Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Awatar użytkownika
JawaRenegade
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 15 maja 2012, 0:37
Skype: renegade_89_666
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żukczyn

Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: JawaRenegade » 15 maja 2012, 0:54

Witam.

Jestem nowy na forum. Od jakiegoś czasu przymierzałem się do wyciągnięcia miski olejowej z kappy w celu pospawania pęknięcia z którego dość mocno cieknie olej. Klejenie nic nie dało.
Dziś się za to zabrałem i mam mały problem misa jest już odkręcona i luźno sobie wisi lecz za diabła nie mogę jej wyciągnąć. W dedrze jak wyciągałem misę musiałem poluzować smoka i lekko go przekręcić. Lecz tutaj dojście do śrub od smoka na który moim zdaniem już tylko wisi misa jest strasznie ciężkie i będzie też problem z jego ponownym skręceniem przy montażu. Czy ktoś ma jakiś patent na wyciągnięcie lub ułatwienie całej sprawy.

Pozdrawiam z góry dzięki za szybką odpowiedź. Troszkę zależy mi na czasie bo w niedziele wypływam na 6miesięcy (marynarz) a samochód nie może zostać na najazdówce tyle czasu a za mnie nikt tego nie skończy.
Jest: Lancia Thesis 2.0T + gaz; Fiat 500L Cross 1.4 2019r. AR 159 SW 1.9 Jtdm;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98', AR 156 lift 1.6TS;

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS demontaż miski olejowej.

Post autor: Alan » 15 maja 2012, 0:59

Jesli dobrze pamiętam,musisz odkręcić smok pompy olejowej.Bez tej operacji nie zdejmiesz miski.

Awatar użytkownika
DamianS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 8:27
Lokalizacja: Bournemouth

Re: Kappa 2.4 TDS demontaż miski olejowej.

Post autor: DamianS » 15 maja 2012, 13:05

Nie ma na to patentu niestety. Jest to trudne ale wykonalne.
Obrazek

Awatar użytkownika
JawaRenegade
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 15 maja 2012, 0:37
Skype: renegade_89_666
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żukczyn

Re: Kappa 2.4 TDS demontaż miski olejowej.

Post autor: JawaRenegade » 15 maja 2012, 18:19

Dzięki za szybką odpowiedź. Szkoda że nikt nie ma patentu szybkiego na to. Dziś czeka 2 tura walki. zdam relacje i opisze co i jak mi się udało. Ogólnie dojście do śrub od smoka jest słabe. 2 wykręcę od spodu samochodu pozostałe 2 spróbuje po zdjęciu koła i nadkola z prawej strony bo zauważyłem że może być dojście (jedyne) właśnie stamtąd. Bardziej obawiam się montażu a mianowicie ponowne przykręcenie smoka. 3majcie kciuki i życzcie powodzenia.
Jest: Lancia Thesis 2.0T + gaz; Fiat 500L Cross 1.4 2019r. AR 159 SW 1.9 Jtdm;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98', AR 156 lift 1.6TS;

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: carincton » 29 gru 2012, 0:03

Wymieniałem uszkodzoną miskę olejową w mojej Kappie TDS, zatem napiszę parę słów na ten temat:
1. Demontaż miski rozpoczynamy od odkęcenia osłony pod silnikiem, jeśli taka występuje.
2. Następnie odkręcamy przednią część wydechu łączącą się z kolektorem wydechowym.
3. Następnie należy odkręcić węże hydrauliczne od wymiennika ciepła i śrubę przytrzymującą jeden z węży hydraulicznych od wymiennika ciepła, która to jest przymocowana do miski olejowej (tu uwaga: możliwe, że się ukręci ze starości mocowanie nakętki od węża hydraulicznego, bo mi się tak zdarzyło).
4. Odkręcamy wszystkie śruby mocujące miskę olejową (klucze Torx). Uwaga: nie zapomnieć o tych śrubach podtrzymujących miskę od strony skrzyni biegów, bo żeby je odkręcić trzeba klucz na przedłużce włożyć w małą szparkę pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Mogą one być przykryte warstwą smarów i z tego powodu niewidoczne.
5.Odkręcona miska odstaje od silnika na 3-4 cm i teraz należy użyć jak najdłuższego płaskiego klucza nr 10 i najpierw odkręcić śrubkę trzymającą smok olejowy bliżej jego końca z sitkiem.
6. Najtrudniejszy etap: trzeba odkręcić dwie śrubki trzymające smok olejowy w miejscu połączenia z pompą olejową. Można to zrobić na dwa sposoby, oba są trudne:
- wykorzystując szparkę 4 cm pomiędzy miską a silnikiem i minimalne możliwości ruchu odkręcić te dwie śrubki, ale to wymaga dużo cierpliwości i silnych nerwów, ale mi się udało tym sposobem to wykonać,
- drugi sposób jest o tyle trudny, że należy zdjąć pasek rozrządu, demontując wcześniej koło pasowe wału korobowgo, a następnie odkręcić śrubę trzymającą koło zębate paska rozrządu Uwaga: odkręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed zdemontowaniem miski będzie to o tyle trudne, bo nie będzie można zablokować np breszką wału korbowego, aby się nie obracał, zatem najlepiej poprosić kogoś, żeby nacisnął na hamulec nożny i włączyć piątkę i do tego polecam użyć preparatu do zamrażania obluzowującego oporne śruby. Po prostu popsikać na odkręcaną śrubę aż się osadzi na niej taki szron jak w zamrażalniku i wtedy szybko odkręcić i powinno się udać. Mi się udało właśnie w ten sposób odkręcić tą oporną śrubę i o dziwo bez żadnego oporu, po zastosowaniu tego preparatu. Gdy odkręcimy koło zębate mamy dobry dostęp do dwóch śrub trzymających smok olejowy w miejscu łączącym go z pompą olejową i odkręcenie ich nie będzie problemem.
7. Po odkręceniu smoka olejowego wyciągamy go z pompy olejowej i wtedy miska olejowy odejdzie nam bardziej od silnika, ale żeby ją wyjąć należy unieść silnik, aby to zrobić odkręcamy mocowanie silnika od strony paska rozrządu trzymające silnik od góry, które jest na trzy śruby przykręcone, następnie odkręcamy łapę od silnika koło sprężarki klimatyzacji.
8. Podnosimy silnik minimalnie do góry z wykorzystaniem dwóch lewarków samochodowych: pierwszy zapieramy o skrzynię biegów, drugi o kant osłony metalowej filtra oleju.
9. Odłączamy czujnik ciśnienia oleju, jeśli tego nikt wcześniej nie zrobił i waż odpowietrznika miski olejowej znajdujący się od strony rozrusznika i wyjmujemy miskę olejową.

