie będzie 15 (do 20 mm). Ja mam grubszą sprężynę (13 mm) i mi właśnie tyle siadło.

Alan - obaj wiemy skąd się wzięła różnica 5 mm. Nie mieliśmy na to wpływu. Nie sądzę, że będzie to miało znaczenie w codziennej jeździe, chyba, że będzie to jazda ekstremalna ;) Na wyższą stronę wsadzaj teściową z tyłu : gafa :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: wojciech711 » 24 maja 2013, 22:35

to jak usiądzie te 25mm :D to jako pierwsi dopisujemy się na nową listę chętnych : yesyes : jak będzie
położymy zestaw na półce i niech czeka aż oryginał się wyłoży :D
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Alan

Re: Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia

Post autor: Alan » 24 maja 2013, 23:21

Teściowej do auta nie wpuszczam :P

Andrzej może i to ma wpływ,może ulica pod domem nie równa.Mało istotne.Te 5mm jest niezauważalne.W końcu mogę bez stresu o chorobę lokomocyjną przejechać przez tzw próg zwalniający :)

Volfi ja to wcześniej odpowiednio namoczył środkami penetrującymi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”