Zamontowanie miski jest prostsze, bo już wtedy wiadomo co i jak przykręcić, ale uwaga na klucz nr 10. Do przykręcania smoka w misce olejowej. Warto sobie to na sznurku uwiązać, żeby nie trzeba było wyjmować ponownie miski olejowej z powodu klucza, ktory wpadł nam właśnie do miski.

Miskę należy przykręcać stopniowo, tak na wzór głowicy, ponieważ jak za mocno przykręcimy po pierwsze śruby trzymające miskę to nam się odłamie kawałek miski z powodu zbyt silnych naprężeń.

Jeżeli orginalnie występuje tylko pasta do uszczelnienia miski olejowej to należy szczególną uwagę przyłożyć do dokładnego rozprowadzenia silikonu, szczególnie dookoła dziur na śruby trzymające miskę, bo zaniedbania mogą zaskutkować wyciekiem.

Ostrożnie należy przykręcać małe śrubeczki trzymające miskę olejową od strony koła pasowego, ponieważ pompa olejowa jest wykonana ze stopu aluminium i zastosowanie zbyt dużej siły zaskutkuje zerwanym gwintem w materiale pompy olejowej.


Miska olejowa od TDsa jest taka sama jak od silnika 2,0 20 V Turbo 220 KM, z tym, że trzeba przewiercić w misce jeden otwór na odpowietrzenie miski olejowej i wykonać gwint.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: volf » 29 gru 2012, 19:14

Dzięki za konkretny opis : ok2 :
Powiedz jeszcze czy łatwo przykręcić ten smok przy montażu miski, chodzi konkretnie o tą dalszą śrubkę. Da się dam włożyć rękę, bo szczelina chyba mała :?:
I jeszcze jedno-robiłeś coś z półosią czy jej podporą, bo gdzieś czytałem, że trzeba ją nieco odchylić. Silikon zwykły wysokotemperaturowy czerwony czy jakaś firmowa masa typu dirko czy viktor reinz?
KAPPA TDS & JTD

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: carincton » 29 gru 2012, 20:05

Nic z półosią nie robiłem.Silnik podniesiony lewarkami, podniesie się tyle, na ile mu odkręcone dwie łapy pozwolą, następnie zacznie się podnosić cały samochód, ale minimalne podniesienie silnika wystarczy, aby wyjąć miskę.
Silikon markowy Dirko siwy do 180 st C wytrzymały, ale mechanik w mojej okolicy powiedział mi, że on stosuje kit do szyb i jest lepszy niż pasty wysokotemperaturowe.
Byłem w tej komfortowej sytuacji, że gdy założyłem nowiutką pompę olejową to miałem rozrząd zdemontowany łącznie z kołem zębatym wału korbowego i przykręcenie dwóch śrub od smoka olejowego nie stanowiło większego problemu, ale i tak mi klucz wpadł jak przykręcalem trzecią śrubę koło sitka smoka do środka i musiałem wszystko odkręcić, aby bo wyjąć, dlatego pisałem o uwiązaniu go na sznurku.Podczas odkręcania smoka 3 klucze mi wpadły do środka, ale to nie sprowiło mi problemu, bo i tak wyjmowałem miskę.
Jeśli ktoś będzie zdjejmował miskę bez demontowania rozrządu to przykrędenie smoka olejowego na dwie śrubki oceniam pod względem trudności na 10 w skali 10 stopniowej, czyli jest to jeszcze trudniejsze niż odkręcenie, bo trzeba śrubkę włożyć, ale jak to już pozostawiam pomysłowości ewentualnym śmiałkom, którzy by się na to zdecydowali.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: volf » 29 gru 2012, 21:52

Ale to chyba nie trzeba demontować koła rozrządu, wystarczy chyba odkręcić koło pasowe z wału (to po którym chodzi pasek wielorowkowy) :?:
Popraw jeśli się mylę ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: carincton » 28 cze 2013, 19:26

Masz rację nie trzeba rzeczywiście demontować koła rozrządu, aby miskę zdemontować, wystarczy tylko koło pasowe zdjąć, co jest o wiele łatwe.Jeśli kogoś wcześniej wprowadziłem w błąd to przepraszam. W moim samochodzie wymieniałem również pompę oleju, dlatego musiałem koło zębate rozrządu koniecznie zdemontować.

KappaWro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2017, 15:30
Imię: Jacek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 2.4 TDS - demontaż miski olejowej

Post autor: KappaWro » 04 cze 2017, 14:39

Jeżeli odkręcimy kolo pasowe od rozrządu to montowanie 2 śrub od smoka jest banalnie proste, ja natomiast męczyłem się z śruba w smoku która znajduje się w centralnym położeniu miski przy czym niemożliwością jest żeby nie ubrudzić się pastą uszczelniającą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”